Lite nya saker från GW

Har du hört det senaste från GW?
Halvar

Re: Lite nya saker från GW

Inlägg av Halvar »

Hylander skrev:Belakor i all ära men är det tänkt att superheavies skall in i "vanliga" 40k matcher? Tänkte på escaltion boken.
nu har jag inte boken men är det inte lite som planetstrike, cities of Death och spearhead? en expansion.
Ja' än't bittä'!

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

det tror jag inte, Apocalypse är en expansion likt Planetfall och Cities of Death och jag ser inte varför GW skulle släppa en expansion som gör att du får använda vissa enheter från apocalypse utan att det är apocalypse. Jag gissar på att den här boken snarare är jämförbar med Death from the skies som bl.a. öppnade upp Storm Raven till vanilla marines m.m

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Neth_Oni skrev:det tror jag inte, Apocalypse är en expansion likt Planetfall och Cities of Death och jag ser inte varför GW skulle släppa en expansion som gör att du får använda vissa enheter från apocalypse utan att det är apocalypse. Jag gissar på att den här boken snarare är jämförbar med Death from the skies som bl.a. öppnade upp Storm Raven till vanilla marines m.m
DET hade varit nice! Vi som har så mycket super-heavies och garantuan creatures på föreningen (jag har fyra bara jag!) :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Neth_Oni skrev:det tror jag inte, Apocalypse är en expansion likt Planetfall och Cities of Death och jag ser inte varför GW skulle släppa en expansion som gör att du får använda vissa enheter från apocalypse utan att det är apocalypse. Jag gissar på att den här boken snarare är jämförbar med Death from the skies som bl.a. öppnade upp Storm Raven till vanilla marines m.m
Ja, Superheavys är 40K nu. Om jag fattar det hela rätt köper man in en "lord of war" i sin vanliga armé, finns 16 olika i boken.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

GW har börjat släppa Dataslates nu där enskilda enheter får nya regler till 40k. Idag släpptes Be'Lakor till Chaos.

Jag ÄLSKAR detta, brukade spela Be'Lakor i fantasy för många år sedan :D

Här är hans regler för de som vill ha:

Bild

Bild

Bild

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

vart fick du tag i det där? Han verkar rätt galen men är också väldigt dyr och lider likt alla andra prinsar av T5

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Neth_Oni skrev:vart fick du tag i det där? Han verkar rätt galen men är också väldigt dyr och lider likt alla andra prinsar av T5
Han lider inte av T5 då han är eternal ;)

Ligger i ibooks. Kostade 20kr :P

Användarvisningsbild
bolterochkniv

Inlägg av bolterochkniv »

han är ju dock EW så känns inte riktigt lika jobbigt. att han kan alla telepathy är väldigt nice.
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

bolterochkniv skrev:han är ju dock EW så känns inte riktigt lika jobbigt. att han kan alla telepathy är väldigt nice.
40 osynliga hundar - CHECK! :lol:

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

ah, missade det. Och än trevligare är att han kan spelas till CSM också, dags att damma av min gamla modell kanske? :)

Men GW fortsätter visa upp sin oförmåga att kunna sina egna regler då de skriver att en modell som är monstrous creature slipper ta dangerous...

Skriv svar