"40K the game of giant war machines."bolterochkniv skrev:ååååååååååååh så fett att åka på turnering med bara 5 knights!
Shit, har alltid trott att det var Epic?!?
Sent from my iPhone using Tapatalk
"40K the game of giant war machines."bolterochkniv skrev:ååååååååååååh så fett att åka på turnering med bara 5 knights!
Ursäkta en noobs fråga, men jag är inte så insatt i hur allies fungerar: kan vilken armé som helst inkludera dessa som allierade eller tillhör de ngn armé exklusivt?Kaptenen skrev:"Imperial Knights can be fielded in as an army in their own right, in a primary detachment of three to six Knights.
They may also be taken as allies, you can include up to three Imperial Knights as a single allied detachment for each primary detachment in your army
You also note that Imperial Knights use D weapons and the Invincible Behemoth special rules"
Mkay. För den som vill lira elit fåmodellsarméer så har vi en ny vinnare. 5-6 gubbar = 2000 poäng.
Känns konstigt.
Varför inte bara slå en tärning om vilken av sidorna han träffas på, 1-3 ena sidan 4-6 andra sidan. Har han inte satt sin shield på en av sidorna i förra skyttefasen så blir det inga problem över huvud taget...Halvar skrev:Det är därför det blir problem. Vilken facing räknas en vector strike komma ifrån? Ändras det om man åkt av planen?
om träffen i själva verket kommer ovanifrån (och därför använder sidovärdet, precis som barrages) men fortfarande är framifrån eller bakifrån rent modellmässigt känns det lite fel imo. och i mina sorgsna fluffögon känns det mest som att smällen kommer från det håll man börjar sin swoop/zoom men det kanske inte andra människor tycker, utan de kanske känner att modellens slutposition är den viktiga. och i det fallet, vart beräknas man vara om man flyger av planen? vid den punkt man åkte ur? ingen punkt alls så helt random? sin egen bordshalva (eftersom det är där man kommer dyka upp i nästa tur, isf vilken del av kanten? jag tänkte att det vore logiskt att starta diskussionen nu innan man står vid bordet.Excessus skrev:Varför inte bara slå en tärning om vilken av sidorna han träffas på, 1-3 ena sidan 4-6 andra sidan. Har han inte satt sin shield på en av sidorna i förra skyttefasen så blir det inga problem över huvud taget...Halvar skrev:Det är därför det blir problem. Vilken facing räknas en vector strike komma ifrån? Ändras det om man åkt av planen?