Forgeworld Nyheter!

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Ismeno

Re: Forgeworld Nyheter!

Inlägg av Ismeno »

Elevatorlake skrev:Faaaaan, det här kommer bli dyrt :)

https://www.forgeworld.co.uk/en-SE/Acas ... Porphyrion
Aj då.....
Riktigt grym!

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Ismeno skrev:

Aj då.....
Riktigt grym!
Vilken bjässe det där är, forgeworld har lyckats igen!
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Elevatorlake skrev:
Ismeno skrev:

Aj då.....
Riktigt grym!
Vilken bjässe det där är, forgeworld har lyckats igen!
Ja, fantastisk design på den där. De är verkligen igång nu!

Användarvisningsbild
stormshaft

Inlägg av stormshaft »

Hahah, jag gillar att den kostar nästan lika mycket som en Warhound.
Sen blir jag lite konfunderad över priset i poäng, den kostar alltså lite drygt 250p mindre än en Warhound men har fler vapen och en 4++ save gentemot Warhoundens +1 HP och två void shields (som förvisso har tillgång till D-vapen).

Aja. Jag behöver den knekten. Också.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

stormshaft skrev:Hahah, jag gillar att den kostar nästan lika mycket som en Warhound.
Sen blir jag lite konfunderad över priset i poäng, den kostar alltså lite drygt 250p mindre än en Warhound men har fler vapen och en 4++ save gentemot Warhoundens +1 HP och två void shields (som förvisso har tillgång till D-vapen).

Jag tycker de har hittat en sweetspot med knighten. jag tycker man får mer för poängen än både en knight crusader eller en warhound. Den skjuter hårdare än en crusader och tål mer för inte så mycket mer poäng. Riktiga titaner är ju rätt övercostade i poäng generellt.

Daphnia Pulex

Inlägg av Daphnia Pulex »

Cool modell.
Kan de börja fixa alla Primarcher och legioner isttället för att bara slänga ut Knights eller?

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Daphnia Pulex skrev:Cool modell.
Kan de börja fixa alla Primarcher och legioner isttället för att bara slänga ut Knights eller?
Var inte så girig, tror fw vill suga på primarchkaramellen så länge som det bara är möjligt :)

Användarvisningsbild
stormshaft

Inlägg av stormshaft »

Elevatorlake skrev:
stormshaft skrev:Hahah, jag gillar att den kostar nästan lika mycket som en Warhound.

Jag tycker de har hittat en sweetspot med knighten. jag tycker man får mer för poängen än både en knight crusader eller en warhound. Den skjuter hårdare än en crusader och tål mer för inte så mycket mer poäng. Riktiga titaner är ju rätt övercostade i poäng generellt.
Ja jag håller med, Knights i allmänhet och den här i synnerhet är riktigt nice. En Knight kan man ju trycka in i en "vanlig" lista utan att behöva spela tokstora slag.
Jag och Systerniklas gjorde ett fullständigt vetenskapligt test av Warhound mot en Errant och en Lancer, det blir ungefär lika mycket poäng. Efter två rundor hade Warhounden tappat sina Void Shields och båda knektarna var stora stinkande högar av avföring. 4st D-skott per runda var mer än lite sjukt.

Hur som haver, jag behöver en Porphyrion till mina Knights/McCanicum.

Användarvisningsbild
stormshaft

Inlägg av stormshaft »

Elevatorlake skrev:
Var inte så girig, tror fw vill suga på primarchkaramellen så länge som det bara är möjligt :)
Tycker gott de kan trycka ut Dorn snart men gissar att jag får vänta tills de börjar närma sig Siege of Terra, får nöja mig med Sigismund så länge.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

stormshaft skrev:
Elevatorlake skrev:
Tycker gott de kan trycka ut Dorn snart men gissar att jag får vänta tills de börjar närma sig Siege of Terra, får nöja mig med Sigismund så länge.
Med lite tur kanske vi får veta på open days i början på januari vad nästa bok ska handla om (inte Prospero alltså). Med tanke på att black library sakta men säkert är framme vid solsystemet med praetorian of dorn och master of mankind kanske man vågar hoppas att nästa bok från fw också är det.

Skriv svar