Vad bör tillåtas från IA?

För frågor om och förslag till Sverige FAQ:en

Moderatorer: Katarsis, Argos, DHettNeck

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Vad bör tillåtas från IA?

Inlägg av Zurken »

Det blir väl antagligen det med frakt inräknat (om man inte hakar på någon annan som ska köpa samtidigt). Jag överdrev kanske lite men hur som helst är det inte i närheten lika lättillgängligt som GWs egna grejer.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
evr
Inlägg: 410
Blev medlem: 13 aug 2010, 04:09

Re: Vad bör tillåtas från IA?

Inlägg av evr »

HeadWar skrev:
evr skrev:Känns inte så motiverande att köpa fluffböcker för 4000kr bara för att veta vad man kan och inte kan få möta.
Internet är din vän...
Var det där en uppmaning till upphovsrättsbrott? :o

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Vad bör tillåtas från IA?

Inlägg av Nefrums »

imp skrev:FW är inte så mycket dyrare än GW
testa att bygga en colossus..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

paintner
Inlägg: 704
Blev medlem: 28 nov 2009, 01:47

Re: Vad bör tillåtas från IA?

Inlägg av paintner »

evr skrev:Var det där en uppmaning till upphovsrättsbrott? :o
uppmaning? ser ingen uppmaning ... ett konstaternade omatt internet är din vän är väl otroligt harmlöst.
hade det länkats saker hade det varit en annan sak ... ;)
- black templars @ time of ending -

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Vad bör tillåtas från IA?

Inlägg av imp »

Nefrums skrev:
imp skrev:FW är inte så mycket dyrare än GW
testa att bygga en colossus..
Tja, jag har byggt en medusa (för några år sen) och två trojaner utan att använda saker från FW. Just en colossus är jag inte så intresserad av, så jag kommer nog inte att testa det.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Vad bör tillåtas från IA?

Inlägg av Asplund »

Zurken skrev:Personligen tycker jag allt ska bort, jag vill ju inte spela med en nackdel bara för att jag inte orkar hålla koll på IA. Eftersom jag inte kan så mycket om IA så vet jag inte riktigt vad som är överdrivet bra och vad som inte är det...
Tycker inte riktigt argumentet "Det blir för mycket att hålla reda på" håller. Hyfs är ju att ha med sin egen codex + ev. IA utdrag. Andelen spelare som råpluggar varenda codex hoppas jag hör till minoriteten.

"FW är för dyrt". Jo, men då är dom ju en test-grund för framtida GW-enheter också. Framställningen och designen är dyr.

Visst är obalansen ett problem, men jag tycker det vore extremt negativt för Sverige-faqen om den införde restriktioner på IA (i dagsläget är det småttråkigt med dom förbud som redan finns). Visst, IA är ett sorts tävlings-problem, men det tycker jag uppvägs av att IA är ett bra hobby-tillägg. Något jag tycker borde prioriteras över att försöka hitta en balanserad tävlingsform, i det här spelet.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Vad bör tillåtas från IA?

Inlägg av DHettNeck »

Ett problem med om dom tillåts i SWFAQn är ju att dom tillåts i så väl kompat som okompat. I kompat kan man ge dom de minus dom förtjänar (eller kanske tom lite högre för att vara på den säkra sidan). Men i okompat finns det inget sådant verktyg. Där kan vissa IA saker verkligen förstöra (tex när deathstormpodden hade BS4 ett tag).
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Vad bör tillåtas från IA?

Inlägg av Nefrums »

om det vore så varför är det då nästan bara de saker från IA som är obalanserat bra som används?
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Vad bör tillåtas från IA?

Inlägg av Snot »

Asplund skrev:
Zurken skrev:Personligen tycker jag allt ska bort, jag vill ju inte spela med en nackdel bara för att jag inte orkar hålla koll på IA. Eftersom jag inte kan så mycket om IA så vet jag inte riktigt vad som är överdrivet bra och vad som inte är det...
Tycker inte riktigt argumentet "Det blir för mycket att hålla reda på" håller. Hyfs är ju att ha med sin egen codex + ev. IA utdrag. Andelen spelare som råpluggar varenda codex hoppas jag hör till minoriteten.

"FW är för dyrt". Jo, men då är dom ju en test-grund för framtida GW-enheter också. Framställningen och designen är dyr.

Visst är obalansen ett problem, men jag tycker det vore extremt negativt för Sverige-faqen om den införde restriktioner på IA (i dagsläget är det småttråkigt med dom förbud som redan finns). Visst, IA är ett sorts tävlings-problem, men det tycker jag uppvägs av att IA är ett bra hobby-tillägg. Något jag tycker borde prioriteras över att försöka hitta en balanserad tävlingsform, i det här spelet.
Jag vill hålla med lite om FW inte alls är för dyrt. En av dom minst priseffektiva sakerna du kan köpa till 40k just nu är väl Rhino. 270kr för 35p. Jämfört med Hydra som är ~500kr för 75p. Så tillomed en av dom minst prisvärda FW sakerna är mer prisvärd än en rhino. Tänk för alla dom som inte har råd att köpa rhinos omg!
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Vad bör tillåtas från IA?

Inlägg av DHettNeck »

Nefrums skrev:om det vore så varför är det då nästan bara de saker från IA som är obalanserat bra som används?
Om du syftar till att dom tas med i kompade sammanhang kan man ju bara sluta sig till att dom ger för lite minus.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Skriv svar