+1Ismeno skrev:Älskar det jag sett så långt. Har verkligen saknat 40K, det här blir nytändning för farbror!
Har dragit ner på spelandet mer och mer för varje edition som släppts, men nu tusan blåser det nya vindar!
+1Ismeno skrev:Älskar det jag sett så långt. Har verkligen saknat 40K, det här blir nytändning för farbror!
Synergier blir det säkert, och är en del av spelet tycker jag, men det känns som att det kan bli mycket mer kontrollerat nu när det kan styras mycket mer detaljerat med key words.Konfa skrev:Ska bli kul att se om det blir en ny synergifrossa (dock på en positiv nivå) med eventuella bubblor som karaktärerna får.
Har skyttet generellt blivit bättre menar du eller just dessa två factions? Jag hoppas att framförallt eldar tonas ned i nya editionen. Tar man bort alla specialformationer och kanske tonar ned stormsurgen en del så blir ju tau mer hanterbara. Naturligtvis finns också "detaljen" med taus tidigare overwatchbubbla och att enheter får skjuta overwatch multipla gånger i samma runda i 8:e.DHettNeck skrev:Kan nog bli spännande, kanske att skjutvapen på karaktärer tom kan bli användbara nu.
Hoppas dock dom nerfar skytte-enheter ordentligt bara, för just nu känns det som att tau eller eldar bara blåser allt annat av bordet.
Så nu verkar det troligt att rapid fire är samma som tidigare, 2 skott på halv range.Jacobi skrev:https://www.warhammer-community.com/201 ... militarum/
Här fanns också lite nyheter. Rapid fire lasguns med frf, srf kan bli många tärningar...