Codex: CSM rykten

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Lottomannen

Re: Codex: CSM rykten

Inlägg av Lottomannen »

Yabob skrev:
Katarsis skrev:
MITTZ skrev:Känns det inte lite konstigt att Eldrad bara är mastery level 3 när ahriman är 4?
Ezekiel, Grand Master of Librarians, Keeper of the Book of Salvation, Holder of the Keys - Mastery Level 1
Fast om man tänker efter låter väl inte Mastery Level 4 så konstigt för en kille som redan för 10 000 år sedan var Chief Librarian i den Space Marine Legion som hade flest Psykers och sysslade mest med magi. Och han har nog inte blivit sämre sen dess.

Och jag som redan nu tyckte det var kul att spela med mina Thousand Sons igen. :D
Fast om man skall börja prata ålder och erfarenhet så får han ju fortfarande ordentligt med spö av Eldrad. Men, OT
Mitt hobby-projekt av Thousand Sons blev ju inte direkt mindre lockande av detta!
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

PatrikW

Inlägg av PatrikW »

Lottomannen skrev: Fast om man skall börja prata ålder och erfarenhet så får han ju fortfarande ordentligt med spö av Eldrad. Men, OT
Mitt hobby-projekt av Thousand Sons blev ju inte direkt mindre lockande av detta!
Eldrad tappar en lvl pga att han gick och dog ;)

Användarvisningsbild
Yabob

Inlägg av Yabob »

I fallet Eldrad är väl så att Eldrad är för låg. Däremot kan jag se det som fullt rimligt att Ahriman har högre än alla andra Space Marines (möjligtvis undantaget Specialkaraktärer till GK).
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Halvar skrev:stod inget om att lashen var borttagen vad jag kunde se. antar att det kommer dröja några år till innan man har en chans på vinst mot csm =(
Enligt uppgift finns inte Lash kvar.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

PatrikW skrev:
Lottomannen skrev: Fast om man skall börja prata ålder och erfarenhet så får han ju fortfarande ordentligt med spö av Eldrad. Men, OT
Eldrad tappar en lvl pga att han gick och dog ;)
Jo, det kan ju sabba dagen för vem som helst..;-)
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

Arihman brukar väl oftast målas ut som den mäktigaste psykern i hela universum om man läser marine/chaos-fluff.

Kanske känner de inte till Eldrads nivå, precis som bögalverna inte känner till de marinesens kompetens.

Dock har jag alltid funnit det märkligt att inte exempelvis Kairos eller någon annan av de tjockaste demonerna från warpen är helt överlägsna. De är ju för böveln warpen själva. De borde äta alver, människor oavsett psykerlevel till frukost varje dag.
En duktig libbe från GK borde väl komma närmast.

Valrosskorv

Inlägg av Valrosskorv »

mindtrix skrev: Dock har jag alltid funnit det märkligt att inte exempelvis Kairos eller någon annan av de tjockaste demonerna från warpen är helt överlägsna. De är ju för böveln warpen själva. De borde äta alver, människor oavsett psykerlevel till frukost varje dag.
De är så bra att de inte har några psychic powers alls! För det är helt logiskt! :D

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Inlägg av NilssonHarHund »

Valrosskorv skrev:
mindtrix skrev: Dock har jag alltid funnit det märkligt att inte exempelvis Kairos eller någon annan av de tjockaste demonerna från warpen är helt överlägsna. De är ju för böveln warpen själva. De borde äta alver, människor oavsett psykerlevel till frukost varje dag.
De är så bra att de inte har några psychic powers alls! För det är helt logiskt! :D
Alla demoner är så bra psykers att deras förmågor är ständigt aktiva alternativt aldrig misslyckas eller dispellas och är därmed mäktigare än alla mortal psykers. Kairos har ju den hyfsat läskiga auto-fortune till allt i närheten. Allt tzenech har även auto-forewarning och en auto-smite med längre räckvidd men sämre ap.

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

NilssonHarHund skrev: Alla demoner är så bra psykers att deras förmågor är ständigt aktiva alternativt aldrig misslyckas eller dispellas och är därmed mäktigare än alla mortal psykers. Kairos har ju den hyfsat läskiga auto-fortune till allt i närheten. Allt tzenech har även auto-forewarning och en auto-smite med längre räckvidd men sämre ap.
Jag gillar inte alls den spelmekaniken. När demonerna befinner sig utanför warpen så är det väl en sak om dom trollar bra och lätt men jag tycker ändå att det ska finnas utrymme för att deras förmågor skall kunna kontras.

Det hade vart rimligare och coolare om dom istället haft vanlig magi fast att dom tex. hade lyckats trolla automatiskt.

Mag-El

Inlägg av Mag-El »

Med tanke på Demonernas skyttearsenal känns det som ett slag i magen om de möter en lista med bra dispel potential. Jag kan inte dispela bort när en Vindicator skjuter så finner inget orimlig i att Demonerna har det så. Kul för dem om de mött Njal annars.

Skriv svar