John_F skrev:Jag är genuint oroad över utveckligen på sista tiden. GW bryr sig inte ens om att släppa nya regler i form av supplement till kodex. Nu räcker det med att ladda ner ett data slate till en enskild enhet. Det finns inte en sportmössa att nån på GW håller rätt på alla balanseringsfrågor. Jag är rädd för att resultatet på sikt blir att folk drar sig för att köpa modeller eftersom man vet att det kommer "något värre" redan nästa vecka. Och då GW ser diminishing returns på sina släpp finns risken att de försöker ta igen sina vinstmarginaler med ännu tätare släpp och ännu hårdare regler...
Kapprustning goes digital och som vanligt i krig är det vapentillverkarna som mår bäst.
Jag ser din poäng.
Jag tror dock de släpper kakan med en bit i taget.
Ex: Nu fick Chaos en Demonprins på anabola.
Min gissning är att andra arméer får tillskott innan vi är tillbaka på Chaos igen.
Allies fuckar ju upp det totalt, men grundtanken, att slänga ett ben till de som är mil från ny codex, är jäkligt smart.
Jag tror de kommer lyckas hålla köpglöden vid liv hos många arméer istället för att folk tröttnar och skiter i det helt.