Shit vilken tur! Det hade ju varit heeeelt orimligtKatarsis skrev:1. Check!Flogger skrev:1. Toughness och save på fordon är en mycket MYCKET välkommen förändring.
2. Men det som är det mest positiva, det är att ALLA arméer får helt nya regler SAMTIDIGT. Detta är precis hur ett editionsbyte ska göras. Sedan hoppas vi såklart inte att det ballar ur för det, men jag är faktiskt hoppfull.
3. Deep Strike kan vara som i AoS, du får sätta ner modellen var som helst längre än 9" från fienden och sedan kostar det din movement den rundan. Lysande system.
2. Check!
3. Fan! Så nära att jag helt höll med Flogger i ett inlägg.
Rykten om ny 40K edition och GW generellt
Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Vilket jag faktiskt hoppas att det inte gör, eller iaf att bara ytterligheterna nerfas.Flogger skrev:Att man kan lämna cc kan man göra i AoS också, viktigt att notera att om ni tror detta är ett problem är det för att ni utgår från att skyttet kommer vara lika brutet mongokongo som det varit senaste editionen. Det KAN ju faktiskt bli så att skytte nerfas rätt rejält överlag
Vill inte ha ett närstridsorienterat spel, då hade jag spelat fantasy utan 40k ska vara stora puffror som skjuter på varandra, inte riddare som springer runt med svärd och sköldar och slåss.
petrus skrev:40k ska vara stora puffror som skjuter på varandra, inte riddare som springer runt med svärd och sköldar och slåss.

Har de släppt ett datum ännu?
Konfa skrev:Har de släppt ett datum ännu?
"This year..."
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Fast även när skyttet var sämre som i 4:th så ville man alltid fastna en runda extra. I 3,5 var det dock ok att komma lösa för man kunde konsolidera långt och komma in i en ny närstrid.Flogger skrev:Att man kan lämna cc kan man göra i AoS också, viktigt att notera att om ni tror detta är ett problem är det för att ni utgår från att skyttet kommer vara lika brutet mongokongo som det varit senaste editionen. Det KAN ju faktiskt bli så att skytte nerfas rätt rejält överlag
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Ur lore synpunkt stör jag mig rätt mycket på att Lasguns kan göra något alls mot en Landraider, tycker det bryter jättehårt mot "vapen gör vad man kan förvänta sig" som skotten tjatade om i videon. Men ur regelsynpunkt verkar det ju ta tillräckligt många för att det ska spela så stor roll, så kommer väl över det. 
---
Även om Destroyer försvinner som en regel så kan vi nog lugnt vänta oss att de vapen som har D nu kommer få stats eller special regler som gör dem väldigt bra mot fordon och monster.
---
Även om Destroyer försvinner som en regel så kan vi nog lugnt vänta oss att de vapen som har D nu kommer få stats eller special regler som gör dem väldigt bra mot fordon och monster.
Precis. Vi vet väl inte ännu vad begrepp som instant death, dubbel S mot T etc gör. Extra wounds, instant death fortfarande etc.
Finns många lager med specialregler för riktigt tunga attacker som ändå kan påverka tunga fordon/monster etc. Hoppas det inte blir samma "en chans på 6 att en hel enhet bara dör, medan alla andra resultat tar du typ 1 extra wound"
Finns många lager med specialregler för riktigt tunga attacker som ändå kan påverka tunga fordon/monster etc. Hoppas det inte blir samma "en chans på 6 att en hel enhet bara dör, medan alla andra resultat tar du typ 1 extra wound"
Fast vi vet ju inte hur det blir med + och - på skytte på olika saker än...Bengt skrev:Ur lore synpunkt stör jag mig rätt mycket på att Lasguns kan göra något alls mot en Landraider, tycker det bryter jättehårt mot "vapen gör vad man kan förvänta sig" som skotten tjatade om i videon. Men ur regelsynpunkt verkar det ju ta tillräckligt många för att det ska spela så stor roll, så kommer väl över det.
---
Och ja. Det får vi nog förutsätta.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Jag blir lite orolig när jag hör att alla ska kunna lämna närstrider om jag ska vara helt ärlig, men påminner mig själv om att jag inte har hela bilden än.