Nya Demoner!

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Röde

Re: Nya Demoner!

Inlägg av Röde »

Excessus skrev:Som tur är går det säkerligen att plocka av ryttarna från flugorna...
Ja det lär ju knappast gå att få dit dem utan att konvertera modellerna.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Röde skrev:Nu har Khorne-demonerna en kanon på sin vagn. .
Skull Cannon of Khorne har ju varit i ryktena i flera månader. Roligt att de går tillbaka till den gamla goda tiden :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Chaos4reaL

Inlägg av Chaos4reaL »

Röde skrev:Nu har jag tittat närmare på demonerna på GWs sida om jag blir nästan ledsen... Nu har Khorne-demonerna en kanon på sin vagn. Och plötsligt dyker textfrasen som slutar med ...like a fish needs a bicycle upp i huvudet på mig...

För att inte tala om ryttarna på flugorna... :oops:

Någon på GW skulle fanemej ha en snyting.
Bara att hålla med, första vågen av modeller är en klar besvikelse och chariot of Khorne slår till och med Bloodthirster modellen i fulhet! Ser inte att allt för många kommer spela några av dem helt i original.

Användarvisningsbild
John_F

Inlägg av John_F »

Chaos4reaL skrev:
Röde skrev:Nu har jag tittat närmare på demonerna på GWs sida om jag blir nästan ledsen... Nu har Khorne-demonerna en kanon på sin vagn. Och plötsligt dyker textfrasen som slutar med ...like a fish needs a bicycle upp i huvudet på mig...

Bara att hålla med, första vågen av modeller är en klar besvikelse och chariot of Khorne slår till och med Bloodthirster modellen i fulhet! Ser inte att allt för många kommer spela några av dem helt i original.
Det hela är mkt märkligt. GW säljer en designad produkt till konsumenter. Ett vanligt förfarande är då att man visar sin design för en stor kontrollgrupp från dessa konsumenter, för att få en ungefärlig bild över hur produkten kommer tas emot. Har man struntat i detta eller är det nåt allvarligt fel på kontrollgruppen?

Anton

Inlägg av Anton »

John_F skrev:
Chaos4reaL skrev:

Det hela är mkt märkligt. GW säljer en designad produkt till konsumenter. Ett vanligt förfarande är då att man visar sin design för en stor kontrollgrupp från dessa konsumenter, för att få en ungefärlig bild över hur produkten kommer tas emot. Har man struntat i detta eller är det nåt allvarligt fel på kontrollgruppen?
Eller så är nätgnällarna inte ett representativt urval.

Användarvisningsbild
bolterochkniv

Inlägg av bolterochkniv »

khornevagnen är ju bedrövlig, men med lite händighet kan den nog resultera i en mäktig motorcykel till chaoslorden..
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Anton skrev: Eller så är nätgnällarna inte ett representativt urval.
Men ärligt talat? Andra figurspelsföretag sitter på långt ifrån samma resurser som GW och lyckas ändå släppa snygga modeller. GW släpper mycket som håller långt med tanke på att deras kit innehåller så mycket valmöjligheter. Men dessa är inte särskilt imponerande. Forge World presterar ju beträffande design. Varför inte GW?

Eller också är det väl som du säger. Alla andra älskar de nya modellerna.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Tycker khorne tronen är asball, tycker flugorna är hur snygga som helst, tycker tzeentch kärran (moonface!!) är riktigt jävla ball och gillar att heralderna helt enkelt är större fetare grundtrupper.

GW gör inte alltid snygga modeller, och verkligen inte forgeworld heller. Men vad som är snyggt är ju ändå upp till var och en? Sedan sägs det att Greater Daemon modellerna som kommer senare iår ska vara hur snygga som helst (och gigantiska!) så jag är mer nöjd än någonsin!

Jag är mest orolig för reglerna till dessa vackra figurer :(
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

bildsköne bengtsson

Inlägg av bildsköne bengtsson »

dom är så fula att man får kattaids i hela ansiktet!!!!
"det är tur att man inte är som man ska, då kan man va som man vill!" eleganten ifrån vidderna.

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

bildsköne bengtsson skrev:dom är så fula att man får kattaids i hela ansiktet!!!!
Då får du nog byta namn på forumet tycker jag...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Skriv svar