Så har jag fattat det. Som det var i RT.Röde skrev:Har jag fattat rätt om att man först får ta sin save med ev. modifikation och sedan sin Invo.save om man missar den första?
Rykten om ny 40K edition och GW generellt
Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Nej så är det inte (som jag förstått det iaf). Invo funkar precis som tidigare.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
-
Elevatorlake
https://www.warhammer-community.com/201 ... ge-post-4/
Mer info om primaris.
Största överraskningen kanske är att kaptenen i jätterustningem har 3+ save och inte 2+?
Han ger även reroll to hit åt alla enheter i närheten, verkar vara både i cc och shooting.
Mer info om primaris.
Största överraskningen kanske är att kaptenen i jätterustningem har 3+ save och inte 2+?
Han ger även reroll to hit åt alla enheter i närheten, verkar vara både i cc och shooting.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Vadå, jag trode att de hade tagit bort alla rerolls för att speeda upp spelet!!!Elevatorlake skrev:Han ger även reroll to hit åt alla enheter i närheten, verkar vara både i cc och shooting.
Nix. Invol ersätter din armor-save om invol av någon anledning är bättre, exempelvis och någon skjuter på dig med lascannon kanske din 4+ invol är bättre än din 3+ armor med -3.Röde skrev:Har jag fattat rätt om att man först får ta sin save med ev. modifikation och sedan sin Invo.save om man missar den första?
Feel no pain däremot tar du efter du missat din armor save. Den heter förstås inte feel no pain längre men finns kvar på vissa enheter som Plague Marines.
- Lottomannen
Jag fick bestämt för mig att det var sagt att man själv får välja vilken save man vill ta. Men det kan vara hjärnspöken, jag hittar ingen källa på det nu.Nix. Invol ersätter din armor-save om invol av någon anledning är bättre, exempelvis och någon skjuter på dig med lascannon kanske din 4+ invol är bättre än din 3+ armor med -3.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
-
Elevatorlake
Det är väl i stort sett samma sak förutom när man av någon anledning vill att ens egna modeller ska dö? Det är i alla fall bara ett save, inte två som det var för länge sedanLottomannen skrev:Jag fick bestämt för mig att det var sagt att man själv får välja vilken save man vill ta. Men det kan vara hjärnspöken, jag hittar ingen källa på det nu.Nix. Invol ersätter din armor-save om invol av någon anledning är bättre, exempelvis och någon skjuter på dig med lascannon kanske din 4+ invol är bättre än din 3+ armor med -3.
Det om invol-saves är från livestream nummer 2 de gjorde. Här en visuellt tilltalande Mark-bo som sammanfattar, spola till 4:44 https://www.youtube.com/watch?v=NvAfUQJ ... e=youtu.be.Lottomannen skrev:Jag fick bestämt för mig att det var sagt att man själv får välja vilken save man vill ta. Men det kan vara hjärnspöken, jag hittar ingen källa på det nu.Nix. Invol ersätter din armor-save om invol av någon anledning är bättre, exempelvis och någon skjuter på dig med lascannon kanske din 4+ invol är bättre än din 3+ armor med -3.
Vill du ha det direkt från källan kan du se på hela streamen här: https://www.facebook.com/WarhammerTVtea ... 632435221/
-
Elevatorlake
Lite print screens från shootingreglerna har börjat cikulera på nätet.
http://www.belloflostsouls.net/2017/05/ ... otted.html
Fanns ju en del matnyttigt.
Modeller får skjuta med alla sina vapen, inga invuls mot mortal wounds och mortal wounds är mot en enhet och inte en modell (dvs excess wounds allokeras mot andra modeller när den första dör). Assault weapons betyder nu att man får springa (advance) och skjuta med ett assault vapen men med -1 to hit.
http://www.belloflostsouls.net/2017/05/ ... otted.html
Fanns ju en del matnyttigt.
Modeller får skjuta med alla sina vapen, inga invuls mot mortal wounds och mortal wounds är mot en enhet och inte en modell (dvs excess wounds allokeras mot andra modeller när den första dör). Assault weapons betyder nu att man får springa (advance) och skjuta med ett assault vapen men med -1 to hit.
Senast redigerad av 1 Elevatorlake, redigerad totalt 27 gånger.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Assault vapen känns nice nu jämfört med rapid fire så har man nån fördel iaf.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis