Nya Tyranider i Novmeber?

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Yabob

Re: Nya Tyranider i Novmeber?

Inlägg av Yabob »

Inte så lustigt att plast ersätter Finecast i fallet Nids. Tittar man på det Nids har i FC idag så hade det mesta varit mer logiskt att göra i plast.

Finecast har dock gått och blivit väldigt mycket bättre på senare år (de FC modeller jag köpt i år är nästan uteslutande bland bästa GW modellerna jag äger). I en armé som Nids finns det dock inte så värst många modeller som lämpar sig för Finecast (stora monster och horder görs bättre i plast).
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Från Faeit 212:

"There is a new plastic kit coming for Tyranids, which are due to be the next big codex release for Warhammer 40k. Whether other kits will follow this one and go from Finecast Resin models to plastic kits, is still to be seen, but at least we have some information on this one.

Please remember that these are rumors. This is very solid btw, and I would consider this one as true as any rumor can be.

via an anonymous source on Faeit 212
New Plastic Hive Guard: Not a dual kit with Tyrant guard - the box just contains 3 hive guard
There is another ranged weapon option for Hive Guard that looks like a spike with 3 talons on the end of it."

Det börjar röra på sig, det här låter fullt troligt och i linje med vad de gör med sina grejer nuförtiden.
Boxar med flera stycken.
Ett annat rykte sa föresten att Smaug inte blev så bra som de ville, så de fick göra om honom och skjuta på lite Hobbit släpp till januari och därför pusha fram Tyraniderna till december. Kan ju bara hoppas! :D

Användarvisningsbild
Denkan
Kontakt:

Inlägg av Denkan »

Captaingallas skrev:Från Faeit 212:

"There is a new plastic kit coming for Tyranids, which are due to be the next big codex release for Warhammer 40k. Whether other kits will follow this one and go from Finecast Resin models to plastic kits, is still to be seen, but at least we have some information on this one.

Please remember that these are rumors. This is very solid btw, and I would consider this one as true as any rumor can be.

via an anonymous source on Faeit 212
New Plastic Hive Guard: Not a dual kit with Tyrant guard - the box just contains 3 hive guard
There is another ranged weapon option for Hive Guard that looks like a spike with 3 talons on the end of it."

Det börjar röra på sig, det här låter fullt troligt och i linje med vad de gör med sina grejer nuförtiden.
Boxar med flera stycken.
Ett annat rykte sa föresten att Smaug inte blev så bra som de ville, så de fick göra om honom och skjuta på lite Hobbit släpp till januari och därför pusha fram Tyraniderna till december. Kan ju bara hoppas! :D
fast det står ju faktiskt "NOT a dual kit with Tyrant Guard".....
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

katzenjammer

Inlägg av katzenjammer »

image.jpg
image.jpg (91.26 KiB) Visad 1340 gånger
Flesh is a design fault

Halvar

Inlägg av Halvar »

ok, jag älskar plast men proportionerna såg lite off ut. blir att köpa ett paket såklart men mer vet jag inte om man enbart går efter den där bilden.
Ja' än't bittä'!

katzenjammer

Inlägg av katzenjammer »

Allt dom släpper ser ut som skit på bilderna, men det mesta ser bra ut när man håller dom i handen. Konstigt! Jag gillar ändå stödhjulen där framme!
Flesh is a design fault

Halvar

Inlägg av Halvar »

en ny variant på mittbenpar är såklart välkommen, jag gillar verkligen den på tyrannofex/terven.
om ryggskölden är en helt separat del går det nog att bygga bra biovores av dessa.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Bilder brukar dyka upp max en månad innan så vi kikar nog på en december release :D
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Flogger skrev:Bilder brukar dyka upp max en månad innan så vi kikar nog på en december release :D
Det skulle vara nice, men överlag verkar det ju bli januari.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

december är nog dedikerat till Hobbit, nidz kommer nog i januari

Skriv svar