Nya Demoner!
Re: Nya Demoner!
Hahaha! Jag håller med Bildsköne och alla andra,
Demonerna är så hiskeligt fula att man får tarmröta i ögonen!
Demonerna är så hiskeligt fula att man får tarmröta i ögonen!
Ok, vad är det egentligen folk tycker är fult(jag är så sjukt trött på all negativism på alla forum just nu)?
Tzeentch-herald: Snygg till fots och på disk, alternativt retro-huvud för lulz
Khorne-herald: Snygg till fots
Nurgle-herald: Snygg
Slaanesh-herald: Snygg
Nurgle-flugor: Plocka bort ryttaren och sätt det snygga huvudet(WD framsida) på dem så ser de bra ut
Khorne-vagn: Mycket John Blanche-ig, men kunde ha varit mycket mycket bättre!
Tzeentch-disk: Målad i rätt färger var den mycket bättre
Släpptes det fler demoner utan att jag vet det? Jag tycker en modell av alla är klumpigt gjord, nämligen "The Khornmobile", men det är nog inget alla ni skickliga konverterare hindras av som vanligt. Vad är problemet med resten av dem, de föregående talarna kanske kan upplysa mig om detta?
Nurgle-flugor: Plocka bort ryttaren och sätt det snygga huvudet(WD framsida) på dem så ser de bra ut
Släpptes det fler demoner utan att jag vet det? Jag tycker en modell av alla är klumpigt gjord, nämligen "The Khornmobile", men det är nog inget alla ni skickliga konverterare hindras av som vanligt. Vad är problemet med resten av dem, de föregående talarna kanske kan upplysa mig om detta?
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Det är litesm näthat och de försöker bara överträffa varandraExcessus skrev:Ok, vad är det egentligen folk tycker är fult(jag är så sjukt trött på all negativism på alla forum just nu)?
Excessus skrev:Ok, vad är det egentligen folk tycker är fult(jag är så sjukt trött på all negativism på alla forum just nu)?
Håller med, förstår verkligen inte vad folk ogillar..
Dock älskar jag snabel-huvudena på flugorna också, kör nog en enhet av varje
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Själv är jag trött på att inte få uttrycka mig kritiskt utan att folk tycker att man är en "hater". Jag tycker tvärtom att många är så otroligt positiva i ex. målningstrådarna eller kring counts as frågor och annat. Så fort någon lyft en pensel så jublas det oavsett om det ser ut som sk*t.Excessus skrev:Ok, vad är det egentligen folk tycker är fult(jag är så sjukt trött på all negativism på alla forum just nu)?
Jag tycker GWs tolkning av demoner börjat spåra ur en aning. Demoner måste väl ändå anses vara en slags magisk varelse som besitter besynnerliga krafter. Varför skulle de behöva släpa runt på kanoner? Att en demon manifesterat sig i eller kring en kanon och lite annat bös ex. en daemon engine är väl en sak men den här varianten tycker jag suger. FWs Blight Drones och Blood Slaughterer däremot gillar jag. Det är klasskillnad...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Jag vill ha snablar på allt! Känns som att det kitet kommer ge mkt glädje åt folk som gillar konvertera nurgle-grejjer...Flogger skrev:Dock älskar jag snabel-huvudena på flugorna också, kör nog en enhet av varje
Det stora problemet är väl att de ser humoristiska ut. Stora flugor med snablar? Ser ut som det simpson avsnittet när Bart åker teleporterare tillsammans med en fluga. Och vagnen med kanonen ser ut som en permobil. GW hade jordens jävla chans att göra läskiga demoner men det ser mer ut som en cirkus. jag hoppas på greater deamons som ju för hyffsade förra editionen (med undantag för Bloodthirstern)Excessus skrev:Ok, vad är det egentligen folk tycker är fult(jag är så sjukt trött på all negativism på alla forum just nu)?
Jag tycker det är målningen som drar ner modellerna mest. De är för ljusa med för mycket highlights ända till vitt. Linjerna på khornefigurerna tex ser ju renare ut än en välputsad space marine-rustning.
Nya Demoner!
Jag älskar att de ser humoristiska ut, de har alltid sett roliga och knasiga ut! I alla editioner utom EN där de gjorde många snygga figurer (senaste metallfigurerna) men jag personligen saknade det gamla knasiga och roliga, nurglings som pekar finger och pillar sig i naveln liksom, helt underbara modeller! Och nu jätteflugor med snablar, haha, brilliant!!
Onda demoner? Jag ser dem mer som Freddy Krueger, han är ond men rolig som fan
Onda demoner? Jag ser dem mer som Freddy Krueger, han är ond men rolig som fan
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
GW kunde få börja med att fota allt snett uppifrån, sådär som man ser det när man spelar...
Det tror jag skulle hjälpa upp spyflugorna och khorne-kärran. Nämnda kärra ser ut som att en forge fiend fått avkomma med en motorscykel, om man gillar det eller inte är väll en smaksak men jag gör det inte. Och varför, varför måste bloodletters ha elongerade bakhuvuden? Extra tjockt sådan på nya heralden
Nurgle-heralden ser ut som en ond, muterad julgran... in my not-so-humble-oppinion
Tzench-kärran gillar jag dock skarpt, båda varianter. Mmm, toast.
Det tror jag skulle hjälpa upp spyflugorna och khorne-kärran. Nämnda kärra ser ut som att en forge fiend fått avkomma med en motorscykel, om man gillar det eller inte är väll en smaksak men jag gör det inte. Och varför, varför måste bloodletters ha elongerade bakhuvuden? Extra tjockt sådan på nya heralden
Nurgle-heralden ser ut som en ond, muterad julgran... in my not-so-humble-oppinion
Tzench-kärran gillar jag dock skarpt, båda varianter. Mmm, toast.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-