Jag ser verkligen fram emot vad de gör med mortarion som modell. Tror han kommer vara huvbärande, liesvingande pure awesome!Ismeno skrev:Bara att vänja sig tror jag. Har otroligt svårt att se deras designteam gå någon annan väg.CovenantGuardian skrev:Hoppas verkligen inte det, den är för over the top. Av det nya så tycker jag inte Primaris marines är så annorlunda stil från tidigare men Death Guard är lite för mycket AoS, 100 detaljer på liten yta. Med Nurgle så är det väl passande men inte min smak, framför allt den modellen som verkar hålla något tuggummi av något slag.Ismeno skrev:Man kan väl anta att 40K kommer anamma estetiken från AoS? Smaken är som baken, men min målningsstil gynnas definitivt. (Fast just nu målar jag RT ELdar..... ;P)
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Rykten om ny 40K edition och GW generellt
-
Elevatorlake
Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Yup!Elevatorlake skrev:Jag ser verkligen fram emot vad de gör med mortarion som modell. Tror han kommer vara huvbärande, liesvingande pure awesome!Ismeno skrev:Bara att vänja sig tror jag. Har otroligt svårt att se deras designteam gå någon annan väg.CovenantGuardian skrev: Hoppas verkligen inte det, den är för over the top. Av det nya så tycker jag inte Primaris marines är så annorlunda stil från tidigare men Death Guard är lite för mycket AoS, 100 detaljer på liten yta. Med Nurgle så är det väl passande men inte min smak, framför allt den modellen som verkar hålla något tuggummi av något slag.
Själv HOPPAS jag på omdesignade fordon till IG, eller vad de heter nuförtiden. Verkligen dags för en upphottad Leman Russ tank!
För att få dem att sluta med det måste vi göra det mindre lönsamt för dem, som det blir nu så köper ju nästan alla hardbacken för att få reglerna när de kommer och minst en version till lite senare för att man inte orkar släpa runt på den.Bengt skrev:Snarare 30 sidor utöver core (som är 8 sidor av box innehållet att döma); missions, detachments, stratagems, cities of death, planetstrike, etc. Tycker inte digitalt funkar vidare bra, även om man har en stor padda (vilket jag inte har), på telefon är det ett skämt. Så visst, det blir att skriva ut/kopiera de reglerna som behövs för att spela, men det hade varit trevligare med en snygg liten bok.Asphyxate skrev:13 sidor kommer va regler typ. Skriv ut dem bara.Bengt skrev:Man hade kanske inte förväntat sig GW skulle ge bort alla reglerna, men drygt att behöva släpa omkring en 280 sidors tegelsten tills de behagar släppa en A5-endast-alla-regler-bok.
Antar att döskalle tärningarna i Command Dice är tänkta att tracka morale med.
Det är irriterande att de är så kåta på att göra hyllvärmare istället för funktionella hjälpmedel.
De är mycket väl medvetna om att den version vi vill ha är softbacken, de använde ju den för att sälja boxarna tidigare.
- Lottomannen
Själv HOPPAS jag på omdesignade fordon till IG, eller vad de heter nuförtiden. Verkligen dags för en upphottad Leman Russ tank!
Ja, det är verkligen dags för en ny IG-linje. Och nya CSM. Och possessed, ge mig nya possessed. Och spawns. Och berzerkers... Osv
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
Challenges är borttaget ur spelet. Undrar om det betyder att Chaos Boon regeln är borta också?
Skulle gissa att en miljard specialtjafs är borttaget.Youndi skrev:Challenges är borttaget ur spelet. Undrar om det betyder att Chaos Boon regeln är borta också?
-
CovenantGuardian
Som tur kan man fixa många av dessa problem med andra färgval än det GW kör på, kanske knipsa av ett par av dom FEM klockor en av DG:arna bär på sig...Ismeno skrev:Bara att vänja sig tror jag. Har otroligt svårt att se deras designteam gå någon annan väg.CovenantGuardian skrev:Hoppas verkligen inte det, den är för over the top. Av det nya så tycker jag inte Primaris marines är så annorlunda stil från tidigare men Death Guard är lite för mycket AoS, 100 detaljer på liten yta. Med Nurgle så är det väl passande men inte min smak, framför allt den modellen som verkar hålla något tuggummi av något slag.Ismeno skrev:Man kan väl anta att 40K kommer anamma estetiken från AoS? Smaken är som baken, men min målningsstil gynnas definitivt. (Fast just nu målar jag RT ELdar..... ;P)
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Färgval och målningsstil kommer man långt på oavsett modellval.CovenantGuardian skrev:Som tur kan man fixa många av dessa problem med andra färgval än det GW kör på, kanske knipsa av ett par av dom FEM klockor en av DG:arna bär på sig...Ismeno skrev:Bara att vänja sig tror jag. Har otroligt svårt att se deras designteam gå någon annan väg.CovenantGuardian skrev: Hoppas verkligen inte det, den är för over the top. Av det nya så tycker jag inte Primaris marines är så annorlunda stil från tidigare men Death Guard är lite för mycket AoS, 100 detaljer på liten yta. Med Nurgle så är det väl passande men inte min smak, framför allt den modellen som verkar hålla något tuggummi av något slag.

- Lottomannen
Fast om alla kunde modellera och måla som dig så kunde GW släppa fyrkantiga block av plast, och vi hade ändå haft fantastiska armeér allesammansFärgval och målningsstil kommer man långt på oavsett modellval.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
Har jag fattat rätt om att man först får ta sin save med ev. modifikation och sedan sin Invo.save om man missar den första?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.