Nya Tyranider i Novmeber?
-
Land_Raider
Re: Nya Tyranider i Novmeber?
äsch ordpolis där haha
inte omöjligt att det blir en tyrannofex istället dock!
Kasper om vad hans omkompade arme innehåller: "dödstjärna, 6 pangpang killar, en mega bajsare,2 bautakillar, tre trollare!"
precis. acid spray var roligt att köra i förra codexen så det borde inte vara så mycket sämre nu, även om instinctive behaviour blivit jobbigare.
Ja' än't bittä'!
-
Valrosskorv
Swarmlord tvingar så vitt jag vet inte fienden att rerolla invulns längre.
Ska bli intressant att se om melee-heavy 'Nids fungerar med högar av Gaunts som springer över bordet.
Ska bli intressant att se om melee-heavy 'Nids fungerar med högar av Gaunts som springer över bordet.
Fick boken idag, positivt överraskad.
Kul med en ny bok som blir lite utmanande att spela. Tror att man kan göra många bra builds om man släpper det gamla tänket. Att inget sticker ut som bästa val bidrar även till mera varierade listor.
Kul med en ny bok som blir lite utmanande att spela. Tror att man kan göra många bra builds om man släpper det gamla tänket. Att inget sticker ut som bästa val bidrar även till mera varierade listor.
Fusk!! Jag har inte fått min!!Ceasar skrev:Fick boken idag
Antar att du också förbeställde?
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Hmm.. Det jag tjänar på baskostnaden förlorar jag på uppgraderingarna.
Jag har nyss fått hela min armés poäng omräknad.
5th ed codex: 4150 poäng.
6th ed codex: 4018 poäng.
Jepp billigare, men jag hade väntat mig en större skillnad när så många droppat i poäng.
Biomorphs kostar skjortan.
Är nakna Nids i horder, som plöjer fram över bordet och boggar ner allt i sin väg, den melodi som skall spelas för att få ut maximalt av poängreduceringarna?
400 poäng kan vara en nasty unit i många arméer.
Det kan också vara 100 Termagants.
Jag har nyss fått hela min armés poäng omräknad.
5th ed codex: 4150 poäng.
6th ed codex: 4018 poäng.
Jepp billigare, men jag hade väntat mig en större skillnad när så många droppat i poäng.
Biomorphs kostar skjortan.
Är nakna Nids i horder, som plöjer fram över bordet och boggar ner allt i sin väg, den melodi som skall spelas för att få ut maximalt av poängreduceringarna?
400 poäng kan vara en nasty unit i många arméer.
Det kan också vara 100 Termagants.
I ditt fall kanske du inte tjänade så mycket poäng, då jag antar att din lista var inriktad på förra codexens styrkor.
Hive guards, tervigons t.ex har ju blivit dyrare.
Värt att notera är att tyranider nu får extra attacker för flera vapen. Så en genestealer kan t.ex få 4 S4 poison,rending attacker på chargen. Kanske inte de bäst spenderade 20 poängen men ändå
Hive guards, tervigons t.ex har ju blivit dyrare.
Värt att notera är att tyranider nu får extra attacker för flera vapen. Så en genestealer kan t.ex få 4 S4 poison,rending attacker på chargen. Kanske inte de bäst spenderade 20 poängen men ändå
Styrkor?
Närstrids-Carnifexar, Raveners, Shrikes, Warriors, Hormagaunts, Lictors..
Nej jag har väldigt gott och blandat, samlat för att jag vill ha alla units, inte för att bli optimala att kriga med.
Det finns såklart bra saker insmugna i att biomorphes nu kostar mer, tex en sådan sak som att Adrenal Glands nu ger både Furious Charge OCH Fleet.
Fleet är ju läckert att överraska med på tex en Carnifex. Missade chargen. Har köpt fleet för 15 poäng. BAM!
Närstrids-Carnifexar, Raveners, Shrikes, Warriors, Hormagaunts, Lictors..
Nej jag har väldigt gott och blandat, samlat för att jag vill ha alla units, inte för att bli optimala att kriga med.
Det finns såklart bra saker insmugna i att biomorphes nu kostar mer, tex en sådan sak som att Adrenal Glands nu ger både Furious Charge OCH Fleet.
Fleet är ju läckert att överraska med på tex en Carnifex. Missade chargen. Har köpt fleet för 15 poäng. BAM!
Ofan, det hade jag missat.
Då kan man ju t.o.m få Haruspexen att bli lite snabbare. Inte helt fel på en hive tyrant heller.
Då kan man ju t.o.m få Haruspexen att bli lite snabbare. Inte helt fel på en hive tyrant heller.
Ja, alltså, codexet är inte dåligt. Tycker det är rätt nice
3 exocrines och 3 venomthropes som gömmer sig bakom dem, alla uppe på en skyshield landing pad.
18 BS4 S7 AP2 skott varje runda som når större delen av bordet.
2+ cover save och 4++ på dem alla.
Sätt en trea warriors under landingpaden för att hålla synapse.
Släng in 2 flyrants och massa massa småttingar. Mysig lista tror jag
3 exocrines och 3 venomthropes som gömmer sig bakom dem, alla uppe på en skyshield landing pad.
18 BS4 S7 AP2 skott varje runda som når större delen av bordet.
2+ cover save och 4++ på dem alla.
Sätt en trea warriors under landingpaden för att hålla synapse.
Släng in 2 flyrants och massa massa småttingar. Mysig lista tror jag
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen