Nya Tyranider i Novmeber?

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
L3go

Re: Nya Tyranider i Novmeber?

Inlägg av L3go »

Jag kan inte se att codexet är dåligt. Men det beror kanske på att jag fortfarande inte fått bok-jävelen. :x
Verkligen kul att använda pre-order så man blir sist i världen med att få din bok. Men jag e int bitter. :roll:
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Xenomorph

Inlägg av Xenomorph »

Flogger skrev:Alla som faktiskt kan spela spelet ser att nidcodexet inte är dåligt. Folk är bara gnälliga och tänker i gamla banor.

Självklart , alla negativa kommentarer kommer från dom inte kan spela..Det finns ingenting att se, allt är underbart.

Du tycker wraiths har alltid vara lika bra som Raveners, denna tyranid bok är minst lika väluttänkt som space marines boken. Du borde kanske spela någon annan armé än Tyranids så du kommer över ditt bias.

Max

Inlägg av Max »

Xenomorph skrev:
L3go skrev:
Xenomorph skrev:Din logik där captain :?: , så pågrund av att våra synapse regler har blivit mycket sämre än förre codexet, och vi tvingas betala skjortan för items endast så vår egen armé inte bara ska falla ihop. 40poäng extra skatt, då har du plötsligt betalat 160poäng för en Carnifex igen, yay. Vilken välskriven och underbar codex, negativa specialregler är så roligt för the narrative.
1: om du då är en sådan narrative-player Xeno, varför då inte bara komma överens i din spelgrupp om att spela med förra codexen? Problemet löst.

Vad jag tror Kaptenen försöker säga är att den hysteriska knee-jerk whine-reaktionen som överöste teh interwebs kanske var... Smått överdriven? Och lite för tidig?
Min kommentar kring narritive var ironisk.

För att jag tycker att 5th codex är dålig ur internbalans synpunkt, 6th editon kommer vara ännu sämre när folk lär sig att bara döda synapse creatures.

Om majoriteten direkt ser att en codex är sämst så är den troligen sämst. Warhammer är inte rocket science, det är ganska trivialt att bedömma om något är bra eller dåligt. Nej , jag tror mina tyranids kommer ligga på hyllan tills 7th edition kommer, Dark Angels till dess.
När demonerna kom klagade folk på att prinsar var för dyra, att screamers hade blitt mycket sämre och att fateweaver tappat sitt rerolla saves. Dom starkaste demonlistorna just nu är 2+ stjärnan uppbackad av fatey eller prinsspamm, också det med fatey. Jag tror att man skall ge det några turneringar innan man börjar elda codexar och lyncha gw-personal...

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Xenomorph skrev: Min kommentar kring narritive var ironisk.

För att jag tycker att 5th codex är dålig ur internbalans synpunkt, 6th editon kommer vara ännu sämre när folk lär sig att bara döda synapse creatures.

Om majoriteten direkt ser att en codex är sämst så är den troligen sämst. Warhammer är inte rocket science, det är ganska trivialt att bedömma om något är bra eller dåligt. Nej , jag tror mina tyranids kommer ligga på hyllan tills 7th edition kommer, Dark Angels till dess.
Går du alltid på vad majoriteten säger? Överdriven jämförelse jag vet, men det gjorde man i tyskland också på 20-30 talen. Är det inte kanske klokare att lyssna till de erfarna än de högljudda?

Blanket-statements såsom "tar jag X kommer jag bara dö v Y" är ganska däliga för att mäta en codex styrka, eftersom det alltid finns en Y, oavsett vilken X man pratar om. Det fattar till och med jag som suger på 40k.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Flogger skrev:För här finns ingen att tolka. Detta är lika solklart som att man använder WS för att träffa i närstrid.
Vi har en situation när vi skall modifiera ett värde flera gånger genom addition och ett fastställt värde. Finns det något utskrivet sätt att göra detta på? Nej. Finns det däremot något prejudicerande fall för hur man skall lösa detta? Ja. Applicera då det prejudicerande fallet.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

När Eldar kom hade psychic powers blivit för dåliga, wave serpents för dyra och nya monstret wraithknight var så dyr att man aldrig skulle kunna spela den. Jetseer councils var ju jättedåliga de med nu när man var tvungen att slumpa sina krafter. Battle focus ansågs värdelöst för range var ändå så kort..

Vad hände sen? Några veckor senare? Allt det där är mongo-Kongo hårt. Men folk är blinda för sånt som är annorlunda än deras förra codex.

Xenomorph, kika i denna tråden, här har några av Sveriges bästa spelare skrivit att codexet inte är dåligt utan verkar balanserat och roligt. Om de kan se det, hur kan inte du?
Vad exakt är det som är dåligt med nya boken?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Katarsis skrev:
Flogger skrev:För här finns ingen att tolka. Detta är lika solklart som att man använder WS för att träffa i närstrid.
Vi har en situation när vi skall modifiera ett värde flera gånger genom addition och ett fastställt värde. Finns det något utskrivet sätt att göra detta på? Nej. Finns det däremot något prejudicerande fall för hur man skall lösa detta? Ja. Applicera då det prejudicerande fallet.
Då funkar ju t.ex. Aldrig night Shields då range på vapen är fast. Den där logiken gäller characteristics och inget annat. När har vi någonsin applicerat den på något annat?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Xenomorph

Inlägg av Xenomorph »

L3go skrev:
Xenomorph skrev: Min kommentar kring narritive var ironisk.

Går du alltid på vad majoriteten säger? Överdriven jämförelse jag vet, men det gjorde man i tyskland också på 20-30 talen. Är det inte kanske klokare att lyssna till de erfarna än de högljudda?

Blanket-statements såsom "tar jag X kommer jag bara dö v Y" är ganska däliga för att mäta en codex styrka, eftersom det alltid finns en Y, oavsett vilken X man pratar om. Det fattar till och med jag som suger på 40k.
Nej , jag går på dom synpunkterna jag har själv tycker precis som du. Sen att fler håller med mig än dig är en annan femma. I den här tråden är det fler cool-aid drickare än realister vilket borde tippa dig att jag inte håller med folk bara någon annan tycker olika. Gratz till dig för att bevisa Nazi internet regeln fortfarande stämmer :lol:

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Flogger skrev:Då funkar ju t.ex. Aldrig night Shields då range på vapen är fast. Den där logiken gäller characteristics och inget annat. När har vi någonsin applicerat den på något annat?
För att grundvärdet inte är en modifikation. Så den enda modifikationen man behöver göra med Night Shields är att dra av 6". Skulle vapnet dessutom affekteras av en förmåga som ger det dubbel range så behöver man applicera den modifikationen först.

Edit: Med din logik så skulle ju en SM med Power Fist fortfarande bara ha S4.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Så alla som inte håller med dig är cool-aid drickande?
Wow. Imponerande argumentationsteknik.

Nåväl jag hoppas vi kan "agree to disagree", så kan vi höras om ett tag när golk lärt sig hur nya nids funkar och hittat de nya ost-kombosarna.
Division 5.

Skriv svar