6th edition rumours
Re: 6th edition rumours
Iom att random movement tas bort så kan det ju slå till närstrids armeérnas fördel. Eftersom skyttet lär ändras så kan det ju göra det svårt för skyttearméer. (såvida man inte heter footsloggning ork) Men det är ju rätt tidigt att spekulera för mycket....
Legionernas återuppstående har jag längtat efter ända sedan de avlivades i senaste codexen.
Annars känner jag att karaktärer gärna får bli lite bättre, vore kul om sorc (utan lash) eller chaos lord var ett rimligt alternativ till prinsen, nu känns HQ mest som en point sink om man inte vill spela prins. Antar att det finns liknande problem i andra böcker. Synd att det innebär att vissa over-the-top (typ Lysander, Gazkhull, Meffe och Abaddon) också blir bättre...
Ser med spänning på utvecklingen.
Annars känner jag att karaktärer gärna får bli lite bättre, vore kul om sorc (utan lash) eller chaos lord var ett rimligt alternativ till prinsen, nu känns HQ mest som en point sink om man inte vill spela prins. Antar att det finns liknande problem i andra böcker. Synd att det innebär att vissa over-the-top (typ Lysander, Gazkhull, Meffe och Abaddon) också blir bättre...
Ser med spänning på utvecklingen.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Kaffe, codex och snus.Claimh_Solais skrev:Kaffe och codex inget slår det!Asplund skrev:Liiiite tidigt att börja gnälla redan va? Ska bli kul med ny kvällslektyr så småningom.
-
Gonka Koff
Kaffe, codex, snus och en stänkareAsplund skrev:Kaffe, codex och snus.Claimh_Solais skrev:Kaffe och codex inget slår det!Asplund skrev:Liiiite tidigt att börja gnälla redan va? Ska bli kul med ny kvällslektyr så småningom.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Turneringscenen 2012 och framåtYautja skrev: * first real 6th edition codex: Codex Chaos Legions, really big release in three waves, doesn’t invalidate Codex Chaos Space Marines which gets extensive White Dwarf update as Codex Renegade Space Marines
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.
Riktiga Chaos Legions vore underbart!
Tycker även att reglerna ser lovande ut, men vem vet om rykten så här långt ut.
Tycker även att reglerna ser lovande ut, men vem vet om rykten så här långt ut.
Mina Chaos Wolves får göra sig redo att sadla om (:
codex och en GT...Gonka Koff skrev:Kaffe, codex, snus och en stänkareAsplund skrev:Kaffe, codex och snus.Claimh_Solais skrev:
Kaffe och codex inget slår det!
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Jag kastar in en pipa i kompotten också, så har vi väl alla lagliga droger med i leken?Quotes skrev:Liiiite tidigt att börja gnälla redan va? Ska bli kul med ny kvällslektyr så småningom.
Kaffe och codex inget slår det!
Kaffe, codex och snus.
Kaffe, codex, snus och en stänkare
(apoteket må vara lagligt, men inte lika frisinnat som en kiosk)