Får Knights 1+ Komp oavsett om de är allierade eller sin egen armee så blir ju codexet bannat på bra många ställen då det i så fall börjar på 4 eller 8 om de får komp 2.DHettNeck skrev:Codexet är inte bannat, det genererar bara för hårda listor för att vara med på dom flesta turneringarna. Att man vill ha en spelbalans på turneringar ser jag bara som något positivt.Lakhota skrev:Du bannar ju dock codex om du begränsar antalet Knights till 1 eller 2 då du behöver 4-6 Knights i ett Primary Detachment. Då det bara finns Knights i Codex: Imperial Knights så är det ju inte så lätt att slänga upp andra saker på bordet.
Vad jag vet så heter det Codex: Tau, inte Codex: Broadside Suits som endast har Broadside Suits i listan.
Imperial Knights?
Re: Imperial Knights?
-
Loudhoward
Är ju verkligen bara hårklyveri just nu. Knight är idag inte med i komp-modellen och får därmed inte vara med i turneringar som använder sig av modellen. OM den tas med kommer den troligen kompa högt(3+?) för den upplevs som stark och blir då implicit bannad från alla turneringar som a, använder komp-modellen och b, har en tröskel som underskrider 3.
Vi talar explicitet vs implicitet.
Oavsett vilket är knights hårda och ska i kompade turneringar kompas så, hur hårda de verkligen är krävs speltester för att avgöra.
Kommer finnas möjligheter att spela med den ibland.
Vi talar explicitet vs implicitet.
Oavsett vilket är knights hårda och ska i kompade turneringar kompas så, hur hårda de verkligen är krävs speltester för att avgöra.
Kommer finnas möjligheter att spela med den ibland.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Codexet är inte bannat, men alla listor som är för hårda är det. Att man på dessa turneringar inte kan ta en lista med 3+knights är inget konstigare än att man inte kan ta 3+ riptides. Ingen tvingar en att ta just dessa modeller till just den turneringen.Lakhota skrev: Får Knights 1+ Komp oavsett om de är allierade eller sin egen armee så blir ju codexet bannat på bra många ställen då det i så fall börjar på 4 eller 8 om de får komp 2.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Är inte 3 per knight väldigt högt? En fulladdad Screamerstar med fateweaver får jag till komp 6, är verkligen två Knights är jämförbara?
jo 2 knights är riktigt jäkla bra
fredrik skrev:Är inte 3 per knight väldigt högt? En fulladdad Screamerstar med fateweaver får jag till komp 6, är verkligen två Knights är jämförbara?
En screamerstjärna är inte värd komp 6. Två Knights däremot är nog det. Lättare att hantera en screamerstjärna (som är sjukt överskattad) än två Knights.
Som sagt, kör man aktiv komp Max 20 på LBK kan man leka hejvilt med stora leksaker
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Som att Codex Imperial Knight kräver 3-6 Knights om de ska köras som primary detachment så blir ju Codexet bannat, om man inte använder sig av en av den ända optional sloten i FoCen som också är den som medfört mest obalans till spelet: Allied Detachment. Och nej, det är inte samma sak som 3+ riptides då Tau har andra alternativ i sin lista. Förövrigt kan en IK slås ut med 2st autocannonskott, det kan inte en riptide.DHettNeck skrev:Codexet är inte bannat, men alla listor som är för hårda är det. Att man på dessa turneringar inte kan ta en lista med 3+knights är inget konstigare än att man inte kan ta 3+ riptides. Ingen tvingar en att ta just dessa modeller till just den turneringen.Lakhota skrev: Får Knights 1+ Komp oavsett om de är allierade eller sin egen armee så blir ju codexet bannat på bra många ställen då det i så fall börjar på 4 eller 8 om de får komp 2.
Lakhota skrev:Som att Codex Imperial Knight kräver 3-6 Knights om de ska köras som primary detachment så blir ju Codexet bannat, om man inte använder sig av en av den ända optional sloten i FoCen som också är den som medfört mest obalans till spelet: Allied Detachment. Och nej, det är inte samma sak som 3+ riptides då Tau har andra alternativ i sin lista. Förövrigt kan en IK slås ut med 2st autocannonskott, det kan inte en riptide.DHettNeck skrev:Codexet är inte bannat, men alla listor som är för hårda är det. Att man på dessa turneringar inte kan ta en lista med 3+knights är inget konstigare än att man inte kan ta 3+ riptides. Ingen tvingar en att ta just dessa modeller till just den turneringen.Lakhota skrev: Får Knights 1+ Komp oavsett om de är allierade eller sin egen armee så blir ju codexet bannat på bra många ställen då det i så fall börjar på 4 eller 8 om de får komp 2.
Codex Imperial Knights är verkligen inte bannat. Det har fått samma behandling som alla andra codex.
Det är fritt fram att arrangera okompade turneringar och tillåta Imperial Knights, kör på!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Ok, den är inte bannad jag ger mig. Men ni kompar den otillåten.
Men jag måste vara jäääävligt trög som inte ser storheten i en Knight så den ska åka på 2-3 i komp när man läser följande under IG:
* 1 10 th Vehicle in army, excluding drop pods and Sentinels
Alltså.. Jag kan köra med 3*3 LMR o köra komp 0, men jag kan inte köra med 1 Knight innan kompen springer iväg till 2-3?
2 LMR har mer firepower än 1 Knight Paladin, men kostar mindre. Hur kommer det sig att LMR inte kompas överhuvudtaget? För att det finns bättre alternativ i IG codex?
Men jag måste vara jäääävligt trög som inte ser storheten i en Knight så den ska åka på 2-3 i komp när man läser följande under IG:
* 1 10 th Vehicle in army, excluding drop pods and Sentinels
Alltså.. Jag kan köra med 3*3 LMR o köra komp 0, men jag kan inte köra med 1 Knight innan kompen springer iväg till 2-3?
2 LMR har mer firepower än 1 Knight Paladin, men kostar mindre. Hur kommer det sig att LMR inte kompas överhuvudtaget? För att det finns bättre alternativ i IG codex?
För att det går att döda och/eller ignorera två leman russes. Det går att utmanövrera dem också. Det går att försöka döda dem i närstrid. Lite såna saker gör att åtminstone jag hellre möter russar än kniggets. En russ dikterar inte hela matchen.
Ja' än't bittä'!