Nya Tyranider i Novmeber?

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Re: Nya Tyranider i Novmeber?

Inlägg av DHettNeck »

Ancalagon skrev:
Flogger skrev:
I battle reporten används en Lord Of War, en Scythed Hierodule. Denna modell finns det bara regler för i Forgeworld bok Imperial Armour Apocalypse. Ett tecken på att forgeworld bör räknas som officiellt? ;)
Forge world har varit officiella i flera år. Det är bara gamla rävar fast i sina gamla hjulspår som fortfarande tror att de är "om du har din motståndares tillåtelse får du ha med dessa". Den texten har tagits bort. FWs grejer är Optional, men på precis samma sätt som 0-3 Elites eller Fortifications är Optional i en FOC.
hahahha, alltid roligt med denna diskussion. Om jag skriver egna regler och inte säger att dom är optional så är dom alltså officiella. Nu jäklar ska det släppas roliga saker ;) Så länge GW inte släpper reglerna så är dom aldrig officiella GW regler.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

DHettNeck skrev:
Ancalagon skrev:
Flogger skrev:
I battle reporten används en Lord Of War, en Scythed Hierodule. Denna modell finns det bara regler för i Forgeworld bok Imperial Armour Apocalypse. Ett tecken på att forgeworld bör räknas som officiellt? ;)
Forge world har varit officiella i flera år. Det är bara gamla rävar fast i sina gamla hjulspår som fortfarande tror att de är "om du har din motståndares tillåtelse får du ha med dessa". Den texten har tagits bort. FWs grejer är Optional, men på precis samma sätt som 0-3 Elites eller Fortifications är Optional i en FOC.
hahahha, alltid roligt med denna diskussion. Om jag skriver egna regler och inte säger att dom är optional så är dom alltså officiella. Nu jäklar ska det släppas roliga saker ;) Så länge GW inte släpper reglerna så är dom aldrig officiella GW regler.
Fast Forge World är en del av GW. Du är så vitt jag vet inte GW? Så att det på något sätt skulle vara samma sak att du hittade på saker själv är bara fånigt.

Eller du kanske inte heller tycker att Black Librarys släpp är officiella? Så alla Dataslates etc är bara att slänga i sjön, eller att man måste ha tillåtelse av motståndaren för att få spela dem, då de inte är GWs egna släpp?

De släpper ju en del grejer på itunes också, så då måste det ju vara Apples grejer, och inte GW, och således inte officiella regler heller?

Jag tycker hela grejen är fånig. Allt GW släpper, oavsett vilken kanal de väljer att släppa dem genom, är för mig officiellt om det är stämplat för 40k.

Samtidigt kan man diskutera varför GW på sina egna turneringar inte har med Forge World grejer/listor. Men de tillåter inte heller egenkonverterade modeller, tredjepartstillverkare och liknande och är på det sättet otroligt bakåtsträvande eftersom de säger sig vara väldigt mycket för kreativitet. Fast det är klart, det måste ju såklart vara kreativitet som måste köpas från GW ;)

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

För mej så får man gärna se att alla dessa släpp som oofficiella, skulle göra spelet mycket bättre. Att GW släpper något via Apple gör ju dock inte att det inte är GW som släpper det. Forgeworld är å andra sidan ett eget företag som släpper EGNA modeller och regler, så det är verkligen inte GWs regler.

Och hur vet du att jag inte jobbar för GW ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Flogger skrev: Vill du visa mailet? Har alltid varit nyfiken på hur ett sådant mail ser ut :p
Där kom ett allvarligt meddelande på Youtube om att GW tyckte jag gjorde intrång på deras upphovsrätt.
Sedan var mitt konto spärrat för mig tills jag sett en tecknad film om upphovsrätt och svarat rätt på 8 frågor om det.
Det stod att jag även fått infon via mail, men det såg inte likadant ut:

Bild

Nåja. 5000 views på några dagar så jag stillade i alla fall en hel del nyfikenhet bland fans, jag tror fasen jag hjälpte dem att marknadsföra Tyraniderna. Jag bjuder på den GW. :mrgreen:

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

DHettNeck skrev: Och hur vet du att jag inte jobbar för GW ;)
För att jag inte sett någon text som säger:

"Written by: +1" någonstans i nåt GW släpp ;)

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Captaingallas skrev:
Flogger skrev: Vill du visa mailet? Har alltid varit nyfiken på hur ett sådant mail ser ut :p
Där kom ett allvarligt meddelande på Youtube om att GW tyckte jag gjorde intrång på deras upphovsrätt.
Sedan var mitt konto spärrat för mig tills jag sett en tecknad film om upphovsrätt och svarat rätt på 8 frågor om det.
Det stod att jag även fått infon via mail, men det såg inte likadant ut:

Bild

Nåja. 5000 views på några dagar så jag stillade i alla fall en hel del nyfikenhet bland fans, jag tror fasen jag hjälpte dem att marknadsföra Tyraniderna. Jag bjuder på den GW. :mrgreen:

Jag kan inte bli annat än fundersam.
Är det någon som tittar på klippet och tänker "hmm.. Det här ser ut som ett brott mot upphovsrätten. Bäst jag underrättar GW!"
Eller har GW anställda som regelbundet kollar igenom youtube, för att se till att folk "sköter sig"?
Eller är det rentav en slump att någon "engagerad anställd" på GW råkat se klippet och varit "ansvarsfull" nog att rapporterat till GW legal?

Man undrar hur de annars hittar så mycket.. :roll:

Men det var ju snällt att youtube att "utbilda" i vad upphovsrätt är. :roll:
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Valrosskorv

Inlägg av Valrosskorv »

DHettNeck skrev:För mej så får man gärna se att alla dessa släpp som oofficiella, skulle göra spelet mycket bättre. Att GW släpper något via Apple gör ju dock inte att det inte är GW som släpper det. Forgeworld är å andra sidan ett eget företag som släpper EGNA modeller och regler, så det är verkligen inte GWs regler.

Och hur vet du att jag inte jobbar för GW ;)
ForgeWorlds hemsida har "Copyright © Games Workshop Limited 2000-2013. All Rights Reserved. Games Workshop, the Games Workshop logo, the Forge World, The Horus Heresy, The Horus Heresy Eye, Warhammer and the Warhammer 40,000 device are either ®, TM and/or © Games Workshop Ltd 2000-2013, variably registered in the UK and other countries around the world. All Rights Reserved. Games Workshop Ltd, Willow Road, Lenton, Nottingham, NG7 2WS. Registered in England and Wales - Company No. 01467092. VAT No. GB 580853421" på botten av sidan.

ForgeWorlds mailadress är "ImperialArmour@games-workshop.co.uk".

Dessutom: "Q1. Is Forge World part of Games Workshop.

A1. Yes, but we operate as a small (but perfectly formed) separate division from the company that makes and sells the main Games Workshop range of products. We are not connected with the US company that used the same name many years back for production of resin Warhammer 40,000 vehicles under licence."

Så nä, ForgeWorld är inte ett "eget företag", det är en del av GW som ägs och drivs av GW.

Halvar

Inlägg av Halvar »

jag tycker verkligen inte detta ska diskuteras i en ryktestråd om nids, men whatever.

http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... e_V1.3.pdf
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Jörgen

Inlägg av Jörgen »

Nu har jag förbokat min codex och psychic cards :D

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Ny video från GW, med bra bilder på några av de nya modellerna

http://www.youtube.com/watch?v=Hxy29MCeYt8

Personlig favorit är 1:57 in då jag inte riktigt sett jättegapet i den vinkeln innan. :D

Skriv svar