Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av Ismeno »

Alltså....är det verkligen "superskurkar/hjältar" grejen som 40K behöver?
Allt är så löjligt over the top. Vad ska de trumfa med nästa gång liksom? Modeller av Chaosgudarna.....?
Hade så mycket hellre sett små kanpanjboxar med exklusiva modeller till specifika scenarion. Typ; "Terror on Aldebaraan", "Chaos at the Galactic zoo".... såna grejor. Det coola med 40K ligger i möjligheterna till den typen av kampanjspel imho, inte "bigger, badder, moooooaarrrr!"


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av Halvar »

Jag ser inget som helst fel med att de släpper stora feta löjliga figurer, så länge de inte släpper regler till dem också.
Ja' än't bittä'!

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av Elevatorlake »

Ismeno skrev:Alltså....är det verkligen "superskurkar/hjältar" grejen som 40K behöver?
Allt är så löjligt over the top. Vad ska de trumfa med nästa gång liksom? Modeller av Chaosgudarna.....?
Hade så mycket hellre sett små kanpanjboxar med exklusiva modeller till specifika scenarion. Typ; "Terror on Aldebaraan", "Chaos at the Galactic zoo".... såna grejor. Det coola med 40K ligger i möjligheterna till den typen av kampanjspel imho, inte "bigger, badder, moooooaarrrr!"


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Men om man bortser från magnus och roddbåten, är inte det precis vad du har fått i angels blade/traitors hate och mont'ka (och vad nu den andra boken hette)? De är väl just kampanjböcker?

Och du kan ju alltid vända dig till fw annars, alla deras hh-böcker är ju kampanjböcker.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av Ismeno »

Elevatorlake skrev:
Ismeno skrev:Alltså....är det verkligen "superskurkar/hjältar" grejen som 40K behöver?
Allt är så löjligt over the top. Vad ska de trumfa med nästa gång liksom? Modeller av Chaosgudarna.....?
Hade så mycket hellre sett små kanpanjboxar med exklusiva modeller till specifika scenarion. Typ; "Terror on Aldebaraan", "Chaos at the Galactic zoo".... såna grejor. Det coola med 40K ligger i möjligheterna till den typen av kampanjspel imho, inte "bigger, badder, moooooaarrrr!"


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Men om man bortser från magnus och roddbåten, är inte det precis vad du har fått i angels blade/traitors hate och mont'ka (och vad nu den andra boken hette)? De är väl just kampanjböcker?

Och du kan ju alltid vända dig till fw annars, alla deras hh-böcker är ju kampanjböcker.
True dat, men jag skulle vilka se mer coola scenarion, som det var back in the days. Det blir så mycket fokus på stora monster/krigsmaskiner och jättebataljer. Mer skirmish igen liksom.

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av stormshaft »

Elevatorlake skrev:Jag är ändå mest intresserad av vad de gör av fluffet kring drach'nyen från boken master of mankind och om det har något att göra med att roddbåten har kejsarens svärd :)

Vill inte spoila boken för de som inte läst den så det är svårt att säga mer än så men att den skulle släppas just innan det här händer och med tanke på vad som sägs i den verkar vara för mycket sammanträffande för att vara en slump :)

Vad gäller nästa plastprimarch hoppas jag på mortarion och att han är the grim reaper och inte en jättestor great unclean one :)
Jag vill bara informera allmänheten att jag håller med Hissjön till 103,5% på samtliga punkter. För första gången på väldigt länge känns 40k väldigt spännande. :)

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av stormshaft »

Ismeno skrev:Alltså....är det verkligen "superskurkar/hjältar" grejen som 40K behöver?
Allt är så löjligt over the top. Vad ska de trumfa med nästa gång liksom? Modeller av Chaosgudarna.....?
Hade så mycket hellre sett små kanpanjboxar med exklusiva modeller till specifika scenarion. Typ; "Terror on Aldebaraan", "Chaos at the Galactic zoo".... såna grejor. Det coola med 40K ligger i möjligheterna till den typen av kampanjspel imho, inte "bigger, badder, moooooaarrrr!"


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Där skiljer sig våra meningar, det coola med 30k är just skalan tycker jag. Apocalypse-slag är mer eller mindre helt interagerade med grundreglerna, allt för att folk kunna köra sina stora slag med 50-60 Marines per sida + ett antal robotar och bilar. Så jag har personligen inget emot att de "uppar skalan" i 40k också, drar in de stora lirarna.
Det är väl säkert till 95% säkert att de gör så för att sälja mer och dyrare figurer, men jag gillar den biten. :)
Annars finns ju Kill-team, som även det verkar väldigt roligt. :)

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av Nurgle »

Halvar skrev:Jag ser inget som helst fel med att de släpper stora feta löjliga figurer, så länge de inte släpper regler till dem också.
Hur menar du nu? Att modellerna ska finnas men utan regler?

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av Halvar »

Nurgle skrev:
Halvar skrev:Jag ser inget som helst fel med att de släpper stora feta löjliga figurer, så länge de inte släpper regler till dem också.
Hur menar du nu? Att modellerna ska finnas men utan regler?
Ja. Finns massvis med dioramabyggare och annat fast folk som målar saker som inte ska spelas med. Själv har jag två skepp till dropfleet commander som är dubbelt så stora som deras vanliga spelvarianter, och jag är inte ens en målare.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av Nurgle »

Halvar skrev: Ja. Finns massvis med dioramabyggare och annat fast folk som målar saker som inte ska spelas med. Själv har jag två skepp till dropfleet commander som är dubbelt så stora som deras vanliga spelvarianter, och jag är inte ens en målare.
Det har du såklart alldeles rätt i. Möjligheten passerade över mitt huvud som ett gäng flygande grisar. Å ena sidan är tanken verkligen långt från mig. Att måla nåt som inte får se slagfältet? Å andra sidan börjar samlingen bli rätt stor nu med grejer som aldrig spelats med så oavsiktligen gäller det mig med numera...

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av Trulsante »

Hans regler läckta

http://www.belloflostsouls.net/2017/03/ ... eveal.html

Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Skriv svar