Sisters of Battle Digital codex
Re: Sisters of Battle Digital codex
då får re-rolla ap med shash ändå, hur många attacker har han? I och med att smash halverar attackerna så blir de inte så många kvar, tror de kan bli ganska dyrt för ~2sty 8 attacker.
//Björn
//Björn
Men är det värt att lägga 30p på honom över huvud taget om det egentligen bara är reroll armor eller reroll to wound?
Det jag tänker är att man vill framförallt ha dem i en 20grupp om man vill att de ska slåss i närstrid. Vilket borde göra att man kan placera honom så att han inte får slå första rundan och därför ta re-roll armor. Andra rundan tar man smash för att då står man tillräckligt nära för att få slå.
Det jag tänker är att man vill framförallt ha dem i en 20grupp om man vill att de ska slåss i närstrid. Vilket borde göra att man kan placera honom så att han inte får slå första rundan och därför ta re-roll armor. Andra rundan tar man smash för att då står man tillräckligt nära för att få slå.
Ärligt talat så tror jag nog att man aldrig kommer ta smash, den gör ju inget. 1-2 st sty6 attacker eller hela din 20manna enhet får reroll to wound??? den var svår, undra vad jag ska ta... Nä men ärligt talat så är det bättre att ta Litanies of faith för 15p om man ska ta något, speciellt om det är en 20 manna grupp. Så värt. Leadership 7 suger ju lite lätt.
Men den får du bara ta en av i armén
Jag tycker det känns lite risky att lägga 30p på en karaktär med 1wound och toughness 3.
Jag tycker det känns lite risky att lägga 30p på en karaktär med 1wound och toughness 3.
I de flesta fall är det nog mest värt att ta en utan uppgrades men om det är en lite viktigare enhet, låt oss säga där canonessen ska springa och du vill ha lite extra cc så är det ett allternativ.
Angående man får bara ha en per arme. Hur många 20manna enheter planerar du att ha i din arme?
Angående man får bara ha en per arme. Hur många 20manna enheter planerar du att ha i din arme?
Beroende på hur kompen skrivs faktiskt
Jo, man vill veta hur dom kommer kompas innan jag lägger in min 5 imolator beställning.
Skulle gissa på den andra exorsisten och 9e fordonet. Kanske även typ 4e-5e immolatorn. Eller ett minus för antal specialvapen med transport. Dominions kanske kompar för enhet no.2 också. (Sitter inte i gruppen, så är mest mina högst personliga gissningar)
Tycker nog nuvarande komp som ligger i LBK mallen är ganska bra och passande, vet inte om Celestin är värd ett komp längre dock. Om inte psyrazors kompar så ser jag ingen anledning att kompa imos.
Vill bara säga att det har kommit en uppdate till AS, det ända jag hittat hittills är att dom ändrat condemnor boltgun från jättebra till som den är för GK, dvs inte så bra. Dock fortfarande 10 riksdaler för den.