Wrath of Magnus
-
Elevatorlake
Re: Wrath of Magnus
Magnus verkar lika härligt OP som jag hoppades han skulle vara! Och kostar 650p... 
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Horrors verkar helt bonkers, tur att vi har en kompmall säger jag bara 
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
- Spell Familiar
Btw om Magnus har "Mark of Tzeench" kan han max få 3++. Oavsett bonusar. Men om han också har "Deamon of Tzeench" rullar han om 1or så fortfarande ganska starkt men inte "2++ rr" iafrefabricated skrev:Vill en pissa i morronkaffet, men....
Är nog rädd att modeller med den statlinen, 15 magier, 2++ rerollable, FMC-regel och allt annat kommer kompa som det förtjänar... Kanske inte TTT-material direkt.
Edit* Han verkar inte ha "Mark of Tzeench".
Senast redigerad av 1 Spell Familiar, redigerad totalt 27 gånger.
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."
- Spell Familiar
Nu verkar ju lite folk ha fått tag på boken och postar spoilers överallt. Jag är för svar för att inte titta.
SPOILER
Sönerna får inte den återupprättelse jag trodde. Visst balla vapen men 24" max. Men ok kan Necrons så kan väl jag. Och de är fortfarande SnP. som var mitt och kommer vara mitt största problem med dem. Poängkostnaderna för allt TS är också helt pannkaka. Jaja. Betyder det att jag inte kommer köra dem? HELL NO. Men vi får se vad man kan bygga.
Och om det är nån som vill måla 160 blåa horrors till mig vore jag tacksam... galet.
SPOILER
Sönerna får inte den återupprättelse jag trodde. Visst balla vapen men 24" max. Men ok kan Necrons så kan väl jag. Och de är fortfarande SnP. som var mitt och kommer vara mitt största problem med dem. Poängkostnaderna för allt TS är också helt pannkaka. Jaja. Betyder det att jag inte kommer köra dem? HELL NO. Men vi får se vad man kan bygga.
Och om det är nån som vill måla 160 blåa horrors till mig vore jag tacksam... galet.
-
Elevatorlake
Frågan nu är väl också, är Magnus kanske den hårdaste enskilda plastmodellen vi sett oavsett poängkostnad, hittills? 
Visst kostar en lord of skulls mer men tycker nog inte den är hårdare.
Visst kostar en lord of skulls mer men tycker nog inte den är hårdare.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
- Spell Familiar
Svårt att tävla med Belakor med sin säkra invis...
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Men WTF horrors? Suck... Fattar inte GW hur dessa kommer användas?
+ Magi-dödstjärnans glory days börjar närma sig ett slut. Inte helt kul med D-beams som kanske inte går att deny:a. Eller 3 från ahriman.
+ _Riktigt_ starka artefakter.
- Horrors...
+ Magi-dödstjärnans glory days börjar närma sig ett slut. Inte helt kul med D-beams som kanske inte går att deny:a. Eller 3 från ahriman.
+ _Riktigt_ starka artefakter.
- Horrors...
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
längst ned på sidan 3Röde skrev:Länk?
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
- Spell Familiar
Ska bli kul att kunna lira en Hög-tier armé ett tag.
Tror att det stora problemet med Sönerna kommer bli att hitta balans mellan de vansinnigt höga poängkostnaderna och den (om man lyssnar på kompmallsmedlemmarna och vad de säger mellan raderna) skyhöga kompen.
Men som Olof sa: Riktigt balla spells och artefakter. Ska bli grymt kul att knacka listor med det här.
Påminner om att vissa armeer kan dela ut en ryslig massa S6 ap3 skott med Shred, TL och BS5 utan att folk verkar tycka det är mycket. All denna härlighet på en T5 modell med W2 och en FnP som inte går att få bort för det fasila komppriset av -12. Att den är Jetpack och får lite gratis mobilitet smakar ju också mint.
Tror att det stora problemet med Sönerna kommer bli att hitta balans mellan de vansinnigt höga poängkostnaderna och den (om man lyssnar på kompmallsmedlemmarna och vad de säger mellan raderna) skyhöga kompen.
Men som Olof sa: Riktigt balla spells och artefakter. Ska bli grymt kul att knacka listor med det här.
Påminner om att vissa armeer kan dela ut en ryslig massa S6 ap3 skott med Shred, TL och BS5 utan att folk verkar tycka det är mycket. All denna härlighet på en T5 modell med W2 och en FnP som inte går att få bort för det fasila komppriset av -12. Att den är Jetpack och får lite gratis mobilitet smakar ju också mint.