Nya Tyranider i Novmeber?
Re: Nya Tyranider i Novmeber?
Det kommer dyka upp fler och fler sådana sköna detaljer som ger en boost.
Först är det bara några dagars Nerd-rage att uthärda från alla som ville ha en armé som var precis som innan, men billigare i poäng och bättre på första intrycket, typ bättre stats, lägre AP och några OP units.
Ett annat exempel:
Hive Tyrants har fått BS4.
Att träffa 67% istället för 50% är en bra boost.
TL devourers 12 skott är nu statistiskt 11 hits istället för 9.
Jag är då här långt helnöjd med nya boken!
Det är kul att den har ett djup och att det kräver tanke för att få ut det mesta av olika units och deras samverkan med varandra.
Det ska bli riktigt kul i helgen att få läsa om allas upptäckter och bra saker de hittar när de lusläser boken!
Först är det bara några dagars Nerd-rage att uthärda från alla som ville ha en armé som var precis som innan, men billigare i poäng och bättre på första intrycket, typ bättre stats, lägre AP och några OP units.
Ett annat exempel:
Hive Tyrants har fått BS4.
Att träffa 67% istället för 50% är en bra boost.
TL devourers 12 skott är nu statistiskt 11 hits istället för 9.
Jag är då här långt helnöjd med nya boken!
Det är kul att den har ett djup och att det kräver tanke för att få ut det mesta av olika units och deras samverkan med varandra.
Det ska bli riktigt kul i helgen att få läsa om allas upptäckter och bra saker de hittar när de lusläser boken!
Exocrine som står still har +1 i BS, så BS4 när den campar!Flogger skrev:Ja, alltså, codexet är inte dåligt. Tycker det är rätt nice![]()
3 exocrines och 3 venomthropes som gömmer sig bakom dem, alla uppe på en skyshield landing pad.
18 BS4 S7 AP2 skott varje runda som når större delen av bordet.
2+ cover save och 4++ på dem alla.
Sätt en trea warriors under landingpaden för att hålla synapse.
Släng in 2 flyrants och massa massa småttingar. Mysig lista tror jag
Några haywire Hive Guards kan få vara med i din skyttfblobb också.
-
Valrosskorv
Skönt att se ett ställe där folk inte tycker att himlen fallit ned på 'Nids, Dakka är inte nöjda över huvud taget...
Att de inte har lärt sig från Tau och Eldar att inte dissa Codex för tidigt...
Att de inte har lärt sig från Tau och Eldar att inte dissa Codex för tidigt...
Det är spelare som du som låter Games Workshop hålla på att att medvetet hålla 80% procent av en codex dålig, sen sprinkla in några bra enheter. Du har inga problem med att spamma det senaste och dyraste enheterna , arméns spelstil och utseende spelar mindre roll för dig. Du tycker den armen du postade är mysig, jag tycker den är extremt spamm tråkig och icke-fluffig. Du verkar inte förstå att en bra codex är när det mesta valen är viable och balancerade mot varandra(se Necrons,Tau,Eldar). Det byter inte att jag vill ha cheeze enheter som wave serpents och dylikt,Jag vill inte ha en ny tervigon, faktum så hade jag noll tervigons under hela förra codexen för att alla spelade tervigons och den kändes för självklar. Dom bra armérna behöver inte spamma deras cheeze enheter för att armén i sin helhet fungerar. Tyranids har väldigt dålig synergi för att flytta på sig(inga transports, cover givande venom thropes är långsammare än det dom behöver skydda (melee). De flesta range vapen är för korta eller för dåliga etc etc. Jag kommer inte inte köpa en massa exocrines för att Games Workshop har gjort dem ett must have, kanske 1 men aldrig 3.Flogger skrev:Ja, alltså, codexet är inte dåligt. Tycker det är rätt nice![]()
3 exocrines och 3 venomthropes som gömmer sig bakom dem, alla uppe på en skyshield landing pad.
Jösses. Take a chill-pill man 
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Du har rätt. Du är en sådan mycket bättre människa än mig. Med sundare åsikter dessutom. Jag önskar jag kunde vara som du...Xenomorph skrev:Det är spelare som du som låter Games Workshop hålla på att att medvetet hålla 80% procent av en codex dålig, sen sprinkla in några bra enheter. Du har inga problem med att spamma det senaste och dyraste enheterna , arméns spelstil och utseende spelar mindre roll för dig. Du tycker den armen du postade är mysig, jag tycker den är extremt spamm tråkig och icke-fluffig. Du verkar inte förstå att en bra codex är när det mesta valen är viable och balancerade mot varandra(se Necrons,Tau,Eldar). Det byter inte att jag vill ha cheeze enheter som wave serpents och dylikt,Jag vill inte ha en ny tervigon, faktum så hade jag noll tervigons under hela förra codexen för att alla spelade tervigons och den kändes för självklar. Dom bra armérna behöver inte spamma deras cheeze enheter för att armén i sin helhet fungerar. Tyranids har väldigt dålig synergi för att flytta på sig(inga transports, cover givande venom thropes är långsammare än det dom behöver skydda (melee). De flesta range vapen är för korta eller för dåliga etc etc. Jag kommer inte inte köpa en massa exocrines för att Games Workshop har gjort dem ett must have, kanske 1 men aldrig 3.Flogger skrev:Ja, alltså, codexet är inte dåligt. Tycker det är rätt nice![]()
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
+1kombat skrev:Jösses. Take a chill-pill man
Vi vet att du är missnöjd och frustrerad.
Men ta det lilla lugna och anfall inte någon på forumet och ta ut det på dem för det.Xenomorph skrev:Känns som Cruddace ville ge ett finger till alla som tyckte 5th edition Tyranids hade dålig internbalans, här får n något att gnälla över, have fun with the narritive guys, haha! Melee Tyranids ska man inte spela enligt games workshop tydligen. Hela anledningen jag köpte tyranids var iden med melee hordes som springer fort fram och skrämmer slag på motståndaren. Folk som jämför denna codex med Chaos och Dark Angels ger dom codexerna ett dåligt namn, det här är en travesti, överlägset den mest lataste och idiotiska släpp jag har sett Games Workshop göra.
Har du läst Floggers andra kommentarer om codexet i den här tråden? Andra kommentarer på forumet?
Han gav 1 exempel på en ostig combo, det var allt. Inget att behöva gå bananas över och slänga in personliga påhopp.
"Anger leads to hate, hate leads to suffering"
Det är mycket trevligare här inne om vi är snälla mot varandra.
Styr nu inte in den här tråden till att bli tjafsig, håll den konstruktiv och var respektfulla mot varandra.
Peace and love.
Men herregud det var väl inget personligt påhopp om man konfronterar någon direkt. Enda jag gjorde var att påpeka varför många ogillar denna codex. Att det är inte nerdrage för man vill ha en bra produkt och att vår definition vad som är en bra codex skiljer sig från hans. Flogger har varit på flera forum warseer,tyranid hive etc och föringat personer som inte gillar sen nya codexen, det blev just här jag svarade honom om att han får gärna tycka detta släpp är bra med det betyder inte att vi som inte gillar den är på grund av nerdrage eller vi vill ha powergame enheter speciellt inte eftersom hans egen myslista är en cheese fest.
Senast redigerad av 1 Xenomorph, redigerad totalt 10 gånger.
Du behöver nog tänka om vad ordet "cheese fest" betyderXenomorph skrev:Men herregud gud det var väl inget personligt påhopp om man konfronterar någon direkt. Enda jag gjorde var att påpeka varför många ogillar denna codex. Att det är inte nerdrage för man vill ha en bra produkt och att vår definition vad som är en bra codex skiljer sig från hans. Flogger har varit på flera forum warseer,tyranid hive etc och föringat personer som inte gillar sen nya codexen, det blev just här jag svarade honom om att han får gärna tycka detta släpp är bra med det betyder inte att vi som inte gillar den är på grund av nerdrage eller vi vill ha powergame enheter speciellt inte eftersom hans egen myslista är en cheese fest.
Jag är bara glad att min nya favoritmodell faktiskt kommer vara spelbar
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Min är om man spammar det bästa i varje slot, vad är din? Att din spamm lista är inte bättre än de bästa listorna är irrelevant.Flogger skrev:Du behöver nog tänka om vad ordet "cheese fest" betyderXenomorph skrev:Men herregud gud det var väl inget personligt påhopp om man konfronterar någon direkt. Enda jag gjorde var att påpeka varför många ogillar denna codex. Att det är inte nerdrage för man vill ha en bra produkt och att vår definition vad som är en bra codex skiljer sig från hans. Flogger har varit på flera forum warseer,tyranid hive etc och föringat personer som inte gillar sen nya codexen, det blev just här jag svarade honom om att han får gärna tycka detta släpp är bra med det betyder inte att vi som inte gillar den är på grund av nerdrage eller vi vill ha powergame enheter speciellt inte eftersom hans egen myslista är en cheese fest.
Jag är bara glad att min nya favoritmodell faktiskt kommer vara spelbar