Codex: CSM rykten

Har du hört det senaste från GW?
Blom

Re: Codex: CSM rykten

Inlägg av Blom »

Tycker inte Warptalons verkar så jätte heta. Dem kostar massar och kommer dö på vägen fram och få döda en sak känns det som.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Ojfan, det ser ut som att CSM kommer att bli en tuff match framöver.

Tittade avundsjukt på deras bikers och raptors, -fy satan vad mycket bättre än SM!

Men visst, efter en snabb och slarvig genomläsning tycker jag att det ser riktigt skoj ut!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Denkan
Kontakt:

Inlägg av Denkan »

Hur ser det ut för Ahriman och hans söner?
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Blom

Inlägg av Blom »

Ahriman, dyr, master lvl 4 annars inte så rolig.

Sönder, som förut fast med soulblaze typ.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
LillePer

Codex: CSM rykten

Inlägg av LillePer »

Ahriman är dyr men har mastery lvl 4 och får kasta 3 witchfire spells. Han gör ju tusenböner till troops. Och får infiltrera d3 enheter. Tusensöner kanske kan funka är lite osäker. Men de har kvar ap3 och 4+invo.

Användarvisningsbild
Skulliz

Inlägg av Skulliz »

Rent spontant så känns nya codexen välbalanserad och inte OTT som tex Necrons...

Gillar att man kan få väldigt billiga HQs och Marines, det gör att det faktiskt finns poäng kvar för att pilla in drakar och retarderade dinosaurier som känns lite dyra...

Ska bli spännande att se vad man kommer bygga för spännande listor med denna codex framöver :)

Användarvisningsbild
Gustav

Inlägg av Gustav »

Skulliz skrev:Rent spontant så känns nya codexen välbalanserad och inte OTT som tex Necrons...

Gillar att man kan få väldigt billiga HQs och Marines, det gör att det faktiskt finns poäng kvar för att pilla in drakar och retarderade dinosaurier som känns lite dyra...

Ska bli spännande att se vad man kommer bygga för spännande listor med denna codex framöver :)
Precis det där. Spontant känns det som en vettig codex med många builds men inga OMFGGTFO-upplevelser som GK eller Necrons+6th. Tumme upp från mig.

Johannesson

Inlägg av Johannesson »

Gustav skrev:5 havocs med 4 flakk kostar 175 vilket känns lite för dyrt. Ostbågarna kommer bara flyga in och skjuta bort dem innan de hinner göra något.
Det är därför man kan köpa Bastions. Necron flygare (eller Gauss för den delen) kan inte göra så mycket åt dem, så sätt ett gäng Flakk missiles i en sån så skjuter de troligen hela matchen.
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

Jag är redan djupt förälskad i den nya codexen, här ska raggas motståndare varje ledig dag så jag får prova på alla nya leksaker och trix!

Min stora favorit just nu är nog att Spawns har blivit spelbara, värmer mitt hjärta :)

Anton

Inlägg av Anton »

Är lite nervös för allt som har Daemonic Possession, Daemon och It Will Not Die. Och just det, en kille som kan laga dem också. Kan bli väldigt jobbiga att paja ner.

Plague Zombies är nog ganska stabila scoring units. 150 poäng för 30 med Feel No Pain och Fearless. De kan förstås inte döda något men man det finns det ju andra som kan.

Skriv svar