Nya Eldar?

Har du hört det senaste från GW?
Fenris
Inlägg: 535
Blev medlem: 05 dec 2008, 16:10
Ort: Växjö

Re: Nya Eldar?

Inlägg av Fenris »

Doom är WC2 nu. ;)
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Nya Eldar?

Inlägg av Hylander »

Tror inte det vänder på det hela, dock...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Nya Eldar?

Inlägg av refabricated »

@Tröger
Det enda jag kan säga efter 2 ETC med jetseers är att stora enheter bikes är svåra som fn att gömma. Antingen så sticker en toppmössa upp eller så putar en näbb fram från cykeln. Och finns det en TFC eller liknande så blir det snabbt mkt mkt tråkigt. Går man 2a blir man aldrig nöjd...
Att utgå från att man autogömmer sig känns lite snett.

@Flogger
Eller bara psy-shriek novan...

Framtiden får utvisa hur det ligger till med saker och ting.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Mr_riot
Inlägg: 753
Blev medlem: 31 mar 2009, 21:00

Re: Nya Eldar?

Inlägg av Mr_riot »

Utgår man från att skölden är nerfad, wraithknights i praktiken kommer bli 0-1 / lista och eldar förlorar summonade demoner känns det ändå som om man slipper några aspekter som har varit svåra att kontra i eldar. Får nog ta mej i kragen en dag och bygga klart mina wyverns....;)

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Nya Eldar?

Inlägg av Elevatorlake »

Verkar som det mesta är bekräftat nu, bland annat att wraightknight kostar 295pts med billiga upgrades.

http://www.belloflostsouls.net/2015/04/ ... -last.html
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Nya Eldar?

Inlägg av Elevatorlake »

Läser jag reglerna rätt om fire dragons får totalt +3 på sitt slag påvehicle damage chart (+2 för ap1 och +1 för deras specialregel) OCH varje modell får slå om ett missat to hit eller to wound/armour penetration slag per runda?

Om det stämmer är de ju hyfsat buffade...
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
fredrik
Inlägg: 222
Blev medlem: 08 aug 2012, 17:04

Re: Nya Eldar?

Inlägg av fredrik »

Elevatorlake skrev:Läser jag reglerna rätt om fire dragons får totalt +3 på sitt slag påvehicle damage chart (+2 för ap1 och +1 för deras specialregel) OCH varje modell får slå om ett missat to hit eller to wound/armour penetration slag per runda?

Om det stämmer är de ju hyfsat buffade...
Det verkar stämma. Jag har ibooks-versionen och hoppas det är ett typo att hela squadden får crack shot, det känns som det borde vara exarch powern.

Säg vad man vill om nya boken men den har en jäkligt bra intern balans - allt är uppskruvat till max! :lol:

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Nya Eldar?

Inlägg av Ancalagon »

Inte heller sett i den fysiska men i digitala har de absolut missat att skriva exarch power på Crack Shot :)

Flygmaskin
Inlägg: 892
Blev medlem: 18 okt 2008, 11:24

Re: Nya Eldar?

Inlägg av Flygmaskin »

Hmm. Fattar jag det rätt om man med eldars Craftworld Warhost i princip kan plocka in vad som helst, fortfarande räknas som battle ready (OS på troops), få fördelar från formationer, få ytterligare fördelar för att vara CwW och kan ta in nästan obegränsat antal enheter från heavy, elite och fast? Allt detta på ett detatchment!(?)
Människomat, till exempel spannmål.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Nya Eldar?

Inlägg av Elevatorlake »

Flygmaskin skrev:Hmm. Fattar jag det rätt om man med eldars Craftworld Warhost i princip kan plocka in vad som helst, fortfarande räknas som battle ready (OS på troops), få fördelar från formationer, få ytterligare fördelar för att vara CwW och kan ta in nästan obegränsat antal enheter från heavy, elite och fast? Allt detta på ett detatchment!(?)
Du får bara objective secured om den formation eller detachment du kör har objective secured som specialregel som t.ex. combined arms detachment har (den detachment som finns i grundreglerna). Alla enheter (med några få undantag) är scoring units i 7:e så alla kan kan hålla objectives, inte bara troops, och det gäller vare sig man är battle forged eller unbound såvitt jag vet.

Vad jag har sett har ingen av formationerna/detachmentsen i codex craftworld objective secured.

Kör du en craftworld warhost får alla som ingår i den dels specialregeln att de springer 6" istället för att slå en t6 och de får de specialregler som den respektive formationen de ingår i har.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Skriv svar