Any unit with the Pskyer, Brotherhood of Psykers or Psychic Pilot special rules that is hit by a weapon with this special rule suffers the Perils of the Warp in addition to any other damage.
Jag skulle vilja hävda att en enhet screamers med 4 heralder som joinat inte är en enhet med någon av dessa regler. Om heralderna däremot träffas separat så absolut, då är det perils. Men för att 1 screamer träffas så tar inte 4 heralder perils, skärp er nu.
Precis. Samma regel har ju funnits till GK länge och där måste man faktiskt träffa psykersarna för att dom ska ta perils, inte bara enheten.
Om vi är överens Tröger så behöver detta knappast tas upp i SWEFAQ
Flogger skrev:Kan ni inte gå in och ändra så att Burning Chariots flamern är Assault 1 så att den går att spela? Det är ju ett uppenbart fel att man inte ska få gå och skjuta med sitt AV10 fordon med 12" range.
Eller, varför inte göra en HELfix istället för en HALVfix och säga att en Exalted Flamer of Tzeentch har Relentless USR, så funkar både pink och blue flames lika bra...
Det är ännu vettigare!
Varför skulle den inte få åka och skjuta? Rätta mig om jag har fel men är inte chariot en skimmer, och skimmer är ett fordon och fordon har relentless.
Halvar skrev:jag har ingen aning men jag antar att det är nissen på charioten som har förmågan.
Korrekt! Charioten är relentless för den är ett fordon, men han som åker med, liksom med alla andra passagerarfordon, har inte det...och han har en massa förmågor som är "heavy"... Good job, GW...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Halvar skrev:jag har ingen aning men jag antar att det är nissen på charioten som har förmågan.
Korrekt! Charioten är relentless för den är ett fordon, men han som åker med, liksom med alla andra passagerarfordon, har inte det...och han har en massa förmågor som är "heavy"... Good job, GW...
Troligen den största failen GW gjort sedan 6th släpptes. Detta är absolut något som SWEFAQ skulle kunna ändra så vi kanske får se denna balla pjäs någon gång i våra liv.
Som BT spelare tycker jag det är roligare om dom fortsätter följa sin egen matrix. Ger åtminstone liiiite flavour av BT från förr, vilket det annars är lite tunnt med, om men inte räknar sub par named HQn och Crusader squads.
DHettNeck skrev:Tycker att det måste tas upp ifall Black Templars följer sin egen allie matrix eller den vanliga för SM.
Enligt codexen följer de sin egen och inte SM...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."