Nya Tyranider i Novmeber?

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
L3go

Re: Nya Tyranider i Novmeber?

Inlägg av L3go »

Tack. Känner mig lite krasslig så det piggar upp att få bli kallad kung av något annat än förkylningsbakterier. :)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

L3go skrev:Jag föreslår att vi lämnar Xeno i hans "neggo-bubbla-of-refusing-to-listen" (ger 1+ invo mot logiska argument) och övergår till att diskutera viktiga saker.. Exempelvis mitt ökande hat mot brevbärare!! :)
Jag tror det är Xeno som är din brevbärare och därmed får du din codex i april. :D

Normalt sett så gillar jag att ha en och annan nejsägare runt mig, eftersom jag är väldigt positiv till förändringar, ser möjligheter överallt och behöver därför någon som kan se svagheterna med mina projekt.
Nu finns det dock ingen annan väg att gå, förutom att sluta spela Nids.
Vi har ny bok, förutsättningarna är ändrade.
Att sitta och hitta negativa saker med denna förändring och att beklaga sig över dem är meningslöst, nu gäller det att anpassa sig till den verklighet som nu råder.

Jag vill även sticka ut hakan och säga att de spelare som hävdar att eftersom vi inte längre har Doom i Pod, S9T9 flygande MCs och billiga troop-spawnande troops så är vi en svag armé, inte tillhör de bättre Tyranidspelarna.

Niklas

Inlägg av Niklas »

Mycket gnäll.

Är jag den enda som faktiskt blivit lite sugen att börja måla lite nids? :(

Halvar

Inlägg av Halvar »

nu tycker jag det är lite dags att sluta hacka på xenomorph, ni argumenterar knappast för er sak utan skapar bara dålig stämning.

jag ahr inget minne av att någon i den här tråden har tyckt att förlusten av iron arm och doom i pod i sig har varit något att lägga ner tyranids för så jag vetefan hur man kan dra folk över den kammen heller. poddar öht har jag sett många bli väldigt ledsna över eftersom de har gillat alphastrikelistor och lätt kunde leva med att ha samma regel som apocalypseformationen med carnifexar som droppades ner i poddar som försvann (inte hade modell alls) och bara skitit i cover savet. att bli fråntagen hela sin armé kan nog kännas lite som ett tillräckligt hårt slag i magen för att gå över till en annan huvudarmé. lite grann som om en ravenwinglista helt plötsligt inte fick ha bikes som troops, det är inte hela codexen men det är i princip hela den personens armé.

själv vill jag inte spela med några jävla fortifications och shootynids eftersom det förtar hela min syn på nids. jag vill fram och gröta, annars hade jag spelat mer med mina eldar och space marines och mina necrons hade bestått av helt andra enheter. förra dexen var egentligen för shooty för mig men det gick an ändå, nu är det ännu värre. så varför ska jag spela något som jag inte tycker passsar med den rollen när jag har andra arméer som passar till det i mitt huvud?
Ja' än't bittä'!

egge

Inlägg av egge »

Nidsen känns rätt kassa. Det vi talar om är att kompen troligen kommer döda de saker som upptäcks vara bäst och sedan är resten helt enkelt inte tillräckligt bra för att spelas med. Så jag tycker nid codexet är klart det bästa codexet på länge! Allt som behövs är att gW nu dödar av Tau och Eldar samt konstiga saker med Chaos demoner så har vi kommit en bit.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

egge skrev:Nidsen känns rätt kassa. Det vi talar om är att kompen troligen kommer döda de saker som upptäcks vara bäst och sedan är resten helt enkelt inte tillräckligt bra för att spelas med. Så jag tycker nid codexet är klart det bästa codexet på länge! Allt som behövs är att gW nu dödar av Tau och Eldar samt konstiga saker med Chaos demoner så har vi kommit en bit.
Amen
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Jörgen

Inlägg av Jörgen »

Fick äntligen min preorder på nids idag och glädjen är total.
Vilka kit vilka detaljer, fan är som ett barn på julafton, detta ska bli så jävla kul :D

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Jörgen skrev:Fick äntligen min preorder på nids idag och glädjen är total.
Vilka kit vilka detaljer, fan är som ett barn på julafton, detta ska bli så jävla kul :D
Jag är inte alls avundsjuk. ;)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Utan att ännu spelat någon match, hoppas hinna med något till helgen, så kan jag bara låta magkänslan prata.

Jag gillar att min theoryhammer säger mig att nidsen nu kommer spelas mer som jag tycker de SKA vara. Kanonföda i fronten, mer kanonföda bakom och sen lite random synapshittepå och monster som vill fram, men inte riktigt hinner.

Dock verkar nidsen få knas bara varannan codex. Förra var full av underliga specialgubbar och märkliga vapenregler. Innan dess var det bara Nidzillatråk och dessförinnan kunde man få glädjemigrän av mängden biomorpher som fanns överallt. Jag föredrar knas. Denna codex är grymt oknas...

De nya synapsreglerna är iofs roliga (men kanske inte när vinnarskallen slår till).

Jag tycker egentligen codexen är rätt smart gjord, för *ta i trä* jag tror den subtilt uppmanar fluffiga listor, men är väldigt oinspirerad. Hur många har t.ex. inte börjat titta på de hopplösa T4 killarna med synaps och critter istället för critter-mamma? Bra drag GW. Men hur många kommer köpa uppgraderingar till nåt, eller rymma något udda val i listan? Tråkigt GW...

Men som sagt, det är bara tankar i teorin.

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Kanske borde tillägga att jag inte joinat whineternet. Codexen ser ju helt ok ut spelmässigt. Bara skönt det inte blev en codex Riptide eller codex Wave Serpent av det.

Skriv svar