Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Har du hört det senaste från GW?
Elevatorlake

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av Elevatorlake »

Iambroborn skrev:
Elevatorlake skrev:Jag håller med om chaos triumvirate. Jag hade gärna sett en med abaddon och en ny, fet modell för honom och en eller två karaktärer till från black legion.

I och för sig är det väl inte för sent än, kanske kommer två med sista boken :)
Sista boken är ju redan spoilad dock. Det är Girlyman på framsidan i samma stil som Cadia och Biel-Tan, så är högst troligt att det även är arten till Boken och Triumvaten är ju Girlyman, Cypher och en Grey Knight dude. I denna månadens WD så bekräftades att det var en triologi, så Failbaddon får ingen Trio i denna kampanjen i alla fall om de tänkt vara konsekventa i släppen :)
Jo men jag menar att de kanske kör två triumvirates i sista boken. Inte troligt men inte omöjligt. Våga hoppas! :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Suck! Varje gång man börjar få tillbaka intresset för 40k hittar GW på någon sådan här skit. Spelet behöver inte mer fokus på enskilda supermodeller.
:(

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Mortarion skrev:Suck! Varje gång man börjar få tillbaka intresset för 40k hittar GW på någon sådan här skit. Spelet behöver inte mer fokus på enskilda supermodeller.
Det kommer ju en massa fluff också :)

Och en ny edition...
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Elevatorlake skrev:
Mortarion skrev:Suck! Varje gång man börjar få tillbaka intresset för 40k hittar GW på någon sådan här skit. Spelet behöver inte mer fokus på enskilda supermodeller.
Det kommer ju en massa fluff också :)

Och en ny edition...
Fast när fluffet är att väcka upp primarker känner jag mig inte så peppad. Vissa saker ska vara mysterier eller ouppklarade. Guilliman ska vara i sin stasiskammare men kanske helas långsamt trots att det är omöjligt. el'Johnson ska vara gömd i the Rock utan att (nästan) någon vet om det. Och Russ ska vara försvunnen i warpen med ett vagt löfte om att komma tillbaka till världens undergång. För mig känns primarkers återkomst lika spännande som om de två försvunna legionerna helt plötsligt skulle dyka upp. Men för er som faktiskt tycker att det är en intressant utveckling - Good for you! Det lär komma mer sådant framöver.

En ny edition är dock en poäng. Det skulle kunna hända saker där, även om jag tyvärr inte tror det med tanke på vilken period GW är inne i. Det som 40k behöver är att nollställa codexarna och börja om från början. Fast det lär inte hända. Det jag kan hoppas på är att GW skulle bli riktigt giriga. Alltså att de säljer massa enskilda supermodeller, hjältar och dödsstjärnor nu för att sedan göra dem värdelösa och flytta fokus helt till vanlig trupp i nästa edition så att folk måste köpa nya modeller. Kanske inte sannolikt, men inte uteslutet.
Go GW greed! You can do it!!
:D

Jacke

Inlägg av Jacke »

Iambroborn skrev:
Elevatorlake skrev:Jag håller med om chaos triumvirate. Jag hade gärna sett en med abaddon och en ny, fet modell för honom och en eller två karaktärer till från black legion.

I och för sig är det väl inte för sent än, kanske kommer två med sista boken :)
Sista boken är ju redan spoilad dock. Det är Girlyman på framsidan i samma stil som Cadia och Biel-Tan, så är högst troligt att det även är arten till Boken och Triumvaten är ju Girlyman, Cypher och en Grey Knight dude. I denna månadens WD så bekräftades att det var en triologi, så Failbaddon får ingen Trio i denna kampanjen i alla fall om de tänkt vara konsekventa i släppen :)
Det är egentligen rätt märkligt att de inte har släppt en ny modell för Abaddon. Hans nuvarande är ju en relik från 2nd? edition.

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Fake eller äkta? Lutar åt fake för min del, det hade devalverat värdet av Guillimans återkomst något fruktansvärt :/

Bild
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Rasmus skrev:Fake eller äkta? Lutar åt fake för min del, det hade devalverat värdet av Guillimans återkomst något fruktansvärt :/

Bild
Varför då?

Guilliman kommer tillbaka i 40k. I 30k finns han redan, precis som emperor.

Användarvisningsbild
stormshaft

Inlägg av stormshaft »

Ismeno skrev:Bild
Ismeno skrev:40K för kidsen, 30K för männen.
Enter rage mode....[FACE THROWING A KISS]

Hahahaha. Hear hear! :)

Användarvisningsbild
Spell Familiar

Inlägg av Spell Familiar »

Kopplat till fluffet och hur girlyman borde reagera när någon berättar för honom vad the lords of terra har pysslat med utan primarch-suprevision är min gissning att imperiet kommer splittras.
Religösa dårar vs "the new crusade"!

Tankar?
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."

Användarvisningsbild
stormshaft

Inlägg av stormshaft »

Ja det kommer bli en intressant politisk strid. Har lyssnat genom en hög The Beast Arises-böcker och där är den politiska splittringen tydlig redan 1500 år efter Heresy.

SPOILERS FRÅN ANGELS OF CALIBAN OCH THE AEGIDAN OATH!

Sen är det ju extra känsligt för Guilliman med att riskera att splittra Imperium efter Imperium Secundus, en sanning UM försökt dölja för allmänheten sen det sprack strax innan Siege of Terra när Guilliman, Sanguinius, The Lion och Curze kom fram till att Emperor trots allt inte var död.

Skriv svar