Konfa skrev:Är det någon som mathhamrat lite snitt på hur tåligt saker och ting egentligen blivit nu med flerwoundsvapen? Poängkostnaderna känns spontant lite höga, men det är ju också två units (broadsides och riptide) som varit för billiga i tidigare utgåvor.
Inte på något strukturerat sätt men jag har börjat fundera lite runt detta, jag tittade tex på Russen (IG tanken) och den är inte tåligare än tidigare.
Det räcker med 6 laserkanon eller 6 melta träffar för att få ner den.
Men det är nog ett lite extremt exempel eftersom, laserkanoner har ju blivit betydligt bättre. Men tänk också på att barage weapons kommer funka annorlunda, tror den nya varianten är bättre mot stora saker.
Men det känns som att de där D6 skade slagen kommer vara intressanta i denna edition.
Något jag också funderat på är följade kommentar om tyraniderna
A Tyranid Warrior with 3 Wounds and a Toughness value of 4 is so much more durable than he was, that it’s incredible.
Jag antog att de menade att detta var på grund av att instakill regeln försvann, men det är ju inte direkt ont om vapen som gör mer än ett wound nuförtiden så jag vet inte om det känns "incredible" mycket bättre.