Nya Tyranider i Novmeber?

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
LillePer

Re: Nya Tyranider i Novmeber?

Inlägg av LillePer »

Äsch tanka. Vem behöver det. 3+/2+ cover är grejen. Du behöver s8 med ignore cover för att döda av många och det har typ bara riptides.

Sen missade jag att läsa gräva ner sig reglerna om de funkar som förut?

För om du tänkte på mishap så hamnar man i ongoing vilket är nästa runda automatiskt.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Mawlocs är rätt nice. Spelade en idag i en av mina 3 matcher. De kan gräva ner sig men får inte göra det runda 1. Satte min i reserv.

Codexet är fantastiskt i klassisk underdog-stil som vi alla nidspelare älskar :)

Swarmlorden har blivit sämre överlag samt gått upp 5p och kommer behöva 2-3 köttbullar för att komma fram till fienden. Tvingar inte re-rolla lyckade invulsaves längre vilket är lite trist.

Shadow in the warp är stört mycket bättre. Demoner kommer inte ha det lätt mot nids.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Ska läsa wordingen lite, men just tzeentch demoner kanske bara tappar sin bonus pga SitW. Dvs Stor tzeentch demoner trollar på ld 9. (9+3-3)
Men det beror på när Warpskuggan ska appliceras. Men för alla andra typer av demoner blir det garanterat jättetråkigt.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

LillePer skrev:Ska läsa wordingen lite, men just tzeentch demoner kanske bara tappar sin bonus pga SitW. Dvs Stor tzeentch demoner trollar på ld 9. (9+3-3)
Men det beror på när Warpskuggan ska appliceras. Men för alla andra typer av demoner blir det garanterat jättetråkigt.

Jojo, tzeentch kommer ha sitt vanliga när de kastar spells men inte vid typ instability tests ;)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
XecrNist

Inlägg av XecrNist »

Flogger skrev:
LillePer skrev:Ska läsa wordingen lite, men just tzeentch demoner kanske bara tappar sin bonus pga SitW. Dvs Stor tzeentch demoner trollar på ld 9. (9+3-3)

Jojo, tzeentch kommer ha sitt vanliga när de kastar spells men inte vid typ instability tests ;)
Var det -3 på alla LD eller bara vid Psychic tests?

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

XecrNist skrev:
Flogger skrev:

Var det -3 på alla LD eller bara vid Psychic tests?
Psykers inom 12" har -3 Ld...stackars GKs, heh
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Ovanpå det så sänker fortfarande Deahtleaper någons Ld med d3.
Tex Mephiston eller Eldrad med Ld 4 känns ganska sköna. :D
Skiträdda för Dödshopparen, utestängda från warpens krafter.

Det blir även en helt annan historia att möta en frekvent motståndares seercouncil.
Det här codexet kommer att växa med tiden efterhand som alla lär sig dess styrkor.
Spännande tid närmsta veckorna att se alla strategier och idéer som kommer att poppa upp!

Halvar

Inlägg av Halvar »

Går den bara tillbaka i reserv alltså? Det är inte vad jag hört tidigare men det skulle vara en enorm boost eftersom det är 89% chans att man slår en etta på mishap-table. Devastators går dock inte att jaga eftersom de står på andra våningen ändå.
Huruvida 140pinnar för 6 t6 wounds är mongohårt måste jag bara påminna om dreadknight som folk tycker är värdelös trots att det bara är 120 pinnar och kommer med två sjukt bra saves.
Ja' än't bittä'!

Xenomorph

Inlägg av Xenomorph »

Halvar skrev:Går den bara tillbaka i reserv alltså? Det är inte vad jag hört tidigare men det skulle vara en enorm boost eftersom det är 89% chans att man slår en etta på mishap-table. Devastators går dock inte att jaga eftersom de står på andra våningen ändå.
Huruvida 140pinnar för 6 t6 wounds är mongohårt måste jag bara påminna om dreadknight som folk tycker är värdelös trots att det bara är 120 pinnar och kommer med två sjukt bra saves.
Precis vad jag tänkte, så fort man jämför med något annat codex så är de flesta monster creatures löjligt överprisade. Mawloc kan inte burrow första rundan längre om det var det du tänkte på, så man måste börja i reserv så nu man har en 33% chans att förlora en blast template. Mawloc har fortfarande väldigt stor chans att scattra, så gott som auto misshap om den scattrar på en vehicle.
LillePer skrev:Äsch tanka. Vem behöver det. 3+/2+ cover är grejen. Du behöver s8 med ignore cover för att döda av många och det har typ bara riptides.

Ger Red Terror cover save? Annars är väl enda funktionen med Red Terror att just tanka enheten. Fast om du tänker att den kostar 85poäng, och tre mer raveners kostar 90. Så har den inte speciellt någon funktion där heller så vida du inte du kör maxade raveners dvs.

Om du tänker på cover save så undar jag hur du har tänkt att du ska kunna använda venom thropes med en snabb beast enhet. Venomthropes är till för gömma sig bakom massa skjutande monstrous creatures, alternativt i en byggnad. Någon annan stans så är den för långsam eller ger gratis first blood.
Senast redigerad av 1 Xenomorph, redigerad totalt 12 gånger.

Halvar

Inlägg av Halvar »

Det jag tänkte på var att lilleper(?) sa att man inte slår mishap efter att man lyckats få fram blasten och något under den överlever utan att den går direkt in i ongoing reserv. Men fyra gånger fler attacker om man alltid träffar är en sjukt stor skillnad mot förut.
Ja' än't bittä'!

Skriv svar