eller bara bita i det sura äpplet och ge GW konstruktiva förslag till förbättring/balansering.CovenantGuardian skrev:Det finns också mindre extrema alternativ än brasan .. som skapa ditt eget "dark angels inspirerade chaos chapter" med olika färger för olika units. Eller fler än 1 detachment, ett deathguard annat whatever..Youndi skrev:Sådärja, nu har jag läst Index: Chaos och kan konstatera att jag nu har 30 CSM, 10 Chosen, 15 Havocs och 5 bikes målade i Death Guard-färger som jag kan tända i brasan med. Vilken tur att GW lovade att "alla arméer kommer bli spelbara i 8:an".Eller bita i det sura äpplet och måla om.
Rykten om ny 40K edition och GW generellt
Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt
Ja' än't bittä'!
Ja, exakt. Och då borde de ta moral vid förluster?Ancalagon skrev:Det finns säkert regler för squadrons även i 8thIsmeno skrev:Fast enheter av fordon då?Ancalagon skrev:Man tar ju moralslag vid förlorade modeller, inte wounds, och singelenheter/fordon kan inte förlora några modeller, alltså slår man heller inget moral.
- Simpilicious
Onödigt att sura sådär för du inte läst reglerna ordentligt. Det enda deathguard ger plague marines som troops och får andra spells. Eller om någon av specialkaraktärerna från starterboxen och typhus skulle sprida några speciella regler.Youndi skrev:Sådärja, nu har jag läst Index: Chaos och kan konstatera att jag nu har 30 CSM, 10 Chosen, 15 Havocs och 5 bikes målade i Death Guard-färger som jag kan tända i brasan med. Vilken tur att GW lovade att "alla arméer kommer bli spelbara i 8:an".
Det är bara och spela dina figurer som <legion whatever> och <nurgle>. Keywordet nurgle gör ingenting i grund förutom att tillåta dig ta nurgles icon osv och eventuellt interagera med nurgledemoner.
Inte som att dina bikes få t6 och fnp för att du har <death guard> på dom.
Simon Gulve
December 2017
Chaos Space Marines: 12 000 Points
Chaos Daemons: 3500 points
T'au Empire: 6000 points
Space marines: 2000 points
Omålat alla factions: 6700 points
December 2017
Chaos Space Marines: 12 000 Points
Chaos Daemons: 3500 points
T'au Empire: 6000 points
Space marines: 2000 points
Omålat alla factions: 6700 points
Death Guard lär ju vara en av de första codexarna som släpps, dock antagligen med Termosar och Bikes under eget specialnamn med specialregler. Vill man köra vanliga vanilj-Terminators får man nog nöja sig med att ens arme får gå under Heretic Astartes-keywordet. Fullt spelbart.
Äsh, jag blir sådär grinig i en kvart sen går det över. Jag har redan stått i duschen och listat ut hur jag skall vända detta till min fördelSimpilicious skrev:Onödigt att sura sådär för du inte läst reglerna ordentligt. Det enda deathguard ger plague marines som troops och får andra spells. Eller om någon av specialkaraktärerna från starterboxen och typhus skulle sprida några speciella regler.Youndi skrev:Sådärja, nu har jag läst Index: Chaos och kan konstatera att jag nu har 30 CSM, 10 Chosen, 15 Havocs och 5 bikes målade i Death Guard-färger som jag kan tända i brasan med. Vilken tur att GW lovade att "alla arméer kommer bli spelbara i 8:an".
Det är bara och spela dina figurer som <legion whatever> och <nurgle>. Keywordet nurgle gör ingenting i grund förutom att tillåta dig ta nurgles icon osv och eventuellt interagera med nurgledemoner.
-
Elevatorlake
Om du faktiskt duschar så lever du dig inte riktigt in i rollen som death guard och nurgle tycker jagYoundi skrev:Äsh, jag blir sådär grinig i en kvart sen går det över. Jag har redan stått i duschen och listat ut hur jag skall vända detta till min fördelSimpilicious skrev:Onödigt att sura sådär för du inte läst reglerna ordentligt. Det enda deathguard ger plague marines som troops och får andra spells. Eller om någon av specialkaraktärerna från starterboxen och typhus skulle sprida några speciella regler.Youndi skrev:Sådärja, nu har jag läst Index: Chaos och kan konstatera att jag nu har 30 CSM, 10 Chosen, 15 Havocs och 5 bikes målade i Death Guard-färger som jag kan tända i brasan med. Vilken tur att GW lovade att "alla arméer kommer bli spelbara i 8:an".
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Jag är istället peppad på Death Guard! Gillar deras nya 5+ "Feel no Pain" och kommer inledningsvis ställa en Leviathan på bordet och hoppas på det bästa.Youndi skrev:Äsh, jag blir sådär grinig i en kvart sen går det över. Jag har redan stått i duschen och listat ut hur jag skall vända detta till min fördelSimpilicious skrev:Onödigt att sura sådär för du inte läst reglerna ordentligt. Det enda deathguard ger plague marines som troops och får andra spells. Eller om någon av specialkaraktärerna från starterboxen och typhus skulle sprida några speciella regler.Youndi skrev:Sådärja, nu har jag läst Index: Chaos och kan konstatera att jag nu har 30 CSM, 10 Chosen, 15 Havocs och 5 bikes målade i Death Guard-färger som jag kan tända i brasan med. Vilken tur att GW lovade att "alla arméer kommer bli spelbara i 8:an".
Verkar inte som att fordon har arcs heller, så skjuter troligen 360 som alla andra modeller.
Kul att de har tagit AoS grejen där flest modeller inom 6" kontrollerar ett objektiv. Så inget mer ObSec eller inte Obsec. Förutom i Big Guns Never Tire då där Heavy Support stjäl objektiv från allt annat.
Men fan...nu måste jag ju måla 90 hormagaunts...
Kul att de har tagit AoS grejen där flest modeller inom 6" kontrollerar ett objektiv. Så inget mer ObSec eller inte Obsec. Förutom i Big Guns Never Tire då där Heavy Support stjäl objektiv från allt annat.
Men fan...nu måste jag ju måla 90 hormagaunts...
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Har kollat lite på det andra kodexarna nu och de finns en del upplägg för roliga builds!
Tycker jag det verkar bra att deepa in enheter. Exempelvis en Drop-Pods med dubbla Devistator enheter som får skjuta tunga vapen samma runda de kommer in (dock med -1) eller Terminator enhet som slänger 4 bulor per man.
Var står det förresten att man inte får charga samma runda som man deepar?
Sedan tycker jag att GW ar gjort det exceptionellt krångligt för sig med den nya sättet att köpa gears. Känns som det finns en del hål i modellen...
Tycker jag det verkar bra att deepa in enheter. Exempelvis en Drop-Pods med dubbla Devistator enheter som får skjuta tunga vapen samma runda de kommer in (dock med -1) eller Terminator enhet som slänger 4 bulor per man.
Sedan tycker jag att GW ar gjort det exceptionellt krångligt för sig med den nya sättet att köpa gears. Känns som det finns en del hål i modellen...
-
Elevatorlake
Det står ingenstans för du får charga samma runda som du gör en deep strike
Dock blir det långa charger med 9".
Nora skrev:Har kollat lite på det andra kodexarna nu och de finns en del upplägg för roliga builds!
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets