Imperial Knights?

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Ismeno

Re: Imperial Knights?

Inlägg av Ismeno »

bolterochkniv skrev:ååååååååååååh så fett att åka på turnering med bara 5 knights!
"40K the game of giant war machines."

Shit, har alltid trott att det var Epic?!?

Sent from my iPhone using Tapatalk

SnuffyN

Inlägg av SnuffyN »

Känner mig som ett barn :wub:

xedric

Inlägg av xedric »

Kaptenen skrev:"Imperial Knights can be fielded in as an army in their own right, in a primary detachment of three to six Knights.
They may also be taken as allies, you can include up to three Imperial Knights as a single allied detachment for each primary detachment in your army
You also note that Imperial Knights use D weapons and the Invincible Behemoth special rules"

Mkay. För den som vill lira elit fåmodellsarméer så har vi en ny vinnare. 5-6 gubbar = 2000 poäng.
Känns konstigt.
Ursäkta en noobs fråga, men jag är inte så insatt i hur allies fungerar: kan vilken armé som helst inkludera dessa som allierade eller tillhör de ngn armé exklusivt?

-------------------

edit: modellen är galet snuskigt snygg. vill ha!

jag kan inte kommentera hur dessa kommer påverka spelet, men om alla arméer kan inkludera dessa som allies så ser jag fram emot de åtskilliga coola konverteringarna av denna modell som kommer poppa upp i massor på internet.
Senast redigerad av 1 xedric, redigerad totalt 15 gånger.

Halvar

Inlägg av Halvar »

Och hur blir det sen med warlord om man väljer en knightslista? Vanligtvis måste man ha en och det ska vara din HQ-karaktär med högst leadership. Förhoppningsvis blir det en generell ändring på den regeln så man får ta en tervigon som enda HQ.
Ja' än't bittä'!

katzenjammer

Inlägg av katzenjammer »

Riktigt tuffa!! Synd att man har så mycket omålat redan. Eller tur kanske.
Flesh is a design fault

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Halvar skrev:Det är därför det blir problem. Vilken facing räknas en vector strike komma ifrån? Ändras det om man åkt av planen?
Varför inte bara slå en tärning om vilken av sidorna han träffas på, 1-3 ena sidan 4-6 andra sidan. Har han inte satt sin shield på en av sidorna i förra skyttefasen så blir det inga problem över huvud taget...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

PatrikW

Inlägg av PatrikW »

En bild till.

Bild

Halvar

Inlägg av Halvar »

Excessus skrev:
Halvar skrev:Det är därför det blir problem. Vilken facing räknas en vector strike komma ifrån? Ändras det om man åkt av planen?
Varför inte bara slå en tärning om vilken av sidorna han träffas på, 1-3 ena sidan 4-6 andra sidan. Har han inte satt sin shield på en av sidorna i förra skyttefasen så blir det inga problem över huvud taget...
om träffen i själva verket kommer ovanifrån (och därför använder sidovärdet, precis som barrages) men fortfarande är framifrån eller bakifrån rent modellmässigt känns det lite fel imo. och i mina sorgsna fluffögon känns det mest som att smällen kommer från det håll man börjar sin swoop/zoom men det kanske inte andra människor tycker, utan de kanske känner att modellens slutposition är den viktiga. och i det fallet, vart beräknas man vara om man flyger av planen? vid den punkt man åkte ur? ingen punkt alls så helt random? sin egen bordshalva (eftersom det är där man kommer dyka upp i nästa tur, isf vilken del av kanten? jag tänkte att det vore logiskt att starta diskussionen nu innan man står vid bordet.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Där står att vector strikes resolvas "at the end of the movement phase" och den närmaste då är ju närmast till där han har flyttat...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
John_F

Inlägg av John_F »

Vad gör invincible behemoth?

Skriv svar