Intresserad av att köpa Imperial Knight?

Något du saknar eller vill bli av med?

Moderator: Katarsis

Jesper77
Inlägg: 354
Blev medlem: 12 sep 2013, 22:47

Re: Intresserad av att köpa Imperial Knight?

Inlägg av Jesper77 »

Fuskas dock en hel del på eBay. Kinainköpta prylar som sen tass betalt för som GWs egna produkter. Så jag hade nog hellre valt den rödes om jag var i dessa tankarna.

Claimh_Solais
Inlägg: 1115
Blev medlem: 07 okt 2010, 15:56

Re: Intresserad av att köpa Imperial Knight?

Inlägg av Claimh_Solais »

Rasmus skrev:
Mutt skrev:Vad är det Sociala Experimentet?
Det är väl det faktum att folk i Sverige är väldigt ovana att betala pengar för målningen av modeller, vi förväntar oss alltid att second-hand ska vara billigare eftersom man måste paint-strippa det för att matcha sin egen armé. På Ebay är det desto vanligare att snyggt målade modeller går långt över inköpspriset.

Det är tyvärr väldigt tråkigt tänk

Det är faktiskt tiden man köper om man säger så (eller kunskapen om man inte själv kan/vill måla)
Rödes modell är helt klart ett bra jobb och det ska han ha betalt för ..Han har köpt modellen (1020kr GW ?) byggt den och målat den
Tror nog det ligger 10+ timmar iaf med jobb.

Köparen får modellen spelklar samma dag han hämtar den och sparar all den här tiden
Så jag hoppas den säljer en bra bit över inköps priset och visar att svenskar inte behöver va snåla och kan uppskatta ett bra jobb

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Intresserad av att köpa Imperial Knight?

Inlägg av Röde »

Ja det är GW-original för ordinarie GW-pris. Målningen påbörjades 3 april och var färdig 12 maj. För den intresserade kan man titta närmare på det i tråden The Emperor Protects i bloggdelen av forumet.

Ska inte göra detta till en diskussionstråd men jag tackar för stödet.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Erik Asplund
Inlägg: 22
Blev medlem: 20 jan 2014, 15:24

Re: Intresserad av att köpa Imperial Knight?

Inlägg av Erik Asplund »

Okej grymt, 1900 SEK ok med mig. Om intressant hör av dig via mail.

Rasmus
Inlägg: 889
Blev medlem: 05 apr 2010, 13:28

Re: Intresserad av att köpa Imperial Knight?

Inlägg av Rasmus »

Claimh_Solais skrev:
Rasmus skrev:
Mutt skrev:Vad är det Sociala Experimentet?
Det är väl det faktum att folk i Sverige är väldigt ovana att betala pengar för målningen av modeller, vi förväntar oss alltid att second-hand ska vara billigare eftersom man måste paint-strippa det för att matcha sin egen armé. På Ebay är det desto vanligare att snyggt målade modeller går långt över inköpspriset.

Det är tyvärr väldigt tråkigt tänk

Det är faktiskt tiden man köper om man säger så (eller kunskapen om man inte själv kan/vill måla)
Rödes modell är helt klart ett bra jobb och det ska han ha betalt för ..Han har köpt modellen (1020kr GW ?) byggt den och målat den
Tror nog det ligger 10+ timmar iaf med jobb.

Köparen får modellen spelklar samma dag han hämtar den och sparar all den här tiden
Så jag hoppas den säljer en bra bit över inköps priset och visar att svenskar inte behöver va snåla och kan uppskatta ett bra jobb
Det gör jag också. Är osäker på om min första post indikerade något annar, men självklart anser jag också att denna modell är värd minst dubbla inköpspriset. Det jag ville konstatera var att den svenska marknaden var ovan vid detta, inte att det inte borde existera.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Intresserad av att köpa Imperial Knight?

Inlägg av Röde »

Varit och hämtat hem modellen och hade tänkt att nappa på 1900:-. Nu när jag har den framför mig ( :wub: ) så inser jag att jag inte kommer att sälja det för under dubbla nypriset.

Alltså. Jag vill ha åtmintone 2040:- exkl. Codex. Ska jag skicka med Codex kan båda gå för 2240:- exkl. frakt.

Sorry för velandet men jag är så j*vla nöjd med modellen och målningen...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Skriv svar