Nya Space Marines i Juni!

Har du hört det senaste från GW?
Ceasar

Re: Nya Space Marines i Juni!

Inlägg av Ceasar »

Captaingallas skrev:Har jag förstått det rätt:
Alla Space Marines utom Blood Angels och Space Wolves kommer att ha tillgång till Flakk-missiles och anti-air tanks framöver?
Blood Angels och Space Wolves kommer att ha tillgång till Flakk-missiles och anti-air tanks.... Via Allies :lol:

Men det är väl roligt att vanilla marines kan få vara lite busiga för en gångs skull. Varit många år nu som det har varit fullt BA och SW, men knappt en Ultramarine i sikte.

vagabond08

Inlägg av vagabond08 »

Jag tror de flesta som vill att färgen ska vara rätt på respektive arme eller chapter vill att folk ska leva sig in i/upp till 40k världen som det beskrivs på böckerna eller codex. Men sen är det viktig att kunna proxa om man kör vänskapligt osv. Turneringsmässigt så kan jag tänka mig att de är lite hårdare på saker och ting.
"As if I don't have enough to deal with, they basically turn Mephiston into a vampire Jesus" - Hitler says

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Så länge inte färgen på figgarna styr vilka regler du har så måla som du vill.

Styr däremot färgen så är det bäst att måla som det "ska vara".
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Halvar

Inlägg av Halvar »

Flogger skrev:Så länge inte färgen på figgarna styr vilka regler du har så måla som du vill.

det är väl snarare att man inte ska måla som det inte "ska vara". koppar-marines med blood angel markörer är nice som blood angels men blodröda marines med bloodangel markörer är inte nice som space wolves.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Halvar skrev:
Flogger skrev:Så länge inte färgen på figgarna styr vilka regler du har så måla som du vill.

det är väl snarare att man inte ska måla som det inte "ska vara". koppar-marines med blood angel markörer är nice som blood angels men blodröda marines med bloodangel markörer är inte nice som space wolves.
Vet inte om jag tycker det är min sak att lägga mig i. Om hans blodröda Marines med BA markörer sitter på thunderwolves är det inte svårt att lista ut att de är SW.

Är detta verkligen ett problem? Har vi många människor i landet som spelar sina Ultramarines som Space Wolves?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

Det hela kommer till hur alla ser på spelet, vilket givetvis är olika. Det finns de som gillar fluffet och spelar "korrekt" ur bakgrundsperspektiv och det finns de som bara ser spelet som just ett spel. Jag har full förståelse för att det finns de som inte bryr sig, eller för den delen kan spela med olika 3 olika färger i armén och inte målar om för att de ändå är målad, men jag är också av åsikten att det är en hobby, mer än bara ett spel, och att även de andra aspekterna är viktiga. Därmed håller jag med om att Ultramarines inte bör spelas som Space wolves men vill personen göra det så fine men han får inga pluspoäng av mig

Användarvisningsbild
kelaino

Inlägg av kelaino »

Neth_Oni sammanfattar min åsikt ypperligt.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Kan man då inte helt enkelt lägga in detta i hobbydelen i spelöet dvs om man har sina BA målade SW så kanske man får ta lite mindre i målningspoäng.

Valrosskorv

Inlägg av Valrosskorv »

kombat skrev:Kan man då inte helt enkelt lägga in detta i hobbydelen i spelöet dvs om man har sina BA målade SW så kanske man får ta lite mindre i målningspoäng.
Det tycker jag låter som en utmärkt lösning. För min del får man gärna spela vad man vill, men jag tycker det är lite trist med t.ex. Space Wolves som Ultramarines. Jag är helt förstående för folk som spelar t.ex. Raven Guard som Blood Angels för att st passar bättre fluffmässigt (i alla fall fram till nya Codexen), men Templars som Space Wolves under 5th kändes fel. Visst var Space Wolves en starkare armé, men Codex: Space Wolves var inte en armé som lät dig bygga en fluffigare armé än Codex: Black Templars, den var bara bättre regelmässigt.

PatrikW

Inlägg av PatrikW »

kombat skrev:Kan man då inte helt enkelt lägga in detta i hobbydelen i spelöet dvs om man har sina BA målade SW så kanske man får ta lite mindre i målningspoäng.
Det har väl provats men gnälldes på att man blev straffad för att man målade som man ville?

Men nu är det väl nya codexen det ska pratas om här inte färgerna.

Så för att komma in lite sent på bollen. Stora robot marines är hiskeligt fula på de bilderna som lagts upp men samtidigt har många senare saker sett hemska ut på bilderna och sen helt okej ut i verkligheten.

Skriv svar