Space Wolves FaQ är här!!
Re: Space Wolves FaQ är här!!
Som sagt, det är inte assault. Det är en extra attack, som om det var en assault.
Bump.speedfreek skrev:Logan ger sin enhet Relentless och går sedan över till en annan enhet.
Vad händer med Relentless?
- speedfreek
Förtydligande:
Det heter Relentnessen på 40k-svenska.
Det heter Relentnessen på 40k-svenska.
"Logan and any unit he is with have that rule for the duration of that player turn."
Man kan kanske tolka det som att det är enheten han är med när han väljer som får förmågan, men det känns betydligt rimligare att det är enheten han är med för stunden som har den.
Man kan kanske tolka det som att det är enheten han är med när han väljer som får förmågan, men det känns betydligt rimligare att det är enheten han är med för stunden som har den.
-
Simon Talltorp
Jag skulle säga att enhet A bara får behålla relentless om logan stannar med enheten, annars uppfylls inte "...unit he is with." och enhet B får relentless först nästa runda (om han har gett relentless till en annan enhet i samma runda vilket då är korkat att göra...)
xdanskx skrev:Varje gång jag skall spela på ett bord helt gjort i frigolit dör en del av mitt hjärta... Och det fanns fasen inte mycket till hjärta att ta av från början....
Jag ser det snarare som att han väljer en specialförmåga, han själv har den förmågan under hela rundan. Om han vid ett givet tillfälle är tillsammans med en enhet så har den enheten också förmågan just då.
-
Simon Talltorp
ja precis men han kan inte ge det till två enheter i samma runda utan bara till den han slutar movement med.
xdanskx skrev:Varje gång jag skall spela på ett bord helt gjort i frigolit dör en del av mitt hjärta... Och det fanns fasen inte mycket till hjärta att ta av från början....
Det är tyvärr inte att möjligt att tolka den entydigt så som den är skriven.
Den tolkning jag tror de menar är att han inte "ger" någon annan enhet något, utan det är han själv som får en regel, och om har är med i en enhet så får den enheten också tillgodogöra sig regeln, men bara så länge Logan är med i den.
T ex: Han är med i en flyende enhet, så han "kastar" Fearless. Han och enheten blir Fearless, och regroupar automatiskt. Logan springer i Movement över till en annan enhet. Den gamla enheten slutar vara Fearless (men har regroupat), och den nya enheten blir Fearless så fort Logan går med i den. (Men man kan som vanligt inte joina en flyende enhet.)
Den tolkning jag tror de menar är att han inte "ger" någon annan enhet något, utan det är han själv som får en regel, och om har är med i en enhet så får den enheten också tillgodogöra sig regeln, men bara så länge Logan är med i den.
T ex: Han är med i en flyende enhet, så han "kastar" Fearless. Han och enheten blir Fearless, och regroupar automatiskt. Logan springer i Movement över till en annan enhet. Den gamla enheten slutar vara Fearless (men har regroupat), och den nya enheten blir Fearless så fort Logan går med i den. (Men man kan som vanligt inte joina en flyende enhet.)
- speedfreek
Jag håller med HeadWar, mest för att det känns mer "rätt" att han "har" en förmåga som han delar med sig av än något annat.
Det står ju att "logan, and the unit he is with" får förmågan hela rundan. Dvs först syftar de på Logan, och sekundärt på enheten som han är med i. Ingenting om unit som han har varit med i tidigare.