Nya Eldar Wraithknight
Re: Nya Eldar Wraithknight
Som med alla andra släpp så känns det som att man ska hålla bedömningen tills man har den i handen...
...men hur kan jag ha missat de här bilderna? Var finns de?
...men hur kan jag ha missat de här bilderna? Var finns de?
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Men det är mycket roligare att klaga på en modell man aldrig har sett, baserat på ett enda dåligt inscannat foto...Excessus skrev:Som med alla andra släpp så känns det som att man ska hålla bedömningen tills man har den i handen...
Skit i jättemodellen, längre ner är ju det roliga!!
Iyanden - a Codex: Eldar supplement
Säkerligen kommer även de andra stora; Biel-Tan, Saim-Hann, Ulthwé och Alaitoc.
Förhoppningsvis innebär detta att Craftworldsen gör storstilad comeback och att deras olika karaktärer lyfts fram igen.
Iyanden ska ha massor av Wraith-constructs och Spiritseers och endast här ska Prince Yriel hänga.
Eldrad ska vara i en Ulthwé armé proppad med psykers och Saim-Hann ska vara en massa flygare.
Allt fluff finns redan, men det finns inga regler som backar upp det - tills nu?
Fantastiskt kul om det åter ges större möjligheter att gräva i historian bakom armén och att Eldar därmed får massvis med olika listor med olika styrkor och svagheter.
Jag hoppas de tar detta vidare så att Codex: Space Marines får supplement för tex White Scars, Imperial Fists och Salamanders och det skulle vara ännu roligare om de tog några steg tillbaka och gav ut tillägg även för de olika Chaos Legionerna.
Förhoppningsvis innebär detta att Craftworldsen gör storstilad comeback och att deras olika karaktärer lyfts fram igen.
Iyanden ska ha massor av Wraith-constructs och Spiritseers och endast här ska Prince Yriel hänga.
Eldrad ska vara i en Ulthwé armé proppad med psykers och Saim-Hann ska vara en massa flygare.
Allt fluff finns redan, men det finns inga regler som backar upp det - tills nu?
Fantastiskt kul om det åter ges större möjligheter att gräva i historian bakom armén och att Eldar därmed får massvis med olika listor med olika styrkor och svagheter.
Jag hoppas de tar detta vidare så att Codex: Space Marines får supplement för tex White Scars, Imperial Fists och Salamanders och det skulle vara ännu roligare om de tog några steg tillbaka och gav ut tillägg även för de olika Chaos Legionerna.
ÄNTLIGEN! IYANDEN! ALLA DESSA ÅR JAG VÄNTAT PÅ ATT STARTA EN IYANDEN ARMÉ!!! 
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Jag är sjukt nöjd just nu att jag sitter på 30+ wraithgaurds. Dags att börja måla nu då.
-
Flygmaskin
Mmm, beroende på hur stora de där tilläggen faktiskt är, så hade det räckt med en "Lost and the Damned" add-on...och det hade varit awesome!Captaingallas skrev:Skit i jättemodellen, längre ner är ju det roliga!!
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Borde egentligen vara en No-brainer.. skyffla ut supplementböcker så blir både böcker och fler modeller sålda samtidigt som hardcore-fansen och alla Fluffmongos ramlar omkull av lycka. Lyckliga kunder är alltid bra.Excessus skrev:Mmm, beroende på hur stora de där tilläggen faktiskt är, så hade det räckt med en "Lost and the Damned" add-on...och det hade varit awesome!
Skulle vara fantastiskt kul om Emperors Children vs Imperial Fists var en helt annan grej än Thousand Sons vs Ultramarines - inte bara tack vare specialkaraktärer och färgscheman.
Så du spelar Eldar? Vilken craftworld?

ska väl vara någon slags monopose farseer i plast som vi fått en del på senare tid.
Gallas: det fanns en craftworld codex i tredje. mest var det ändringa i FoC och t.ex. Alaitoc fick en disruption table roll för varje Pathfinder enhet man hade eller något sånt.
Ja' än't bittä'!
Jag vet! Tycker det är skittråkigt att de gjorde Eldar generiska och att det enda craftworldsen fick behålla var färgscheman och fluff.Halvar skrev: Gallas: det fanns en craftworld codex i tredje. mest var det ändringa i FoC och t.ex. Alaitoc fick en disruption table roll för varje Pathfinder enhet man hade eller något sånt.
Jag hoppas att det här är början på något stort som de fortsätter med - fler unika arméer inom samma ras.