Nya Demoner!
Re: Nya Demoner!
Oh ni missförstår mig. Jag tycker självklart det är ok med kritik, särskilt med GWs höga prissättning(mutilators/oblits sticker förtfarande i ögonen). Problemet som jag tycker är när folk hoppar på internets gnäll-tåg alldeles för entusiastiskt.
De flesta som klagar har problem med två saker(vilka båda två är förståeligt), khorne-cykeln och flugornas ryttare/snablar. Istället för att säga detta specifikt börjar det klagas på GW generellt, släpet generellt osv...allt dras över en enda gigantisk kam. Detta är enligt mig en överdrift och alldeles onödigt, särskilt då det verkar som att hela 40k-delen av internet dessutom är upp över öronen upptagna med att gnälla på codexen...trots att den inte ens är släppt och att det knappt finns någon som helst information ute om den över huvud taget(förutom det lilla som folk kunde ana från WD, ja, som om det var mycket information gällande CSM och DA i deras WD, hah)...
Det jag är emot är inte gnäll och klagan, tusan det har jag själv gjort vid tillfälle. Det jag egentligen har något emot är den rådande pessimismen och cynicismen som verkar råda på många internationella forum. Särskilt för de som är nya i hobbyn kan det inte vara så kul när de entusiastiskt har börjat för att sedan bemötas av all negativism online.
De flesta som klagar har problem med två saker(vilka båda två är förståeligt), khorne-cykeln och flugornas ryttare/snablar. Istället för att säga detta specifikt börjar det klagas på GW generellt, släpet generellt osv...allt dras över en enda gigantisk kam. Detta är enligt mig en överdrift och alldeles onödigt, särskilt då det verkar som att hela 40k-delen av internet dessutom är upp över öronen upptagna med att gnälla på codexen...trots att den inte ens är släppt och att det knappt finns någon som helst information ute om den över huvud taget(förutom det lilla som folk kunde ana från WD, ja, som om det var mycket information gällande CSM och DA i deras WD, hah)...
Det jag är emot är inte gnäll och klagan, tusan det har jag själv gjort vid tillfälle. Det jag egentligen har något emot är den rådande pessimismen och cynicismen som verkar råda på många internationella forum. Särskilt för de som är nya i hobbyn kan det inte vara så kul när de entusiastiskt har börjat för att sedan bemötas av all negativism online.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Då tänker jag sticka ut hakan, jag dyrkar nya khorne-vagnen. Blev jätteglad när GW för en gång skull vill göra något unikt, äntligen något fantasieggande. Dock tycker jag inte lettersena passar ihop med modellen, men det räcker nog med att måla dem mer Blanchitsu 
Stefan "Krak" Hedström
ett vänligt menat tips då herr Excess.. lämna whineseer. för ditt eget blodtrycks skull. 
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Det är bara en tidsfråga...L3go skrev:ett vänligt menat tips då herr Excess.. lämna whineseer. för ditt eget blodtrycks skull.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
http://www.gw-fanworld.net/showthread.p ... 013/page41
min tyska är lite ringrostig men det verkar som om codexen gått ut till nån i tyskland nu iallafall!
min tyska är lite ringrostig men det verkar som om codexen gått ut till nån i tyskland nu iallafall!
Synd att sidan inte är på franska då va, eh?BoBo skrev:http://www.gw-fanworld.net/showthread.p ... 013/page41
...jag är sjukt nyfiken på hur pink horrors fungerar i och med den här lilla texten jag boldade från WD daily:
You'll also have four Blue Horrors spare, which you can add to your unit of Pink Horrors for a splash of colour or use as Horror counters in combat (when a Pink Horror dies they explode into Blue Horrors, which get to scrabble and nibble at their foes before they get squashed).
Tycker också alla nya demoner ser riktigt trevliga ut, vilket gör att det nu rycker i köpfingrarna igen även om jag saknar mycket bös till mina andra arméer..
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf
Tydligen är det så att när en pink horror blir dödad så får enheten som dödade den 2st attacker på sig (i fantasy är de S2) som representerar de två blue horrors som poppar utExcessus skrev:Synd att sidan inte är på franska då va, eh?BoBo skrev:http://www.gw-fanworld.net/showthread.p ... 013/page41
...jag är sjukt nyfiken på hur pink horrors fungerar i och med den här lilla texten jag boldade från WD daily:You'll also have four Blue Horrors spare, which you can add to your unit of Pink Horrors for a splash of colour or use as Horror counters in combat (when a Pink Horror dies they explode into Blue Horrors, which get to scrabble and nibble at their foes before they get squashed).
Plaguebearers ryktas ha T4...och när de nu förlorar FnP vet jag inte om de kommer bli spelbara alls
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
.
Fast med vanlig deployment kan du ju ställa dem i en ruin för 2++ cover saveFlogger skrev:Tydligen är det så att när en pink horror blir dödad så får enheten som dödade den 2st attacker på sig (i fantasy är de S2) som representerar de två blue horrors som poppar utExcessus skrev:Synd att sidan inte är på franska då va, eh?BoBo skrev:http://www.gw-fanworld.net/showthread.p ... 013/page41
...jag är sjukt nyfiken på hur pink horrors fungerar i och med den här lilla texten jag boldade från WD daily:You'll also have four Blue Horrors spare, which you can add to your unit of Pink Horrors for a splash of colour or use as Horror counters in combat (when a Pink Horror dies they explode into Blue Horrors, which get to scrabble and nibble at their foes before they get squashed).
Plaguebearers ryktas ha T4...och när de nu förlorar FnP vet jag inte om de kommer bli spelbara alls
John_F skrev:.Fast med vanlig deployment kan du ju ställa dem i en ruin för 2++ cover save
Och sen då? Så kommer det en heldrake och autodödar mig? Sedan måste några andra PBs springa över brädet eller deepa ner för att ta ett annat objektiv osv.
Detta kan bli klurigt och krångligt
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen