Rykten om ny 40K edition och GW generellt
-
CovenantGuardian
Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt
Senast redigerad av 1 CovenantGuardian, redigerad totalt 31 gånger.
-
Elevatorlake
Reglerna för choppan finns i deras faction focus så det är jag rätt säker påNora skrev:Blir bra om choppa får samma fördel som chainsword, är du säker på detta?
https://www.warhammer-community.com/201 ... ocus-orks/
Med en warboss inom 3" så kan han ta ut d3 boyz mot att de stannar kvar i fighten. Vet inte om du räknar det som att boosta morale eller offra egna?Nora skrev:Ja, detta kan ju vara väldigt viktigt. Hoppas också att det finns något sätt att bosta moralen för vanliga boyz. Det var ju en av de saker som gjorde att de blev svårspelade i 7:an.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Tack.Elevatorlake skrev:Reglerna för choppan finns i deras faction focus så det är jag rätt säker påNora skrev:Blir bra om choppa får samma fördel som chainsword, är du säker på detta?
https://www.warhammer-community.com/201 ... ocus-orks/
Med en warboss inom 3" så kan han ta ut d3 boyz mot att de stannar kvar i fighten. Vet inte om du räknar det som att boosta morale eller offra egna?Nora skrev:Ja, detta kan ju vara väldigt viktigt. Hoppas också att det finns något sätt att bosta moralen för vanliga boyz. Det var ju en av de saker som gjorde att de blev svårspelade i 7:an.Står i samma artikel.
Hade inte koll på denna denna artikeln. Jag får ta tillbaka lite av det jag sa, det ser ju ganska lovande ut:)
Spaningar på craftworlds...
Windriders är Fast Attack (fast de är bland troops i boken, sista minuten ändring?), kostar 30 med twin shuriken catapults (som ju nu skjuter 4 skott), 32 med shuriken cannon, 35 med scatterlaser.
Support batteries har blivit tokdyra, Doomweaver 30 till 77, Vibro cannon 30 till 97, D-Cannon 55 till 127. De är t5 w4, var t7 w2 i 7e.
Vypers och War Walkers är också rätt mycket dyrare, men de är tåligare också så det är kanske mer rimligt.
Avataren är character med w8 så kan gömma sig, har immune mot morale aura.
Exarchs är gratis.
Warlocks är inte unit upgrades.
Alla mina craftworld gubbs kostade ~4700 pts i 7e, ~5800 i 8e.
Windriders är Fast Attack (fast de är bland troops i boken, sista minuten ändring?), kostar 30 med twin shuriken catapults (som ju nu skjuter 4 skott), 32 med shuriken cannon, 35 med scatterlaser.
Support batteries har blivit tokdyra, Doomweaver 30 till 77, Vibro cannon 30 till 97, D-Cannon 55 till 127. De är t5 w4, var t7 w2 i 7e.
Vypers och War Walkers är också rätt mycket dyrare, men de är tåligare också så det är kanske mer rimligt.
Exarchs är gratis.
hive guards skjuter 36", dock heavy 2. inte lika jobbiga att spela med.
Ja' än't bittä'!
-
Elevatorlake
Wraithknight kostar runt 500p och uppåt beroende på beväpning.Bengt skrev:Spaningar på craftworlds...
Exarchs är gratis.
Känns lite som att 2000pts är det nya 1500pts...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Vilket vore bra, gillade alltid 1500 bättre ändåRöde skrev:Känns lite som att 2000pts är det nya 1500pts...
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
-
Elevatorlake
Vet inte om stormbolters varit uppe tidigare men de är rapid fire 2 nu så man skjuter 2 på 24" och 4 på 12". Det är ju bättre än tidigare
grey knights like!
Har jag missat något eller är Blood angels "vanliga" enheter (tactical squads, assault squads, terminators, osv...) identiska med vanliga marines?