Nya Necrons - rykten och bilder

Har du hört det senaste från GW?
lillhenke

Re: Nya Necrons - rykten och bilder

Inlägg av lillhenke »

Inte tala om Tomb blades... ingen som har uppmärksammat hur grymma dom är?

18pt i grund, ge den particle beamer och nebuloscope... Då har du en bike med 4+ save, 4+ reanimation (förutsatt reclamation). Du har artilleri, small blast, s6 ap5 (samma som högsta styrka thunderfire cannon) OCH ignores cover!!! Du kan dessutom ha 10 st av dom... bye bye alla horde arméer :)

Just ja... som jag var inne på, den är enligt mig bättre än thunderfire cannon (kortare räckvidd, allt annat bättre), och den kostar per skott, 22 pts... thfire kostar 25 pts.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Håller helt med, Tomb Blades är kickass.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

T5 och de kan väl köpa till bättre cover/jink för typ ingenting?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Elevatorlake skrev:T5 och de kan väl köpa till bättre cover/jink för typ ingenting?
1pt st, men för 2pt st får du Ignore Cover istället. Du kan dock inte ha båda. No-brainer tycker jag :)

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Jag gillar tomblades med guas mer, grymt bra mot waveserpents och ap4 gör dom också väldigt bra mot mycket annat med ignore cover.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
fredrik

Inlägg av fredrik »

Mm, håller med, tomb blades är fantastiska. Jag tror också mer på gauss till dom.

Någon som hunnit testspela destroyers än? Jag lurar på att köpa på mig ett par till för att köra destroyerformationen ihop med en decurion. Tänker att det kan vara ganska hårt, men kostar ju kriget i både poäng och riktiga pengar.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Ancalagon skrev:
Elevatorlake skrev:T5 och de kan väl köpa till bättre cover/jink för typ ingenting?
1pt st, men för 2pt st får du Ignore Cover istället. Du kan dock inte ha båda. No-brainer tycker jag :)
Beror på vad jag skulle ha de till tror jag. Ska de vara aggressiva och faktiskt försöka döda grejer så självklart ignore cover. Ska de däremot bara zippa runt och hålla objektives skulle jag nog ta bättre cover save. Försök få bort t5, 3+ cover och 4+ reanimation från ett objective :) Och det löjliga är ju hur billiga de är...

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Elevatorlake skrev:
Ancalagon skrev:
Beror på vad jag skulle ha de till tror jag. Ska de vara aggressiva och faktiskt försöka döda grejer så självklart ignore cover. Ska de däremot bara zippa runt och hålla objektives skulle jag nog ta bättre cover save. Försök få bort t5, 3+ cover och 4+ reanimation från ett objective :) Och det löjliga är ju hur billiga de är...
De har redan t5, 4+ cover och 4+ RP. Tar hellre Ignore Cover än +1 cover save anyday ;) Men det är ju bara vad jag föredrar :)

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Ancalagon skrev:De har redan t5, 4+ cover och 4+ RP. Tar hellre Ignore Cover än +1 cover save anyday ;) Men det är ju bara vad jag föredrar :)
Du har garanterat bättre koll än mig så ignore cover är säkert bättre :)

Ajvar

Inlägg av Ajvar »

Hm, känns som det samlade omdömet är att robotarna blivit ännu hårdare?

Skriv svar