Nya Tyranider i November!
-
Gonka Koff
Re: Nya Tyranider i November!
5 tärningar för 50% ere ju! 
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
5-tärningar ger 50% chans för focused, men jag håller med överlag att det är en kass power.Jacobi skrev:För att den ska bli "focussed" så måste man väl slå minst 3 4+tärningar? Då ska man kasta 6 warpcharge-tärningar för 50 % chans att lyckas. Sedan får man inte bli denied och därefter har du 50 % chans att träffa med bs 3. D3-wounds är väl inte så lysande heller? Lägg till risken för perils när man måste kasta så många tärningar. Har svårt att se grejen, men det kanske uppenbarar sig på slagfältet.
EDIT: Gonka-ninjad
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Saken är nog den att man inte skall förvänta sig underverk... Vidare så är hotet att varje runda ganska säker nypa ett hullpoint eller en viktig karaktär det fina med spellen.
Ingen IG blobb kommer vilja vara i närheten av denna farbrorn. Troll-troll -> död präst och fearless borta. Charga och spring ned skiten.
Kanske inte så sannolikt att man lyckas med tricket, men med bara hotet kommer man långt.
Ingen IG blobb kommer vilja vara i närheten av denna farbrorn. Troll-troll -> död präst och fearless borta. Charga och spring ned skiten.
Kanske inte så sannolikt att man lyckas med tricket, men med bara hotet kommer man långt.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
-
Silvertejp
Är på Olofs sida, potentialen är jäkligt hög, sen är chansen att lyckas ganska liten, men bara att hotet finns där räcker ofta.
Är mer inne på Toxan faktiskt, men sedan gillar jag ju enheter som slår folk på käften också 
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Gillar allt med nids.. Synd bara att jag inte får köpa dom för frugan, då hon inte vill ha några fler monster hemma... Räcker tydligen med dom 2 vi har 
nope, men dom kan ge frugan mardrömmar 
5 barbed stranglers som beväpning??
Läser jag rätt?
Helt crazy!
Läser jag rätt?
Helt crazy!