Nya Eldar?

Har du hört det senaste från GW?
Gonka Koff

Re: Nya Eldar?

Inlägg av Gonka Koff »

Jag är väl helt dum i bollen som vanligt, men jag ser inte att Distortvapnen (förutom templatevarianten möjligtvis) blivit så värst mycket bättre genom att bli Destroyer.

Det är instant death på 6:or med Distortvapnen, skillnaden mot Destroyer är att målet faktiskt får sin save. Men det är ju bara var 6: träff som är sån. Går priserna upp på modellerna med dessa vapen är väl allt okej?

Vilka är det som skulle drabbas hårdast av en sån här förändring? Nidsmonster i fuskcover? Flygande nörgelprinsar som promenerar och jinkar på samma gång?
För Orikan-Wraiths eller screamerstar skiter väl i det här, dom kanske tappar en eller två modeller innan dom slaktar skiten ur dom där stackars wraithguardsen.

Känns inte som att det skulle vända upp och ner på spelet för mig iallafall.

Eller har jag missat nåt nu igen? =)
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Alltså, demoner kommer ha scårt att sätta emot wraithknightsm oavsett hur mycket 2++ de har. Förut dödade vi dem med axe of khorne eller Plague drones instant death eller balesword. Nu woundar alla de sakerna på 6+ och instant death är bara d3 wounds. Samt stoppar de nu ihjäl demonerna i närstriden.

En balesword prins med iron arm igång kan göra det, förutsatt att den inte blir distortad innan den hinner fram.

Om D-scythes blir Destroyer ser jag bara hur 2x 5-10 sådana Deepar in med webwayportaler och dödar typ allt i hela världen.

S10 är dock bättre än destroyer mot:
AV 10-11 fordon (destroyer gör ingenting på en 1a medan S10 pennar/glancar automatiskt)

Allt annat i hela spelet är destroyer bättre mot (tror jag?), särskilt i och med 6an på den tabellen.
Senast redigerad av 1 Flogger, redigerad totalt 17 gånger.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
XecrNist

Inlägg av XecrNist »

Destroyer räknas som att det har s10 när man kolla om det är ID eller inte, sså det är väl bara mot fordon det blev sämre?

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Just det! Det stämmer bra, så enbart mot fordon då.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Flogger skrev:...
Om D-scythes blir Destroyer ser jag bara hur 2x 5-10 sådana Deepar in med webwayportaler och dödar typ allt i hela världen.
...
Och jag som trodde världen var större än 8''.

Är detta ett problem innan man vet vad modellerna kommer kosta i poäng?
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Du menar alltså att du tror GW äntligen kommer släppa ett codex med korrekt prissättning? ;)

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Well, spelet har adrig varit mer balanserat än vad det är nu så... Iaf enligt min mening. Det finns ingen build som är globalt dominerande(kanske man kan säga att N. Nanavati med sina demoner har bäst streak med sina adepticon vinster).
Men treden har ju sedan typ 6e varit att det instället för en "build-to-rule-them-all" har funnits tre-fem stycken. Har aldrig haft så mkt förtroende för GW som jag har nu. Därmed inte sagt att det är överdrivet högt, men jag vill poängtera att jag tycker saker generellt går i rätt riktning(finns vissa STORA blundrar, men de får man väl leva med).

Hur som så kan jag inte låta bli att ironisera och vara sarkastisk när folk agerar dommedagsprofter.
Kan vi inte låta bli att måla fan på väggen innan vi fått en ordentlig titt på honom? Kostar en wraithguard med D-flamer 120pts så är de inte direkt överjävliga.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Jesper77

Inlägg av Jesper77 »

Person på warseer som säger sig ha den spanska kopian och nämner bland annat följande ändringar;

"All Distortion weapons are Strenght D. All of them. But the scythes apply a -1 when rolling on the D table, and the strenght is considered to be 4 when calculating the instant death."

" There are no "chapter tactics".

"Serpents are 110 points, and shield is now: S6, Assault 2D6, Ignores cover, One use only, 24 inches "

"Banshees add +3" when running or assaulting. They igoner the I penalti when assualting through cover."

farseer powers "Primaris: Guide (no changes)
1: Executioner: Focussed witch fire. 24". Target receives 3 hits, always wounds on 2+. If target diez, another model receives 2 hits. If target dies another gone receives 1 hit.
2: Fatality: You re-roll to wound or to penetrate when firing at target unit. 24"
3: Will of Asuryan: 12" bubble of Fear and Adamantium will
4: Fortune: As always
5: Mind fight: Mainly the same.
6: Ancestral Storm: Warp charges 3 (5" blast), Warp charge 4 (Apoc blast), 24", Haywire, wounds 2+"

"Wraithknight is LoW (295 points), Jump gargantuan creature
Sword + Shield: Free (Sword is Strenght D)
Solar cannon + Shield: Free
wraithcannons standard
Wraithguard/blades are not tropos anymore if taking a Spiritseer (Only Elites)
Crimson hunter basically the same, but 140 points only.

windrider bikes "17/model, every model can purchase one scatter laser or shuriken cannon for +10 points "

Fire Prisms, Falcons, and Night Spinners can be taken in squadrons now, up to three
And they have special rules if done so:

Falcon: if Deep Strike, first Falcon does not scatter. Others are place at 4, Falcon can DS only if taken in a unit of 3".

Fire Prism: For each additional Fire Prism firing +1S / -1AP

Night Spinners: +1S for each Night spinner

"The main bonus of the Warhost is that they always run 6"

"Guardians: Same

Dire avengers: They overwatch with BS2 "

Formation befits

"Guardian battlehost: Vypers, Warwalkers and Vaul's support batteries get preferred enemy if they have a unit of Guardias at 12". Guardians can purchase a Platform for free.

Windrider host: Once per game all formation gets Shred when firing shuriken weapons

Guardian Stormhost: Vypers, Warwalkers and Vaul's support batteries get preferred enemy if they have a unit of Guardias at 12". Storm guardians can purchase 2 special weapons for free.

Seer council: They harness Warp charges with 3+.

Aspect Host: They re-roll LD tests and get +1 to WS or BS.

Dire Avenger Shrine: Once per game, Shuriken weapons are Assault 3. +1 to BS

Crimson Death: Preferred enemy (Flying things), 4+ cover save, and if Jink, may re-roll the cover save.

Wraithhost: Get battle trance, if targe is at 18" or less from spiritser, reroll to hit"

Några av sakerna han nämnde.. kan tilläga att killen hade en bild på den spanska utgåvan så jag tror infon är solid.

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Cool! Läste rätt snabbt men förutom brainfarten med windriders känns det riktigt bra tycker jag.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Inlägg av NilssonHarHund »

Pre-orders uppe nu.

Hyfsat uppenbart att det inte blir någon ny vyper, autarch på bike eller shining spears. Vilket innebär att jag lägga Saim-hann 2.0 på hyllan några år till.

Trodde aldrig jag skulle bli så här oinspirerad av ett eldarsläpp.

Skriv svar