Därom tvistade de lärdaExcessus skrev:Enligt codexen följer de sin egen och inte SM...DHettNeck skrev:Tycker att det måste tas upp ifall Black Templars följer sin egen allie matrix eller den vanliga för SM.
Regelförtydliganden som bör tas upp av SVFAQn
Moderatorer: Katarsis, Argos, DHettNeck
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: Regelförtydliganden som bör tas upp av SVFAQn
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
...DHettNeck skrev:Därom tvistade de lärdaExcessus skrev:Enligt codexen följer de sin egen och inte SM...DHettNeck skrev:Tycker att det måste tas upp ifall Black Templars följer sin egen allie matrix eller den vanliga för SM.
Där står svart på vitt hur man ska göra. Jag förstår inte hur folk kan tycka det är ett sådant mysterium...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Dags att ta bort tramset att man måste skriva codex powers eller rulebook powers i listan.
Man väljer innan varje match som det står i regelboken.
Det straffar endast gamla codexar som redan har det svårt nog mot nya codexar.
Man väljer innan varje match som det står i regelboken.
Det straffar endast gamla codexar som redan har det svårt nog mot nya codexar.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
@Flogger: Det fördes en väldigt lång diskussion om det för typ ett år sedan och det har mig veterligen inte uppkommit några nya fakta. Så för mig känns det avlägset att ändra på den rulingen.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Enligt regelboken ska man även välja arme´ innan varje match, lite där av rulingen till att det ska stå på listan.
Alexander Merinen
"average person eats 3 spiders a year" factoid actualy just statistical error. average person eats 0 spiders per year. Spiders Georg, who lives in cave & eats over 10,000 each day, is an outlier adn should not have been counted.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Orkade inte läsa hela länken, men det har väl aldrig varit otydligt hur det funkar.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
@Enochia: Det finns långa diskussioner om det men alla verkar nu överens om att det räcker med att en modell kan bli nådd av ett vapen i den skjutande enheten för att kunna dö. Men om du syftar på detta:
så håller jag verkligen inte med; det är bara vapen som man faktiskt skjuter med som räknas. En Obbe med Flamer kan inte döda modeller 48" bort bara för att han kunde ha skjutit en Lascannon.3++ skrev:Note at that as far as I know it’s not even necessary that one of the Flamers actually use the longer range weapon; just that they have it.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Håller helt med. Man måste faktiskt skjuta det vapnet. Egentligen tycker jag man faktiskt måste TRÄFFA det vapnet men det tror jag inte framgår.Katarsis skrev: En Obbe med Flamer kan inte döda modeller 48" bort bara för att han kunde ha skjutit en Lascannon.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Skjuta räckerFlogger skrev:Håller helt med. Man måste faktiskt skjuta det vapnet. Egentligen tycker jag man faktiskt måste TRÄFFA det vapnet men det tror jag inte framgår.Katarsis skrev: En Obbe med Flamer kan inte döda modeller 48" bort bara för att han kunde ha skjutit en Lascannon.
En bild säger mer än 1000 kaniner