Imperial Knights?
-
Silvertejp
Re: Imperial Knights?
Vi tycker inte den mallen funkar prima och därför finns den här om du vill spela med 6 knights som beer and pretzels spelare gör det, men att gnälla på kompmallen på ett forum avsett för TURNERINGSSPELARE känns bara meningslöst.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det är inte så roligt när det bara dör saker på ena sidan av spelbrädet dock. Även om jag hade tok-maxat antitank vapen i min lista så hade jag nog haft svårigheter att ta ut knektarna i en knekt-arme. Alla vapen under styrka 7 är värdelösa, och närstrid är ju rent självmord!Lakhota skrev:Varför ska jag göra en kompmall när GW redan har en kompmall som jag tycker funkar prima för det 40k är designat för, "Beer and Pretzels" . Enligt dem så ger en LMR 150 i komp och en Paladin 375.Flogger skrev:Fritt fram att göra en egen kompmall eller arrangera egna turneringar. Ingen stoppar dig.
Däremot undrar jag hur mycket du har testspelat med super heavies?
Det är la bara en handfull SH enheter jag mött/spelat så visst, jag har inte världens största erfarenhet av dem, men med tanke på att de kostar därefter så har jag inte problem med dem. 40k matcher där det dör saker är roliga 40k matcher. Det är det inte när saker och ting kör runt på bordet med 2+ coversave.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Jag ifrågarsätter bara hur Knights kan kompas bort så hårt när det finns andra saker som går kompfritt, tex alliera in ett allied detachment som on något öppnar upp för cheesy builds, eller bike-enheter som kör över hela bordet med 2+ coversave.
Men att det skulle ta över 2 sidor innan det kom en vettigt anledning, vilket Excessus kom med, hade jag inte räknat med.
Sen även om jag inte tycker om kompmallar och andra källarbyggda modifieringar för att försöka göra 40k balanserat så drabbas jag indirekt av 'skiten' då ca hälften av de jag spelar med spelar turneringar och därmed dras det fram kompmallar till höger o vänster hela tiden.
Men att det skulle ta över 2 sidor innan det kom en vettigt anledning, vilket Excessus kom med, hade jag inte räknat med.
Sen även om jag inte tycker om kompmallar och andra källarbyggda modifieringar för att försöka göra 40k balanserat så drabbas jag indirekt av 'skiten' då ca hälften av de jag spelar med spelar turneringar och därmed dras det fram kompmallar till höger o vänster hela tiden.
Missar jag något nu?
Har inte läst allt som står i tråden mer än att jag ser att folk vill att den ska kompa 3 eller mer.
Ni kan väl inte sätta komp på något som ingen riktigt spelat med? Boken är väl inte äns släppt, är väl ingen som vet vad som står i den mer än rykten.
Eller leker ni GW och bara kör lite som ni tycker.
Har inte läst allt som står i tråden mer än att jag ser att folk vill att den ska kompa 3 eller mer.
Ni kan väl inte sätta komp på något som ingen riktigt spelat med? Boken är väl inte äns släppt, är väl ingen som vet vad som står i den mer än rykten.
Man kompar det som kompar bör. Allies ger fler valmöjligheter men det betyder inte att det blir en hårdare armé. De allierade som anses hårt kompar med. Det är ju inte ens ett argument du har.Lakhota skrev:Jag ifrågarsätter bara hur Knights kan kompas bort så hårt när det finns andra saker som går kompfritt, tex alliera in ett allied detachment som on något öppnar upp för cheesy builds, eller bike-enheter som kör över hela bordet med 2+ coversave.
-
Loudhoward
Komp-mallen är levande och måste börja någonstans. 3 är bara en total gissning. Tror inte den hamnar under 2 och inte över 3 initialt.SnuffyN skrev:Missar jag något nu?
En 2+ bike cover lista kompar ganska bra. Om det är seercouncil så kommer den listan inte billigt undan.
Så att, för 0 komp, alliera in en DA Lvl 2 Lib med 2 Divinationspells och powerfield generator och låta honom gå med 3+ Centurions gör inte att Marine armeen blir hårdare?Mag-El skrev:Man kompar det som kompar bör. Allies ger fler valmöjligheter men det betyder inte att det blir en hårdare armé. De allierade som anses hårt kompar med. Det är ju inte ens ett argument du har.Lakhota skrev:Jag ifrågarsätter bara hur Knights kan kompas bort så hårt när det finns andra saker som går kompfritt, tex alliera in ett allied detachment som on något öppnar upp för cheesy builds, eller bike-enheter som kör över hela bordet med 2+ coversave.
-
Loudhoward
Lakhota skrev:Mag-El skrev:Man kompar det som kompar bör. Allies ger fler valmöjligheter men det betyder inte att det blir en hårdare armé. De allierade som anses hårt kompar med. Det är ju inte ens ett argument du har.Lakhota skrev:Jag ifrågarsätter bara hur Knights kan kompas bort så hårt när det finns andra saker som går kompfritt, tex alliera in ett allied detachment som on något öppnar upp för cheesy builds, eller bike-enheter som kör över hela bordet med 2+ coversave.
Så att, för 0 komp, alliera in en DA Lvl 2 Lib med 2 Divinationspells och powerfield generator och låta honom gå med 3+ Centurions gör inte att Marine armeen blir hårdare?
Du förstår att mallen är levande och just sådana saker du nämner kan ges som feedback direkt till kompgruppen istället för i en tråd om knights.
Var han går är irrelevant eftersom det inte kan kontrolleras av mallen. Men om de finns i samma armé så kan man diskutera det. Betyder inte att jag anser att det är komp på det. Du slänger ut att allies som något ont i cheesy builds och det är tämligen meningslöst iom att det är ett otroligt brett spektra vi pratar om nu och jag påpekar detta och du kontrar med något väldigt specifikt. Ser du inget fel i din argumentationsteknik?Lakhota skrev:Så att, för 0 komp, alliera in en DA Lvl 2 Lib med 2 Divinationspells och powerfield generator och låta honom gå med 3+ Centurions gör inte att Marine armeen blir hårdare?Mag-El skrev:Man kompar det som kompar bör. Allies ger fler valmöjligheter men det betyder inte att det blir en hårdare armé. De allierade som anses hårt kompar med. Det är ju inte ens ett argument du har.Lakhota skrev:Jag ifrågarsätter bara hur Knights kan kompas bort så hårt när det finns andra saker som går kompfritt, tex alliera in ett allied detachment som on något öppnar upp för cheesy builds, eller bike-enheter som kör över hela bordet med 2+ coversave.
Vad spelar det för roll? I båda fallen har man antagligen valt att spela "codexet" på grund av modellerna ifråga, inte på grund av någon odefinierbar anledning att man skall spela just det codexet. Sällan går väl tankeprocessen "Tau är coola, jag undrar vad de har för enheter?" då man inte kan avgöra om Tau är coola eller inte utan att veta vad de har för enheter.Lakhota skrev:Vad jag vet så heter det Codex: Tau, inte Codex: Broadside Suits som endast har Broadside Suits i listan.
En person som vill spela med 18 Braodsides, för att denne tycker att de är ballast, kommer att bli påtvingad att ta bort ett gäng och spela med en massa annat för att få spela på turneringar. På samma sätt kommer då en person som vill spela med 5+ Knights få nöja sig med att ta bort ett par och slänga in en massa annat.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"