Sisters of Battle Digital codex
Re: Sisters of Battle Digital codex
Precis, en liten kul grej är att man kan ta 4st heavyflamers och en hospital i command S. Det är ju lite lockande.
Det är lite konstigt att dom dragit ner seraphims sups val av gear från innan. Hon var väl den enda förutom cannoness och präster som kunde ha såg innan eller minns jag fel? En vanlig sob sup har ju fler val, känns lite fel.
Det är lite konstigt att dom dragit ner seraphims sups val av gear från innan. Hon var väl den enda förutom cannoness och präster som kunde ha såg innan eller minns jag fel? En vanlig sob sup har ju fler val, känns lite fel.
Insåg precis att repentia inte längre har fnp, hm. 14p för en T3 med 6++ lol, i vilken värld skulle man någonsin köpa det?
Förmågan att skjuta 2 pistoler är en regel i grundboken som heter gunslinger alla har den.
Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk
Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk
Den nya boltern "drewl"
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
daskad skrev:Den nya boltern "drewl"
Om du syftar på perilsboltern så har den funnits tidigare också men blivit bättre nu. Innan var den to wound och kostade 15p
Jo fast repentias har fnp som act. Och då på 3+ vilket gör att de kan nog vara jävligt dryga i när strid ändå
-
Smurftomten
Frågan är ju dock som alltid hur man ska få fram sina repentias till motståndaren. Dem kan ha en Rhino nu men rundan när dem hoppar ut så är dem ju döda tyvärr.
Jo visst är det så. Men det har ju inte förändrats sen tidigare egentligen.
Känns som de snarare är en counter-charge enhet nu för att skydda i backline.
Känns som de snarare är en counter-charge enhet nu för att skydda i backline.
I witchhunter codexet hade dom iaf en Landraider vilket hade varit guld i dag. Sen att dom inte kan köpa en pinne gör att dom har bar det fnp en gång och det är bara i närstrid...
Men det är som alltid, dom får stå där lite fint på hyllan. Tyvärr känns det som att retributors kommer få flytta dit också.
Men det är som alltid, dom får stå där lite fint på hyllan. Tyvärr känns det som att retributors kommer få flytta dit också.
Jag gillar mycket med det nya men faithsystemet sticker mig i ögonen varje gång jag tittat på en enhet som jag gillade förut. Att power axes är borta för crusader, deathcult och seraphim sup gör också ont, annars tycker jag det är bra.
Det konstiga med faithsystemet enligt mig. Jag kan köpa one/two use men då borde faithsen vara både bättre och lyckas automatiskt. Att det finns en chans att misslyckas med sin enda faith är ju fruktansvärt tråkigt. Att faithsen sedan i stora drag är lika starka eller sämre än innan gör ju inte saken bättre. Ex, fur charge mot +1str and fearless.
Om någon som går igång på matte skulle orka skriva en rimlighets kalkyl över gamla faithsystemet och det nya så hade det uppskattats.
Det konstiga med faithsystemet enligt mig. Jag kan köpa one/two use men då borde faithsen vara både bättre och lyckas automatiskt. Att det finns en chans att misslyckas med sin enda faith är ju fruktansvärt tråkigt. Att faithsen sedan i stora drag är lika starka eller sämre än innan gör ju inte saken bättre. Ex, fur charge mot +1str and fearless.
Om någon som går igång på matte skulle orka skriva en rimlighets kalkyl över gamla faithsystemet och det nya så hade det uppskattats.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Alla får ju använda två pistoler numeraKimich skrev:Seraphims har två pistoler men ingen regel som säger att dom får använda båda, GW!
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015