Nytt Epic 40k ?

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
John_F
Inlägg: 1022
Blev medlem: 04 maj 2012, 08:29

Nytt Epic 40k ?

Inlägg av John_F »

Enligt rykten kommer det ett nytt Epic system med en starter box med Orks och BA. Om det är sant kommer jag nog inte investera med tanke på hur GW uttryckligen struntar i att försöka balansera sina spel:

http://natfka.blogspot.se/2014/02/blood ... -epic.html

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: Nytt Epic 40k ?

Inlägg av L3go »

förvisso, men EPIC tycker jag ändå har varit hyffsat balanserat i alla utgåvor... lite kanske för att varje enskild pryl inte betyder lika mycket.. eller det kanske bara är jag... :)

glad att jag inte slängde/sålde alla mina EPIC-prylar iaf. kanske rent av dags att damma av de små..
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Nytt Epic 40k ?

Inlägg av Ismeno »

Men varför i hela världen skulle GW först lägga ner hela Epic för att sedan starta upp det igen? Det här ryktet påminner om =][= ryktet för ett tag sedan som visade sig vara en massa hittepå.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: Nytt Epic 40k ?

Inlägg av Mutt »

Ismeno skrev:Men varför i hela världen skulle GW först lägga ner hela Epic för att sedan starta upp det igen? Det här ryktet påminner om =][= ryktet för ett tag sedan som visade sig vara en massa hittepå.


Sent from my iPhone using Tapatalk
För att det är så gw brukar göra? Spacehulk försvann och kom igen. Man-o-war försvann och dreadfleet kom. Gw kör mycket på one-hit wonders som de kör i repris. Spelen promotas och det släpps tillbehör under en kort tid innan de sommar in igen.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Nytt Epic 40k ?

Inlägg av Katarsis »

Fast både Space Hulk och Dreadfleet är ju typ brädspel där egentligen bara en box behövs. Epic är ju ett fullfjädrat figurspel, så där behövs det nog lite mer support om det skall fungera.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Nytt Epic 40k ?

Inlägg av Excessus »

Bild
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
John_F
Inlägg: 1022
Blev medlem: 04 maj 2012, 08:29

Re: Nytt Epic 40k ?

Inlägg av John_F »

Det där var mer än en nypa :)

Skriv svar