Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Har du hört det senaste från GW?
Keibo

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av Keibo »

Nurgle skrev:Men vad är det för fel på deras modellmakare?
Fruktansvärt ful, stor Sigmariansk modell.

En riktig styggelse - bleh :(
Tror det är sånt som säljer till nya spelare och de av oss äldre spelare som tittar avundsjukt på sigmars snygga modeller. :)

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Första ryktena om roddbåtens regler.

http://www.belloflostsouls.net/2017/02/ ... dbits.html
rumors via Facebook’s Pellicane Richard Ryan 2-8-2017

Guilliman Leaked Rules
WS7 BS6 S6 T6 W6 I6 A4 Ld10 Sv2+
Army wide change to doctrines.
Reroll to wound.
Reroll to hit.
All friendly Ultramarines can choose to pass or fail leadership’s.
Leadership can not be modified.
Makes Sternguard troops.

Special Rules
Eternal Warrior
Fear, Fearless
Extremely Bulky
Feel No Pain
Same regeneration as Belisarius Cawl
These rules sound a lot like Marneus Calgar on steroids – which is about right. We will have to wait and see.
Verkar vara i samma härad som FWs primarchregler va?

Hoppas man kan ta honom istället för en captain i ett battle company :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av Nurgle »

Keibo skrev:

Tror det är sånt som säljer till nya spelare och de av oss äldre spelare som tittar avundsjukt på sigmars snygga modeller. :)
Inget ont om Age of Sigmar. Men om man gillar de modellerna kan man ju spela det istället. Jag är väl nåt slags mellanting - en kverulerande halvny/halvgammal spelare som vill att allt ska bara precis som det var när jag kom igång på allvar & fyllde upp 40k-kostymen. Fet chans :)

Vad skulle folk säga om man tog FW-modellen istället?

Edit: frågade frugan på skoj. Hon tyckte precis tvärtom. "Den där lilla ser så plastig ut".

Nåväl, le smak is like le bak!

Asphyxate

Inlägg av Asphyxate »

Nurgle skrev:
Keibo skrev:

Inget ont om Age of Sigmar. Men om man gillar de modellerna kan man ju spela det istället. Jag är väl nåt slags mellanting - en kverulerande halvny/halvgammal spelare som vill att allt ska bara precis som det var när jag kom igång på allvar & fyllde upp 40k-kostymen. Fet chans :)

Edit: frågade frugan på skoj. Hon tyckte precis tvärtom. "Den där lilla ser så plastig ut".

Jag skulle absolut inte ha problem med att nån körde FW modellen istället om de ville. :) Jag gillar båda modellerna.

Användarvisningsbild
stormshaft

Inlägg av stormshaft »

Nurgle skrev:
Keibo skrev:

Jag tycker definitivt att FW-modellen ser mer Guillimansk ut än den där andra. Den är aningen over the top med all "filigree" på rustningen.

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

stormshaft skrev: Jag tycker definitivt att FW-modellen ser mer Guillimansk ut än den där andra. Den är aningen over the top med all "filigree" på rustningen.
Det tycket tydligen gulliman också enligt hans twitterfeed... :D

https://twitter.com/angryroboute?lang=en
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Spell Familiar

Inlägg av Spell Familiar »

Excessus skrev:
stormshaft skrev: Jag tycker definitivt att FW-modellen ser mer Guillimansk ut än den där andra. Den är aningen over the top med all "filigree" på rustningen.

Nu har jag skrattat i 10 minuter konstant... Det där är episkt.

Modellen:
1. Självklart ska man få köra med 30k modellen om man vill. Mycket snyggare och mer G-man imo
2. Rustningen. Gode Tzeench, vem har designat den där? Matt Ward? Vänta... *Kära Kaosgudar, skicka omedelbart en fet doombolt i huvudet på den mannen om han kommer i närheten av 40k-fluffet igen. det är allt jag nånsin kommer önska mig i julklapp, lovar.*
3. Huvudet. Är det bara jag som tycker att huvudet, käken speciellt, ser för stort ut i förhållande till kroppen? Men med Hjälmen krymper plötsligt huvudet igen??? Knäppt.

Spekulationer:
Det snackas en massa om vilken primarch som blir nästa. Jag tror inte det blir en av loalisternas. Gissar på Angron för att då behöver GW i princip bara ljuta ett nytt huvud och nya vapen till redan existerande bloodthirster (budgetsättet). Men kanske Mortarion om det är en ny GUO på g. Glottkin skulle ju kanske ha blivit en men nånting hände, vem vet, jag är full.

Jag tror mer och mer på att Imperium kommer splittas till två fraktioner. Imperium Religius Nuts vs Imperium Secundis. Hade varit ball i samanhaget att man enar eldar men splittar imperiet.
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."

Användarvisningsbild
stormshaft

Inlägg av stormshaft »

Excessus skrev:

Hahahshahhahahshshshshshdjjajakalalahahhahaha

Användarvisningsbild
stormshaft

Inlägg av stormshaft »

Spell Familiar skrev: Nu har jag skrattat i 10 minuter konstant... Det där är episkt.

Modellen:
1. Självklart ska man få köra med 30k modellen om man vill. Mycket snyggare och mer G-man imo
2. Rustningen. Gode Tzeench, vem har designat den där? Matt Ward? Vänta... *Kära Kaosgudar, skicka omedelbart en fet doombolt i huvudet på den mannen om han kommer i närheten av 40k-fluffet igen. det är allt jag nånsin kommer önska mig i julklapp, lovar.*
3. Huvudet. Är det bara jag som tycker att huvudet, käken speciellt, ser för stort ut i förhållande till kroppen? Men med Hjälmen krymper plötsligt huvudet igen??? Knäppt.

Spekulationer:
Det snackas en massa om vilken primarch som blir nästa. Jag tror inte det blir en av loalisternas. Gissar på Angron för att då behöver GW i princip bara ljuta ett nytt huvud och nya vapen till redan existerande bloodthirster (budgetsättet). Men kanske Mortarion om det är en ny GUO på g. Glottkin skulle ju kanske ha blivit en men nånting hände, vem vet, jag är full.

Jag tror mer och mer på att Imperium kommer splittas till två fraktioner. Imperium Religius Nuts vs Imperium Secundis. Hade varit ball i samanhaget att man enar eldar men splittar imperiet.
Jag tror du har helt rätt i splittringen, Guilliman är ju i så fall helt rätt man att leda ett sekulariserat imperium bort från galenskapen som är den religiösa galenskap som det blivit. Sen tror jag det blir Mortarion härnäst, det "läckte" väl skitdåliga bilder på en stor kille med lie, huva och vingar för ett tag sen? Det är väl på inget sätt någon slags bekräftelse men det är väl rätt troligt att 2017 blir Nurgles år.

• Året slutar på 7, vilket är Nurgles nummer, vore dumt av GW att passa på en sådan tillfällighet,
• Nästa del i Warhammer Quest släpps i senare i år, med fokus på lite pestigheter,
• Tror de kör vidare på varannan-sida-grejen och låter elakingarna få en stor gubbe härnäst, följt av Lion till vintern kanske

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Jag är ändå mest intresserad av vad de gör av fluffet kring drach'nyen från boken master of mankind och om det har något att göra med att roddbåten har kejsarens svärd :)

Vill inte spoila boken för de som inte läst den så det är svårt att säga mer än så men att den skulle släppas just innan det här händer och med tanke på vad som sägs i den verkar vara för mycket sammanträffande för att vara en slump :)

Vad gäller nästa plastprimarch hoppas jag på mortarion och att han är the grim reaper och inte en jättestor great unclean one :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Skriv svar