Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Ismeno

Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Inlägg av Ismeno »

Kul att de går tillbaka med W på fordon i god RT stylee!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

MiniMajs

Inlägg av MiniMajs »

Mortarion skrev:
Ancalagon skrev:https://www.warhammer-community.com/201 ... 0-weapons/

tex flamers ger d6 auto hits, även mot singeltargets ;)
Så lascannon har "bara" -3 i save? Power armour får alltså save mot den. Den var lite oväntad.

Sen är det lite kul när de pratar om hur otroligt bra flamern har blivit och att den kommer att bli standard nu. 3,5 hits är enligt mig sämre än idag. Man brukar kunna träffa mer, speciellt med mobila enheter. Och den tvingar inte längre enheter att sprida ut sig, vilket var dess främsta syfte. Så jag skulle säga att flamers har blivit klart sämre.
Håller med. Känns oerhört random. Däremot så blir de ju desto effektivare mot enheter med få modeller med många wounds i.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Funderar på hur de gör med range på vapnen.. Om det går att träffa utanför max-range under förutsättning att någon modell i enheten är inom range så blir det ju andra bullar, då kan 1 Flamer träffa fler än med template på avstånd, och 10 burnaboyz kan då elda upp 30 gaunts utan problem.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Inlägg av Nurgle »

Mortarion skrev:tex flamers ger d6 auto hits, även mot singeltargets ;)
Så lascannon har "bara" -3 i save? Power armour får alltså save mot den. Den var lite oväntad.[/quote]

Va, nä det blir väl 0?
Terminator Armour däremot får ju ett 5+ save.

Edit: sorry blir ju 6+. Hade otur när jag tänkte.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Är det bara jag eller ser boltern inte direkt stekhet ut? Ingen ap alls?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Inlägg av NilssonHarHund »

Elevatorlake skrev:Är det bara jag eller ser boltern inte direkt stekhet ut? Ingen ap alls?
Fast flak, mesh och carapace armour kanske är sämre än nu? Vidare vet vi inte vad rapid fire innebär.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

NilssonHarHund skrev:
Elevatorlake skrev:Är det bara jag eller ser boltern inte direkt stekhet ut? Ingen ap alls?
Fast flak, mesh och carapace armour kanske är sämre än nu? Vidare vet vi inte vad rapid fire innebär.
Absolut, gick mest på att både power armour och terminator armour haft samma save som tidigare och ja, rapid fire innebär kanske två skott på hela rangen.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Halvar

Inlägg av Halvar »

Mortarion skrev:
Ancalagon skrev:https://www.warhammer-community.com/201 ... 0-weapons/

tex flamers ger d6 auto hits, även mot singeltargets ;)
Så lascannon har "bara" -3 i save? Power armour får alltså save mot den. Den var lite oväntad.

Sen är det lite kul när de pratar om hur otroligt bra flamern har blivit och att den kommer att bli standard nu. 3,5 hits är enligt mig sämre än idag. Man brukar kunna träffa mer, speciellt med mobila enheter. Och den tvingar inte längre enheter att sprida ut sig, vilket var dess främsta syfte. Så jag skulle säga att flamers har blivit klart sämre.
Att man inte behöver sprida ut sig gör att horde kan bli spelbart på turneringar eftersom man hinner spela hela matcher då. Två scything talon tummar upp på den.
Ja' än't bittä'!

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

skulle också kunna vara så att de tar tillbaka plus på save mot riktigt dåliga vapen. Lasguns exempelvis kanske ger +1 på save? Skulle helt klart vara jobbigt att möta marines med det men det är en möjlighet och spelar ingen större roll innan vi vet poängkostnader och så vidare

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Kaptenen skrev:Funderar på hur de gör med range på vapnen.. Om det går att träffa utanför max-range under förutsättning att någon modell i enheten är inom range så blir det ju andra bullar, då kan 1 Flamer träffa fler än med template på avstånd, och 10 burnaboyz kan då elda upp 30 gaunts utan problem.
Så länge de slår över medel... ;)

Men visst, om det är så blir riktigt många flamer-vapen i samma enhet något bättre än vad det är nu. Men en eller två flamers känns rätt "meh"...
Man får väl hoppas att en Heavy flamer åtmintone är assault 2d6. Annars känner jag mig lite missnöjd över att nyss ha målat upp en till en tactical squad.

Skriv svar