Sida 6 av 10

Re: Vad bör tillåtas från IA?

Postat: 24 okt 2011, 06:44
av Anton
Ingen av IA: Apocalypse-böckerna är renodlad Apocalypse egentligen. Det är en blandning av vanliga fordon och Apocalypse-prylar i ettan och tvåan också.

Re: Vad bör tillåtas från IA?

Postat: 24 okt 2011, 08:34
av The Gretchin
Själv vill man ha med den nya Grot Mega Tank, den är med i nya Apocalypse boken men är absolut inte ett apocalypse fordon.

Re: Vad bör tillåtas från IA?

Postat: 24 okt 2011, 17:40
av n00bn
Joakim skrev:Jag förstår inte att det är så mycket problem med IA, de saker som uppenbart används på fel sätt, saker som är billigare i IA än sitt codex man man ju fundera på, men jag tycker det kan vara roligt om det finns med lite udda enheter ibland.

Om det är så att många tycker det är jobbigt att hålla koll på vad saker gör så är det väl bara att införa ett krav på en lätt förklaring av de enheter man spelar med på en turnering som motståndaren kan få läsa och behålla under matchen om det är så.

Tycker det vore väldigt trist om folk som köper snygga saker från FW inte kan få använda dem, jag tycker även att om nu folk anstränger sig och vill hitta något bra så må det vara så. Men de kommer förhoppningsvis att kompas rätt och då är det inget problem ändå. Jag kan förstå om det är så att det blir jobbigare för kompmallen, men jag vet säkert flera som kan tänka sig att stödja kompmallen genom att göra ett förslag eller två för alla IA saker, jag skulle kunna göra det om det är så.

Så låt valfriheten finnas för alla, tror det främjar hobbyn och spelet.

Edit: Håller med GLinus ovan också!
Detta är riktigt bra sagt. Jag har innan tyckt att man ska banna allt IA för att det är obalanserat men har nu insett att det viktigaste är att folk har roligt med sina coola gubbar.

Re: Vad bör tillåtas från IA?

Postat: 24 okt 2011, 19:28
av PsyCaz
Snot skrev:
PsyCaz skrev:Varför är inte Tomb Stalkern, det enda till Necrons, med?

*host* pylon *host*

Enda för Necrons som är klassad till att användas i vanlig 40K.

Edit*Håller även med vad Joakim skrivit.

Re: Vad bör tillåtas från IA?

Postat: 27 okt 2011, 18:24
av Yautja

Re: Vad bör tillåtas från IA?

Postat: 27 okt 2011, 23:24
av Excessus
Såg jag dreadclaw i den listan??? :D

Re: Vad bör tillåtas från IA?

Postat: 28 okt 2011, 14:55
av eldrak
Noterar att de ändrat rätt kraftigt på poängen (och tagit bort specialammo +annat) när de uppdaterade Quad launcher och Heavy Mortar till DKoK 5th ed http://www.forgeworld.co.uk/Downloads/P ... /kreig.pdf [sic!]

Re: Vad bör tillåtas från IA?

Postat: 28 okt 2011, 18:45
av Arioch
Det som inte påverkar spelet för jä..la negativt Glinus hade en ok lista. Om du inte vet vad din opp ställer upp för modell fråga! Första gången jag såg en blight drone var typ så här: VAD är det? eNBLIGHT DRONE... Å VAD FAN GÖR DEN? Beskrivning... Jaha hur tar jag död på den, beskrivning. OK lets rock! Låt folk spendera sin pengar på häftiga saker! Jag har merstrul att hålla koll på tex allt mysko som eldars kangöra än på IA stuff. dessutom är det snygga modeller som förhöjer spel känslan (när man spränger dem, inte när man blir sprängd);) Go IA!

Postat: 28 okt 2011, 23:16
av guildmaster
Jag gillar också IA. Möter dem gärna och kul att testa när man klurar på listor. Givetvis med de begränsningar som swe faq har idag.

Re: Vad bör tillåtas från IA?

Postat: 29 okt 2011, 08:18
av GLinus
Ett argument mot IA som jag tycker att man kan sluta upp med att använda är att man inte har koll på vilka regler som gäller för de modellerna.
Personligen har jag inte ens koll på hälften av reglerna i de officiella codexarna, men trots det så fungerar det utmärkt att möta diverse motståndare på turneringar. Faktum är att jag tror att det är försvinnande få som har koll på alla codexarnas alla regler.

Ett krav som jag dock aabsolut nser att man ska ställa på den som vill spela med IA-modeller är att denne ska ha med sig en kopia av reglerna med sig., på samma sätt som man förväntas ha med sig sin codex.