VI
Re: VI
Är det nån som fattar när man behöver ta terrängtest om man chargar? Typ om man kan springa runt terrängen om man slår 12", men når på 2" om man går i terräng? Eller om det visar sig att man pga ett högt charge slag når fram i baskontakt med bakre modeller i terräng?
som jag förstod det så lär man gå rakt mot fienden och är det terräng mellan så slår man 3 tärningar och väljer 2 lägsta /har jag för mig det fungerade iaf). Annars blir det ju knäppt om man först slår 2 tärningar och sedan kanske lär slå en tredje och ta bort den högsta :/
En bild säger mer än 1000 kaniner
Coolt! Jag har missat det totalt. Är det inte hatred som är för närstrid då? Känns konstigt att preferred ene my är alltså slå om ettor i skytte, närstrid och för att wounda...kombat skrev:preferred enemy gäller både närstrid och skytte
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
precis hatred är typ gamla preferred enemy medans numera är det rerolla 1:or för både close combat och skytte to hit och to wound, dvs rejält mycket bättre och en enhet eller 2 med devilgaunts med preferred enemy tror jag är ganska elaka.
12"+d6 +2d6(med reroll) charge samt 1 autoträff på I10 för varje stormboy som kommer in i närstriden från hammer of wrath.
Om det komemr köras med allies så kommer jag lätt stoppa in lite orkler till mina necrons.
1 Bigmek med burna och KFF
15-20 Shoota boys med nob med klo bosspole och eavy armour och 2 big shootas
1 Deff dread med 3 CCW 1 scorcha
3 Kans med Grotzookas
15-20 Stormboys med nob med klo bosspole och eavy armour
känns som en skaplig counter charge
Om det komemr köras med allies så kommer jag lätt stoppa in lite orkler till mina necrons.
1 Bigmek med burna och KFF
15-20 Shoota boys med nob med klo bosspole och eavy armour och 2 big shootas
1 Deff dread med 3 CCW 1 scorcha
3 Kans med Grotzookas
15-20 Stormboys med nob med klo bosspole och eavy armour
känns som en skaplig counter charge
Senast redigerad av 2 kombat, redigerad totalt 2 gång.
Och fearless ändringarna(inga wounds för att förlora combat men kan aldrig fly från combat).kombat skrev:12"+d6 +2d6 charge samt 1 autoträff på I10 för varje stormboy som kommer in i närstriden från hammer of wrath.
Orker över huvud taget känns ganska bra i 6th.