Om ett par timmar har jag en bok också, wee!
Nya Demoner!
Re: Nya Demoner!
Mmm, men shrouded AA/BC soulgrinders, trevligt mäktiga LoC och en dansant mask känns roligt! 
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Dock har horrors blivit sämre...men deras heralder har divination...och du kan ha fyra per HQ slot...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Jag fattar inte...Excessus skrev:Dock har horrors blivit sämre...men deras heralder har divination...och du kan ha fyra per HQ slot...
Vad skjuter Horrors med numera?? Vart står det?
De har shooty psychic powers.
(skall dock tilläggas att jag inte har codexen ännu så är såklart inte 100% säker på det!)
(skall dock tilläggas att jag inte har codexen ännu så är såklart inte 100% säker på det!)
- DarkMessiah
Står under enheten att dom genererar psychic powers från Change-tabellen
Tack, nu förstår jag..
Väldigt speciellt system. En unit med 10 Horrors ger 1 Warp Charge. 11-15 ger 2, 16-20 ger 3.
Dicipline of Change, som de har, består bara av shooty powers, där primaris powern ger 2D6 skott om 1 Warp Charge används, 3D6 om 2 och 4D6 om 3 används.
Känns lite som att bygga en bro och köra bil över ån för att få vatten, men det gör att 16-20 Horrors kan skjuta 4-24st skott med range 24, S5, AP4.
Har inte lusläst, men det borde ju innbära att de även kan välja att skjuta 3st beams som kostar 1 WC vardera.
Även av någon anledning höjda till WS3 nu..
Väldigt speciellt system. En unit med 10 Horrors ger 1 Warp Charge. 11-15 ger 2, 16-20 ger 3.
Dicipline of Change, som de har, består bara av shooty powers, där primaris powern ger 2D6 skott om 1 Warp Charge används, 3D6 om 2 och 4D6 om 3 används.
Känns lite som att bygga en bro och köra bil över ån för att få vatten, men det gör att 16-20 Horrors kan skjuta 4-24st skott med range 24, S5, AP4.
Har inte lusläst, men det borde ju innbära att de även kan välja att skjuta 3st beams som kostar 1 WC vardera.
Även av någon anledning höjda till WS3 nu..
Så en maxxad enhet med en lvl 3 psyker herald i kan max göra 8d6 skott? 
Får de använda 3 Witchfire powers på en runda då?
Alltså, fan va vilket jävla muppigt codex det blev alltså. Random beskriver det rätt bra tycker jag.