VI
- theWatchman
Re: VI
Jag har redan lurat ut fräsiga combos med mina GK o SW. Det kommer blir asnajs!
-
Valrosskorv
Uppdatering: Tydligen får man ta TVÅ Troops Choices om man allierar, varav ett är obligatoriskt. Annars fungerar det som jag beskrivit innan.
DHettNeck skrev:Att vara bra är en sak. Att vara obalanserat billig (som dom är i 5:th) är en annandaskad skrev:Inte för att vara sån, men borde inte fordon vara bra i ett framtidsspel?
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
När jag kollade SW-delen fick jag intrycket att de inte kunde alliera med GK. Såg jag fel..?theWatchman skrev:Jag har redan lurat ut fräsiga combos med mina GK o SW. Det kommer blir asnajs!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Grey knights tjänar inte så mycket på att alliera sig eftersom de redan är bäst på allt. Men IG tackar nog inte nej till att få lite närstridspunch. Typ två 30-manna orkmober med klor. Och en bigmek med KFF på det. Eller bikeboss. Alternativt lite GK terminators. Sen kan de ju slänga in några psyflemen bara för att de kan.Valrosskorv skrev:Visst är Grey Knights grejer bra, men frågan är hur bra de passar in i ett annat Codex.
Sen tror jag personligen inte att de arméer som för tillfället är starka tjäna så mycket på allies rent regelmässigt; Grey Knights har t.ex. redan Psyflemen, varför skulle de behöva Long Fangs när de dessutom måste köpa andra units som de kanske inte har något intresse av heller? Likaså IG: visst skulle det vara rätt gött att kunna ta TH/SS Terminators i en Land Raider som counter-charge-enhet, men när man måste betala poäng för Land Raidern, Termosarna, en HQ OCH ett Troops Choice så blir det rätt ovärt rätt fort.
Allierade är nog bäst att hålla undan från turneringsscenen om man vill ha ett (inte lika o)balanserat klimat, antagligen kommer det finnas kombinationer som bara är förstörande tråkigt att möta mot om man inte är beredd.
Men vi har ett väldigt trevligt och varierat turneringsklimat här, så antagligen kommer det dyka upp en eller annan turnering som vill testa konceptet.
Men vi har ett väldigt trevligt och varierat turneringsklimat här, så antagligen kommer det dyka upp en eller annan turnering som vill testa konceptet.
Alexander Merinen
-
Valrosskorv
Jag vet inte om det är för att jag är relativt oerfaren, men jag ser inte problemet med allies. Om vi förutsätter att wargear inte fungerar mellan två Codexar så ser jag inte problemet i att IG skulle kunna ha två squads med Boyz och en KFF-mek. De kan redan ta blob-squads som är bra på close combat och Rough Riders finns tillgängliga som snabb counter-charge.
Dessutom, om alla (utom Nids, stackarna) har tillgång till allies så ser jag inte heller problemet. Det finns redan Codexar som är starkare än andra och vi pillar redan i balanseringen med komp och SweFAQ. Hittar vi någon kombo som är extremt tråkig så är det ju bara att göra något åt just den, utan att allies i helhet behöver bannlysas.
Dessutom, om alla (utom Nids, stackarna) har tillgång till allies så ser jag inte heller problemet. Det finns redan Codexar som är starkare än andra och vi pillar redan i balanseringen med komp och SweFAQ. Hittar vi någon kombo som är extremt tråkig så är det ju bara att göra något åt just den, utan att allies i helhet behöver bannlysas.
- Lottomannen
Det kommer att bli ett litet helvete för kompgrupperna att försöka balansera upp alla möjliga ally-val beroende på vad du kör och vad du redan har för trupper i armén. Och jag avundas inte dem som det är nu.Valrosskorv skrev:Dessutom, om alla (utom Nids, stackarna) har tillgång till allies så ser jag inte heller problemet. Det finns redan Codexar som är starkare än andra och vi pillar redan i balanseringen med komp och SweFAQ. Hittar vi någon kombo som är extremt tråkig så är det ju bara att göra något åt just den, utan att allies i helhet behöver bannlysas.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
Det finns ju redan dubbeltrurneringar som är mycket populära, så antagligen kommer det spelas turneringar där allies är tillåtna. Förslagsvis med tillägget att alla får alliera med alla.
Alexander Merinen
- The Gretchin
Det är väl bara på kompade turneringar som det inte kommer att användas. I okompat ser jag det inte som något som förstör.
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).