Codex Grey Knights

Har du hört det senaste från GW?
Rasmus

Re: Codex Grey Knights

Inlägg av Rasmus »

Nefrums skrev:
Rasmus skrev:Alla Grey Knights betalar för power weapons.
Du menar de 3p per modell de betalar? Det är inte bara för FW utan även för stormbolter, additional ccw och +1S, och lite till.
Eftersom jag inte direkt står för något av argumenten tänker jag inte försvara dem :). Det känns ju dock relativt säkert att mycket från speltestcodexen kommer bli höjt i poäng, Strike Squads, Dreadknight, massvis av henchemens, osv osv.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

Ja det känns som om de borde höja en hel del av sakerna i poäng.. Men dreadknoghten kommer, som johan sa, att kosta lite och vara mycket bra så att GW säljer massa dyra modeller av den. Tråkigt, men det är så GW jobbar nuförtiden.

så länge de tar bort den helt bisarrt brutna förmågan att ge scout till enheter från grandmastern så är jag nöjd.. Eller åtminstone begränsar den till att inte funka på jump infantry.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Warp Quake är också ganska bra mot demoner. Deep Strike inom 12" blir automatiskt mishap...

Fortitude är en annan en het ability, Demonic Posession för 5p, men utan sänkt BS.

Användarvisningsbild
XecrNist

Inlägg av XecrNist »

Ja dom verkar ju bli rätt bra, men är det någon som hitta det där med att dom kan ignorera EW, eller det kanske bara var ett rykte som inte stämde?

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Jag fattar inte riktigt vad Jeppa snackar om med "first turn charge" på grund av Grand Masterns förmåga att ge scout? det finns ju ingen enhet som är jump infantry?
De enda som jag hittar som kan charga i runda ett är vanliga GN i rhinos, men för att undvika det är det ju bara att inte deploya nåt känsligt exakt mittemot på deploymentlinjen.

Jag har också hittat två varianter på Psycannonstats, varav den ena är:
S7, AP4, range 36, heavy4 rending / S7, AP4, range 18, assault4 rending
den andra:
S7, AP4, range 36, heavy2 / S7, AP4, range 18, assault2

Eftersom den bara verkar kosta 10 poäng tror jag på variant 2.

Jag tror inte på ryktena om att alla nemesis force weapons är just "force weapons" eller ens power weapons förrens jag ser det. Med tanke på vad gubbarna kostar är väl det rimligaste att dom är just ccw förutom på justicaren, där det kanske blir ett force weapon.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Gubbar som köper personal teleporter får gå 30" en gång per spel och scout är ett vanligt move.
Så då kan de "börja" 12" från motståndaren.

Eller så menar Jeppa något annat som jag inte läst ännu.

Halvar

Inlägg av Halvar »

Gonka Koff skrev:Jag fattar inte riktigt vad Jeppa snackar om med "first turn charge" på grund av Grand Masterns förmåga att ge scout? det finns ju ingen enhet som är jump infantry?
De enda som jag hittar som kan charga i runda ett är vanliga GN i rhinos, men för att undvika det är det ju bara att inte deploya nåt känsligt exakt mittemot på deploymentlinjen.

Jag har också hittat två varianter på Psycannonstats, varav den ena är:
S7, AP4, range 36, heavy4 rending / S7, AP4, range 18, assault4 rending
den andra:
S7, AP4, range 36, heavy2 / S7, AP4, range 18, assault2

Eftersom den bara verkar kosta 10 poäng tror jag på variant 2.

Jag tror inte på ryktena om att alla nemesis force weapons är just "force weapons" eller ens power weapons förrens jag ser det. Med tanke på vad gubbarna kostar är väl det rimligaste att dom är just ccw förutom på justicaren, där det kanske blir ett force weapon.
random googling på personal transporter gav mig som första svar:
Personal Teleporter: The unit moves as if it had a jump pack, but it's type does not actually change. In addition, once per game the unit may move (teleport, really) 30" though it cannot assault afterwards.
- det är nog det jeppa syftar på...

Psycannon: Str 7 AP 4 36" Assault 2/Heavy 3, Rending. (har sett en variant med heavy4 istället för heavy 3 förut men att de agerar mer som oisemarines vapen (?) är iaf likadant)

Nemesis Force Weapons: *Seem* be power weapons, with the ability to turn one of them into a force weapon per turn. Very vague at this point.

Nemesis Force Swords: Default weapon for most units. Improve Invulnerable saves in assault by +1 - this effect could apply to every Nemesis weapon, but sources are weighting against this.

att psycannon kostar 10 poäng är väl mer en space marine grej?
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Som det är skrivet i testcodexen så blir de även Jump Infantry av att köpa Personal Teleporters. Dessutom kan Dreadknighten köpa Personal Teleporter.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Angående Nemesis Force Swords så är det väl inte helt orimligt att tänka sig att de fungerar ungefär som i gamla codexen? Alltså att till vanliga småttingar så ger de bara extra S, till Terminators är de Power Weapons och till (stora) karaktärer är de faktiskt Force Weapons.

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Aha ... jag hade på nåt vis missat den första meningen under Personal teleporter: "Units with personal teleporters are jump infantry". Då förstår jag precis vad Jeppa menar, ouch!

Det går ju fan inte att spela mot tre scoutande flygande Avatarer med S8 och 2+ save! och det redan innan vi vet vad i helskotta en "gatling psilencer" eller "Nemesis Greatsword" är för nåt!

Jag som satt här i lugn och ro och tyckte att allt såg så härligt kul och bra ut ... men jag hoppas att det kommer att fixas. Det ser ju verkligen ut som att denna pdf, till skillnad från de flesta andra som läckt i förtid inte är den slutgiltiga versionen, eftersom det saknas sidhänvisningar. Till exempel saknar just personal teleporter under Dreadknighten en sidhänvisning, vilket det borde vara eftersom den beskrivs under GK strike squads.

Och om dom skulle släppa nåt så inihelvette dumt ändå, kommer dom tvingas faqqa bort det eftersom det skulle pajja hela spelet, det kan omöjligen vara deras business plan.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Skriv svar